Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Når får vi bilene våre?

Startet av moby666, onsdag 17. august 2016, klokken 13:28

« forrige - neste »

J@x

Sitat fra: dif på torsdag 02. mars 2017, klokken 10:17
Bilbutikk 1 er så vidt jeg vet en av forhandlerne som er blitt sagt opp av Hyundai. Så er ikke sikkert de er prioritert. Kan anbefale Auto Elite Oslo og Ski. De har fått fornyet kontrakt. Spesielt Oslo-avdelingen har vi god erfaring med.

Bilbutikk 1 er jo listet som forhandler på Hyundai sin hjemmeside, så den bør vel være grei nok?
2024 Skoda Enyaq IV 85x Sportline i bestilling
2021 VW ID3 1st Plus
2021 Skoda Enyaq IV 80 Sportline (solgt 2024)
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

RS

Snakket med Bilbutikk 1. De sier bilen blir levert i Mai/Juni.

dif

Sitat fra: J-B på torsdag 02. mars 2017, klokken 13:32
Sitat fra: dif på torsdag 02. mars 2017, klokken 10:17
Bilbutikk 1 er så vidt jeg vet en av forhandlerne som er blitt sagt opp av Hyundai. Så er ikke sikkert de er prioritert. Kan anbefale Auto Elite Oslo og Ski. De har fått fornyet kontrakt. Spesielt Oslo-avdelingen har vi god erfaring med.

Bilbutikk 1 er jo listet som forhandler på Hyundai sin hjemmeside, så den bør vel være grei nok?
Oppsigelsestiden er 12 måneder. Så de er forhandler ut mai 2017.
http://www.tv2.no/a/8335421/

Fikk forøvrig høre fra Auto Elite Ski at de ville være eneste forhandler i Follo i løpet av 2017. For de som ikke er lokalkjente så har Bilbutikk 1 avdeling i Ås som ligger i Follo.
Akershus

RS

Godt å vite at vi må kontakte Auto Elite for service osv. Blir Bilbutikk 1 lagt ned? Mener de som kun selger Hyundai.

larsif

WOW,da hentes splitter ny Ionic i morgen hos ny forhandler.
Skulle bare ringe å spørre om det stemte at de er nye forhandlere i distriktet,
så viste det seg at de hadde 1 stk Ionic klar for levering.

RS

Hadde du bestilt den bilen?? Eller tik du over en som ble avbestilt?

larsif

Sitat fra: RS på torsdag 02. mars 2017, klokken 16:23
Hadde du bestilt den bilen?? Eller tik du over en som ble avbestilt?

Hadde bestilling inne hos hos Nils Sørhaug,men en kompis sa at Bauge Auto hadde overtatt Hyudai.I den anledning hadde Bauge fått noen eksemplarer inn fra importør,og hadde en igjen.Den var altså ikke en avbestilling.Så da sa jeg fra meg den hos Sørhaug for 1 time siden.
Sørhaug sa at de sliter med å levere.Det er ventet 10 stk. inn til landet nå snart,og tror han sa 200 med neste båt.....alt for lite i forhold til etterspørsel.

RS

Sitat fra: larsif på torsdag 02. mars 2017, klokken 16:54
Sitat fra: RS på torsdag 02. mars 2017, klokken 16:23
Hadde du bestilt den bilen?? Eller tik du over en som ble avbestilt?

Hadde bestilling inne hos hos Nils Sørhaug,men en kompis sa at Bauge Auto hadde overtatt Hyudai.I den anledning hadde Bauge fått noen eksemplarer inn fra importør,og hadde en igjen.Den var altså ikke en avbestilling.Så da sa jeg fra meg den hos Sørhaug for 1 time siden.
Sørhaug sa at de sliter med å levere.Det er ventet 10 stk. inn til landet nå snart,og tror han sa 200 med neste båt.....alt for lite i forhold til etterspørsel.
Ringte Nils Sørhaug og de hadde ingen bil per idag. Men hvordan er det med å avbestille en bil hvis jeg finner en bil hos en annen forhandler?

En til svensk

Sitat fra: larsif på torsdag 02. mars 2017, klokken 16:54
Sitat fra: RS på torsdag 02. mars 2017, klokken 16:23
Hadde du bestilt den bilen?? Eller tik du over en som ble avbestilt?

Hadde bestilling inne hos hos Nils Sørhaug,men en kompis sa at Bauge Auto hadde overtatt Hyudai.I den anledning hadde Bauge fått noen eksemplarer inn fra importør,og hadde en igjen.Den var altså ikke en avbestilling.Så da sa jeg fra meg den hos Sørhaug for 1 time siden.
Sørhaug sa at de sliter med å levere.Det er ventet 10 stk. inn til landet nå snart,og tror han sa 200 med neste båt.....alt for lite i forhold til etterspørsel.

Jeg bestilte i midten av januar fra Aaby auto og fikk forventet leveranse 31. mars.
Følget med i den andre tråden om "Båter på vei" og gjettet at bilen da var på Morning Lynn som var innom Wallhamn i Sverige slutten av forrige uken. Ringte forhandler i dag og han sa det var kun 10 biler med siste båt og at de nå kommet til Drammen 28. februar, men han dobbelsjekket og så at vår bil heldigvis var blant de 10, så da får jeg sannsynligvis hente uke 12.
Han sa også at det kommer 300 med neste båt i slutten av mars, og et par hundre i båten etter også. (Nå når jeg leser at du skriver 200 så kanskje jeg husket feil.)
2017 Hyundai Ioniq (nå litt over 50000 km).
Liker også å sykle til hverdags.

Sladd

Forstår ikke hvordan dere får bilene så fort.
Jeg bestilte 11.11.2016 har allerede da fått leveringsdato april.
Noe jeg tviler på, jeg håper men tviler på det.
Jeg bestilte hos auto elite i oslo.
Vi får se hvor bra de er på levering...men om de når april er jeg fornøyd med det.

Elmo

Sitat fra: Slasto på torsdag 02. mars 2017, klokken 17:49
Forstår ikke hvordan dere får bilene så fort.

De som får "relativt" rask levering har valgt konfigurasjon som forhandler allerede har i bestilling uten kontrakt.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

RS

Har vært i kontakt med en forhandler som hadde en bil klar for levering i midten av April. Med alt utstyr. Men gul fargen var vi litt usikker på.

RS

Jeg får vente på min hvit ioniq som kommer i Mai tror jeg.

Runesu

Bestilte Ioniqen i februar og får levert i april. En avbestilling, og heldige med at utstyr og farge var som ønsket. Hvit, teknikk med skinn. Bruker et par kroner på lakkforsegling (Dtec).
Ser frem til levering, og håper på flaks med uthenting før Påske.

waris

Sitat fra: Slasto på torsdag 02. mars 2017, klokken 17:49
Forstår ikke hvordan dere får bilene så fort.
Jeg bestilte 11.11.2016 har allerede da fått leveringsdato april.
Noe jeg tviler på, jeg håper men tviler på det.
Jeg bestilte hos auto elite i oslo.
Vi får se hvor bra de er på levering...men om de når april er jeg fornøyd med det.

Hei, jeg har også bestilt hos auto elite 17.10.2016, men har jeg ikke fått noe bestemt dato enda.
Hyundai Ioniq 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA