Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi Q6 e-tron

Startet av Counterpointer, onsdag 24. august 2016, klokken 18:08

« forrige - neste »

turfsurf

Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013


turfsurf

Ellers en spennende bil. Men, skeptisk i.f.h.t moms, og hva med lading? Og så vidt jeg har forstått blir det 4 seter?


--
turfsurf
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Counterpointer

Opprettet denne fordi det ble antydet at Audi sier at Q6 skulle ligge rundt 80 k dollar eller 70 k euro dvs 650 tusen kroner.
Så for meg at de startet en del høyere.
MEN....  de følger vel sin vanlige politikk hvor det er mulig å legge på flere hundre tusen i options.

Kanutten

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 24. august 2016, klokken 21:42
MEN....  de følger vel sin vanlige politikk hvor det er mulig å legge på flere hundre tusen i options.

Det er vel ikke akkurat noe Audi er alene om?

Dette burde uansett bli en ganske interessant bil for det norske markedet hvor SUV og stasjonsvogn er det som gjelder.

Counterpointer

De er absolutt i tråd med veldig mange premium merker sin politikk. Helt vanlig, men føler at tyskerne er veldig godt representert.

Får de til stasjonsvogn med hengerfeste til denne prisen med antydet prestanda,  så har de en vinner. Det er akkurat på smertegrensen for en stooor gruppe.

Kanutten

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 24. august 2016, klokken 21:51
Får de til stasjonsvogn med hengerfeste til denne prisen med antydet prestanda,  så har de en vinner. Det er akkurat på smertegrensen for en stooor gruppe.

Hva er det med nordmenn og hengerfeste? Jeg har eid/kjørt bil siden tidlig på 80-tallet og har ALDRI hatt hengerfeste på noen av bilene mine, og jeg har heller aldri savnet det.

jkirkebo

Sitat fra: Kanutten på onsdag 24. august 2016, klokken 22:01
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 24. august 2016, klokken 21:51
Får de til stasjonsvogn med hengerfeste til denne prisen med antydet prestanda,  så har de en vinner. Det er akkurat på smertegrensen for en stooor gruppe.

Hva er det med nordmenn og hengerfeste? Jeg har eid/kjørt bil siden tidlig på 80-tallet og har ALDRI hatt hengerfeste på noen av bilene mine, og jeg har heller aldri savnet det.

Du har sikkert aldri hatt hytte på fjellet du trenger å frakte f.eks materialer eller møbler til og fra heller...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Kanutten

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 24. august 2016, klokken 22:03
Du har sikkert aldri hatt hytte på fjellet du trenger å frakte f.eks materialer eller møbler til og fra heller...

Joda, jeg har både hytte på fjellet og andre fraktebehov. I de tilfellene har jeg lånt eller leid en varebil eller bestilt levering på døra.

Counterpointer

Sitat fra: Kanutten på onsdag 24. august 2016, klokken 22:01
Hva er det med nordmenn og hengerfeste? Jeg har eid/kjørt bil siden tidlig på 80-tallet og har ALDRI hatt hengerfeste på noen av bilene mine, og jeg har heller aldri savnet det.
[/quote]

Du MÅ ikke ha det, det er valgfritt

Counterpointer

Sitat fra: turfsurf på onsdag 24. august 2016, klokken 21:41
Ellers en spennende bil. Men, skeptisk i.f.h.t moms, og hva med lading? Og så vidt jeg har forstått blir det 4 seter?


--
turfsurf
Mva (moms har vi ikke hatt på 50 år)
Det gjelder jo alle elbiler og vil kvele denne typen bil ganske mye. Enig i det.

Lading står jo at det blir 150 kWh, kan jo håpe at det er vanlig i 2018. Hjemmelading er jo åpent...

At en konseptbil er fire seter betyr vel ikke nødvendigvis at det blir overført til produksjonsbil.

jkirkebo

Sitat fra: Kanutten på onsdag 24. august 2016, klokken 22:26
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 24. august 2016, klokken 22:03
Du har sikkert aldri hatt hytte på fjellet du trenger å frakte f.eks materialer eller møbler til og fra heller...

Joda, jeg har både hytte på fjellet og andre fraktebehov. I de tilfellene har jeg lånt eller leid en varebil eller bestilt levering på døra.

Hmm, leie/låne bil for så lange avstande (vi har 28 mil til hytta) er dyrt og/eller lite praktisk. Tilkjørt er også dyrt, langt fra allfarvei (13km med grusvei) og en bom som vi da må kjøre og låse opp når leveransen kommer (og det er praktisk nok ikke mobildekning ved bommen).

For tiden bruker vi Teslaen til å frakte hageavfall til fyllinga da det er mye jobb å byttelåne til meg bil som kan trekke hengeren min, men jeg er ikke spesielt glad for å stappe 5-6 søplesekker med hageavfall inn i den. Å leie varebil flere ganger i året for en tur på 2x5km er igjen upraktisk, tidlrevende og dyrt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Øyvind.h

Kjenner faktisk ingen med elbil som ikke savner hengerfeste.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Nasatech

Har hatt Tesla Model S i 2 år og har savnet hengerfeste ekstremt. Har henger som har stått i hagen, blitt lånt bort og noen ganger har jeg lånt bil for å kjøre bort noe. Nå har jeg Model X med hengerfeste og det tok ikke mange dagene før jeg måtte kjøre bort noe.

Tror vi i Norge er opptatt av å gjøre ting selv. Bruker ikke gartner eller andre som kan fikse og kjøre bort, så da blir det fort at man har en henger :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA