Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi Q6 e-tron

Startet av Counterpointer, onsdag 24. august 2016, klokken 18:08

« forrige - neste »

bmw2002

Så at Audi lanserte en ny elbil som skal komme i 2019. Men ser ikke ut som det er kommet noe nytt rundt 2018 bilen. De burde være taktiske og komme ut med pris og bestillingsmuligheter før i-pace...

Lucid

Har i dag fått en epost fra Møller Ensjø angående resrvasjon om bilen. Dette vil være mulig fra mandag 24. april mot et beløp på kr. 20.000.
Informasjon om konseptbilen og alle vilkår og betingelser får de som har satt seg på interesselisten kommende fredag 21/4.
Tesla Model YP hvit/sort 11.22 - ?
VW e-golf 12.20 - ?
Hyundai Ioniq 06.18 - ?
Tesla Model YP blå/sort reservert 14.03.19

bmw2002

Hmm, skal man reservere denne i tillegg til i-pace har man plutselig 30 000 låst frem til man bestemmer seg.

Skulle ønske de kunne antydet noe om pris på begge bilene snart.

bno

#78
Har låst inn 10 laken til Tesla M3, men kommer til å gå for 20 laken til for reservasjon her - ja.

Oppfatningen var at det kommer bil i 2018, men faktum synes å bli 2019. Derfor har jeg ombestemt meg da det kommer til å skje så mye på elbilfronten frem mot 2019 at jeg ikke vil låse meg inne.

Counterpointer

Problemet med disse reservasjonsbeløpene, er at alt er så usikkert så helst burde en reservert alle potensielle kandidater iPace, Q6 e-tron, M3, Lucid Air, EQ, begynner faktisk å bli litt kroner............

bmw2002

Tror jeg avventer med å reservere frem til mer detaljer rundt i-pace kommer.  Har egentlig mest lyst på den.  Så får jeg heller leve med å vente litt ekstra på Q6 dersom i-pace blir for dyr.

Stikkkontakt

Jeg reserverer denne også. Min far skal ha en av de, så vi får dele.

ApeX

#82
Sitat fra: bmw2002 på onsdag 12. april 2017, klokken 19:51
Jeg synes Audi har gitt veldig få detaljer rundt bilen sammenlignet med Jaguar og I-Pace. Det har vel heller ikke vært noen spionbilder.

Kommer mer detaljer på fredag kan det se ut til.
Fikk mail om reservasjon nå.

Sitat fra: Audi
For å kunne reservere din plass i køen må du sette av kroner 20.000,- (Beløpet vil bli refundert til deg dersom du velger å kansellere din reservasjon av plass i køen for bestilling. Dette kan gjøres helt frem til endelig kjøpekontrakt er inngått). Informasjon om konseptbilen og alle vilkår og betingelser får du tilgang til i lenken vi sender deg fredag førstkommende. Dette for at du skal få anledning til å sette deg grundig inn i informasjonen før du eventuelt reserverer din plass i køen.

NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

Counterpointer

Et stort spørsmål er vel hengerfeste?

Trond.m

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 19. april 2017, klokken 11:33
Problemet med disse reservasjonsbeløpene, er at alt er så usikkert så helst burde en reservert alle potensielle kandidater iPace, Q6 e-tron, M3, Lucid Air, EQ, begynner faktisk å bli litt kroner............
Ja, jeg synes det er i grenseland å be om 20.000 kroner for å stå på venteliste fra en bil de ikke kan fortelle noe om, verken leveringstid, spesifikasjoner eller pris.  Og Møller har vel et gigantisk overskudd, så de måtte vel kunne klare seg med et mindre beløp (eks. 10.000, eller kanskje 0).
BMW var de første som begynte med venteliste, og de tok ikke betalt for det. Synes dette er en uheldig trend.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: TM på onsdag 19. april 2017, klokken 15:01Ja, jeg synes det er i grenseland å be om 20.000 kroner for å stå på venteliste fra en bil de ikke kan fortelle noe om, verken leveringstid, spesifikasjoner eller pris.  Og Møller har vel et gigantisk overskudd, så de måtte vel kunne klare seg med et mindre beløp (eks. 10.000, eller kanskje 0).
BMW var de første som begynte med venteliste, og de tok ikke betalt for det. Synes dette er en uheldig trend.
Tesla var vel de første, noen sto på venteliste fra 2009 til 2013 for Model S.

Men jeg syns det er litt rart å be folk stå på venteliste når de kun har vist frem en konseptbil. Man vet jo knapt nok at de har tenkt til å lage en SUV. Alt annet kan endre seg.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Counterpointer

Hvorfor de føler at det er greit med dobbelt beløp av Tesla/Jaguar er også et spørsmål.

Jeg mistenker at regnskapsførerne ser dette som en gylden sjanse til å hente inn gratis likviditet.

Stikkkontakt

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 19. april 2017, klokken 15:54
Hvorfor de føler at det er greit med dobbelt beløp av Tesla/Jaguar er også et spørsmål.

Jeg mistenker at regnskapsførerne ser dette som en gylden sjanse til å hente inn gratis likviditet.

Kommer an på hvilken Tesla du snakker om. Det var mange som betalte 30.000 euro i depositum for Model S signature i 2011. Sammenligner man med det er dette et piss i havet.

Nasatech



Før jeg hadde sett bilen live. 230.000. Også "vi tar visa" nederst likte jeg

Counterpointer

Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 19. april 2017, klokken 16:23
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 19. april 2017, klokken 15:54
Hvorfor de føler at det er greit med dobbelt beløp av Tesla/Jaguar er også et spørsmål.

Jeg mistenker at regnskapsførerne ser dette som en gylden sjanse til å hente inn gratis likviditet.

Kommer an på hvilken Tesla du snakker om. Det var mange som betalte 30.000 euro i depositum for Model S signature i 2011. Sammenligner man med det er dette et piss i havet.
De små nisje bilene S og X , tenkte mer på massemodellen 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA