Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi Q6 e-tron

Startet av Counterpointer, onsdag 24. august 2016, klokken 18:08

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Sitat fra: Dabadu på fredag 31. mars 2017, klokken 10:40
Her Audi,

Jeg fiksa den stygge grillen for dere.


Valget mellom e-Tron og i-Pace blir ikke enkelt. Men tradisjonelt har jeg valgt det praktiske, så det ender nok opp med Audi. Min far overtar nok Jaguaren. Han har heldigvis ikke små barn lenger.

Meldola

I følge denne bloggen skal de vise bilen på Shanghai messen 28. April. http://autovisie.nl/2017/03/nieuws/audi-e-tron-laat-zich-shanghai-zien/

Hurra for Google translate  ;)
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

Rolf Gjerdsjø

Snakket med en bekjent av meg som har blitt satt tidlig på interesselisten hos Møller Ensjø, og der står det prisantydning ca. 575.000 kr, og den kommer med mer standardutstyr enn vanlig på Audi (skal ikke så mye til, men likevel). Kommer denne ned på den prisen så er den straks aktuell for veldig mange, selv om man fremdeles nok ryker på 100k i ekstrautstyr. Flere som har fått tilsvarende antydninger etter at tråden startet?
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

bmw2002

Bare synd at Q6 prisen og detaljer sannsynligvis kommer etter I-Pace slik at man må bestemme seg for å bestille I-Pace først.

Counterpointer

Jeg har etter mye kvaler droppet reservasjonen på I-Pace. Litt for mye usikkerhet rundt pris og antagelig krav om tidlig forpliktende bestilling.

Q6 e-tron er kandidat men lurer veldig på hva den også vil havne på av pris? Samt ikke minst når den blir levert.....

Stikkkontakt

Møller Bergen sier ca 650.000 kr. Bilen vil ligne mer på Q8 enn det konseptet man hittil har vist.

bmw2002

La oss håpe dette ikke stemmer. Q8 var ikke spesielt pen, og det er heller ingen av dagens Audi SUVer heller.

Stikkkontakt

Sitat fra: bmw2002 på mandag 10. april 2017, klokken 21:52
La oss håpe dette ikke stemmer. Q8 var ikke spesielt pen, og det er heller ingen av dagens Audi SUVer heller.

Jeg syns Q8 har en del pene designelementer. F.eks hekken er pen. Men bilen er for høy. Q6 blir vesentlig lavere.

Counterpointer

Hvilken Audi forhandler vil være den presumptivt beste i Oslo/Akershusregionen.
Viktig å ha en seriøs forhandler å forholde seg til.

Trond.m

Jeg har skrevet en intensjonsavtale med Møller Asker og Bærum. Før påske mottok jeg denne invitasjonen:

"Vi inviterer deg som har satt deg opp på vår interesseliste for kommende fullelektriske Audi e-tron quattro, til Møller Bil Konferansen 2017 som går av stabelen den 25. april, mellom kl. 10.00 – 15.00"

Det er en generell konferanse om elbil, så jeg regner ikke med at det kommer noe nytt om e-tron Quattro. Men det er iallefall et bevis på at jeg ligger inne i systemet, og jeg har meldt meg på. Skal melde fra hvis det kommer noe nytt.




fantonsen

Hvor finner jeg en slik interesseliste jeg kan skrive meg opp på på nettet?
Finner ikke noe om denne bilen på audi.no.
Eller må jeg innom en forhandler for å vise min interesse?
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BP-AAE-BC-AC-BE

Trond.m

Sitat fra: fantonsen på tirsdag 11. april 2017, klokken 13:43
Hvor finner jeg en slik interesseliste jeg kan skrive meg opp på på nettet?
Finner ikke noe om denne bilen på audi.no.
Eller må jeg innom en forhandler for å vise min interesse?
Du må kontakte en Audi forhandler. Sendte bare en epost og fikk en intensjonsavtale i retur for signering. Den er ikke bindende for noen av partene.

bmw2002

Jeg ble bare satt på en liste som hver enkelt forhandler hadde. Tror ikke det finnes noe felles bestillingsliste. Tror det er om å møte opp tidlig om morran den dagen de åpner for bestilling.

Trond.m

Nei, det finnes ikke noen nasjonal reservasjonsliste. Derfor er det nok lurt å sette seg på liste hos en forhandler med nær kontakt med importøren, og som derfor er orientert om når de åpner for bestilling.

bmw2002

Jeg synes Audi har gitt veldig få detaljer rundt bilen sammenlignet med Jaguar og I-Pace. Det har vel heller ikke vært noen spionbilder.

Bilen ser veldig ut som en bil med forbrenningsmotor med et langt panser. Lurer feks hva dette betyr for innvendig plass og om det er oppbevaringsplass under panseret.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA