Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Pressebilder Bolt EV/Ampera-E

Startet av ..., tirsdag 20. september 2016, klokken 17:44

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: bmw2002 på tirsdag 08. november 2016, klokken 08:04
Har lest på Twitter at farger ikke blir de samme som Bolt. Bolt leveres i 8 farger, Ampera-E kommer i 12.

green777


https://www.cnet.com/roadshow/pictures/heres-how-chevrolet-builds-the-bolt-ev-on-same-line-as-sonic/

27 bilder fra produksjonen av Chevrolet Bolt EV, fra Orion Assembly. Fint å se at produksjonen faktisk er i gang.

Hansi

Veldig fint å se at produksjonen er i gang ja :)

Har Chevrolet levert ut noen produksjonsbiler, eller når vil de gjøre det (og til hvem?)? Hva er vanlig praksis her, hvor mange biler blir produsert før man begynner levering? Og hvem pleier å få biler først? Forhandlere som demobiler vil jeg anta, Lyft har vel blitt nevnt?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

bmw2002

Sitat fra: Hansi på tirsdag 08. november 2016, klokken 15:13
Veldig fint å se at produksjonen er i gang ja :)

Har Chevrolet levert ut noen produksjonsbiler, eller når vil de gjøre det (og til hvem?)? Hva er vanlig praksis her, hvor mange biler blir produsert før man begynner levering? Og hvem pleier å få biler først? Forhandlere som demobiler vil jeg anta, Lyft har vel blitt nevnt?

Biler vil bli utlevert i California og Oregon før jul i allefall. Blir spennende når man får rapporter fra de første eierne.

pilt

Ser jo ut som Bolt får symmetri bak (uten at det spilker noen rolle for meg).
Oslo
🤍 P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014 til feb 2019
❤ Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019 til 2022
💙 Tesla model Y - juni 2023

kaiat

Det er krav til tåkebaklys i EU, men ikke i USA. Det er derfor du får symmetri på Bolt da den får to ryggelys, men på Ampera-E stjeler det lovpålagte tåkebaklyset plassen til venstre ryggelys.

Jeg har forstått det slik at det faktisk ikke er krav til tåkebaklys her i Norge, men vi får jo de samme bilene som resten av Europa.

bmw2002

Står noe informasjon om produksjon her, når jeg oversetter med Google translate ser det ut som det produseres noen Ampera-E nå. Må i såfall være presse eller demobiler?

Kanskje noen kan oversette bedre enn Google

http://m.tagesspiegel.de/wirtschaft/elektromobilitaet-opel-stellt-neuen-ampera-e-vor/14806430.html

Gurba

Det står at noen Ampera e er startet produsert.

M@rtin

"Ab Januar soll der Ampera-e bestellt werden können, im Frühjahr soll er zu Händlern kommen, die ersten Fahrzeuge sollen dann ausgeliefert werden."

Fra januar av skal Ampera-e kunne bestilles; om våren skal den komme til forhandlerne og de første bilene skal så utleveres.

"Produziert wird der Ampera-e im General Motors-Werk in Lake Orion im US-Bundesstaat Michigan nördlich von Detroit. Vor einer Woche ist dort die Produktion des Chevrolet Bolt EV und auch von einigen Ampera-e angelaufen."

Ampera-e blir produsert hos GM i Lake Orion i delstaten Michigan nord for Detroit. For en uke siden begynte produksjonen av Bolt og også av noen Ampera-e.
2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

Ipadjove


S4e

Mye positivt her - de er veldig begeistret for bilen ;-)

Eneste som "negativt" er at bilen er veldig funksjonell, men da litt kjedelig design.
Det har ikke jeg problemer med. Jeg var i kø for Tesla X, men hoppet av på grunn av måkeving-dører og håpløse bakseter som ikke kan slås ned blant annet.

Og betjening av automatgir var de lite begeistret for...
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

moby666

Hva forventer man av en slik bil som ae. Bilen er ei plastkasse på 4 hjul som ikke har designet med seg for å si det mildt. Ingen hadde kjøpt denne bilen hvis det var en bensinmotor i denne, på samme måte som leaf. Jeg kjøper denne bilen kunå av en grunn. Rekkevidde

Counterpointer

Sitat fra: moby666 på onsdag 09. november 2016, klokken 17:35
Hva forventer man av en slik bil som ae. Bilen er ei plastkasse på 4 hjul som ikke har designet med seg for å si det mildt. Ingen hadde kjøpt denne bilen hvis det var en bensinmotor i denne, på samme måte som leaf. Jeg kjøper denne bilen kunå av en grunn. Rekkevidde
Den er ikke noen designperle, "i agree" men det er kombinasjon av pris og ytelser som avgjør.
Jeg ser frem til 204 hk og 0-100 på under 7 sek

Hansi

Jeg syns faktisk bilen er ganske pen å se på jeg :)

Men ja, jeg kjøper den først og fremst pga. kombinasjonen rekkevidde og hurtiglading (sett i forhold til pris) som i mine øyne er de 2 viktigste kriteriene for valg av elbil. Hvis Chevrolet/Opel hadde tilbudt 22kW lading ala Renault Zoe hadde jeg ikke kjøpt den. Jeg håper hurtiglading av bilen i fremtiden vil vise seg å støtte mer enn 50 kW, noe jeg ser på som relativt sannsynlig.
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

Ipadjove


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA