Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

The cat is out of the bag - 100D

Startet av turfsurf, fredag 12. august 2016, klokken 21:03

« forrige - neste »

fgjose

#46
De 10.000 usd har plutselig blitt til NOK 107.000 her hjemme. Er dette en god deal og er det flere av dere som har bekreftet at dere ønsker oppgraderingen? Min X P90DL ankommer om 2-3 uker, men antar vi må ta stilling til tilbudet rimelig kjapt. Fikk denne mail av DS:

Det er mulig å legge inn en oppgradering på din ordre også. Dette vil koste 107.000,- og vil bli utført av service ut i 2017 når de nye batteripakkene er på plass lokalt. Du henter og betaler bilen som planlagt, så betaler du for oppgraderingen når dette er utført av service til neste år. Fint om du kan bekrefte at dette er OK, så skal jeg legge dette inn i systemet.

Isbjørn

Sendte først en mail til min DS at jeg ønsker oppgradering. Men etter å ha sovet ei natt over det har jeg tilbaketrukket ønsket om det. For meg er prisen for høy for noe jeg knapt kan bruke i norge (akselerasjonen).Jeg ønsket 100 kWh pga. økt rekkevidde. Men jeg kom på at det kan jeg også få med nedgradering til X 90D. Da sparer jeg i tillegg penger ift. min opprinnelig bestilt bil. Er klar over at det blir mindre rekkevidde enn med P100D men det blir litt mer enn med P90D.
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

fgjose

Heller til å beholde min P90DL og kansellere oppgraderingen jeg også.. Var nok litt kjapp på avtrekkeren i går. Tenker at nå som vi er på 3. generasjons 90 batteripakke og denne har vist seg å være svært potent ifht tidligere utgaver av pakken, så får vel det være tilstrekkelig for denne bilen.

Mc996tt

Sitat fra: fgjose på fredag 26. august 2016, klokken 12:03
Heller til å beholde min P90DL og kansellere oppgraderingen jeg også.. Var nok litt kjapp på avtrekkeren i går. Tenker at nå som vi er på 3. generasjons 90 batteripakke og denne har vist seg å være svært potent ifht tidligere utgaver av pakken, så får vel det være tilstrekkelig for denne bilen.

Når man forventer seg rundt 85 000,- blir 107 000,- for mye. Jeg skrinla også ...

petersv

Noen som har spurt om de (feilaktig) har tatt med moms i disse 107kkr?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA