Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Pressebilder Bolt EV/Ampera-E

Startet av ..., tirsdag 20. september 2016, klokken 17:44

« forrige - neste »

S4e

Sitat fra: Zuexi på fredag 04. november 2016, klokken 09:31
https://www.motor.no/artikler/vi-har-kjort-bilen-som-nordmenn-star-i-ko-for/

Litt tynn reportasje når de først har vært og kjørt (eller sittet på i) bilen.

Her skriver de at priser kommer i Desember. Mulig dette gjelder Tyskland, mens Opel Norge venter til nyåret.

Skal vi tolke 330 som en indikasjon på pris, eller har journalisten gjettet basert på kontraktspris? Håper det siste...
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

bmw2002

Prisen kommer i starten av januar, da vil man kunne konfigurere bilen. Så vil den enkelte få leveringstid individuelt etter dette.

(I følge min forhandler)


bmw2002

Sitat fra: Gurba på lørdag 05. november 2016, klokken 19:26
Et forum med noen filmer.

https://speakev.com/threads/chevy-bolt-on-board-drives.19500/

På en av videoene får man sett mange ulike farger på Bolt.

Hva er sjansen for at fargevalgene blir de samme på Ampera-E tro?

Jeg skal i allefall ikke ha gul...

Gurba

De blir jo bygd på samme fabrikk så det er kanskje ikke så usannsynlig. Blå eller rød blir det nok på meg når de ringer fra Hamar... ;)

Ipadjove

#140
Liker Kinetic Blue. Og den røde. Håper på lignende/samme farger, men det har blitt hintet til at det ikke blir de samme fargene på Ampera-e.

bruisepristine

Skuffende at det ikke er symmetri i lyktene bak, ser ut som det er en lykt knust på høyre side av fanger...
i-MiEV 2013
MG4 2023

Trond.m

Det hadde jeg ikke lagt merke til. Jeg er mest opptatt av funksjon og pris, og så lenge utseende er akseptabelt (bedre enn Leaf) så er jeg happy  ;)

Ipadjove

Sitat fra: bruisepristine på mandag 07. november 2016, klokken 16:05
Skuffende at det ikke er symmetri i lyktene bak, ser ut som det er en lykt knust på høyre side av fanger...


Enig. Men slik er det på mange biler. Hadde vert greit med 2 ryggelys :) Men nå blir det kamera osv så regner med det blir mest symetrien som ikke er der.

turfsurf

De aller fleste nyere biler har ett ryggelys og ett tåkelys bak.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

bruisepristine

...
Sitat fra: turfsurf på mandag 07. november 2016, klokken 16:47
De aller fleste nyere biler har ett ryggelys og ett tåkelys bak.

og allikevel klarer de å oppnå symmetri i utseende på lyktene bak når tåke/ryggelys ikke er i bruk, se feks model s og x, trillingene, leaf, i3, ioniq, e-golf, e-up!, soul, mercedes b electric, zoe... bare de jeg kommer på i farten.
i-MiEV 2013
MG4 2023

Counterpointer

Hadde vel vært enkelt å få til symmetri med hvite glass og fargede pærer.

Kan jo bli en ettermarked greie for de som synes det er stygt .

Ipadjove

Det er ingen 'stopper' for meg da, bare en liten ting :)

Bakdørene.. de har den vesle 'dingsen' som viser om døren er låst eller ikke, bakerst på døra. Har ikke sett det før. Mine tidligere biler har hatt den foran på bakdøra.

Ipadjove


bmw2002

Har lest på Twitter at farger ikke blir de samme som Bolt. Bolt leveres i 8 farger, Ampera-E kommer i 12.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA