Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Foliering/rubberspray/lakkforsegling

Startet av prophan, fredag 08. juli 2016, klokken 12:52

« forrige - neste »

prophan

Funderer på hva jeg skal gjøre med bilen når jeg får den. Den kommer til å stå ute, har ikke garasje for øyeblikket. Vurderer helfoliering, rubberspray eller lakkforsegling.
Noen som har innspill?
Jeg heller mest mot helfoliering da det er dette som gir best beskyttelse. Noen som kan anbefale gode og rimelige foliemontører?
Jeg bor i Bergensområdet.

Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

Øggen

#1
Hei.

E nok enig i at foliering gi den beste beskyttelsen. Einaste aberet e prisen. Rubberspray e vel ikkje heilt riktig på den bilen. Litt vanskelig å få det fint.
Det e diskutert en del i Model S tråden:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7531.0.html

Lite ang. Bergen desverre, men desse har fått gode skussmål:  Hauge Reklame.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

o.b.lix

Sitat fra: prophan på fredag 08. juli 2016, klokken 12:52
Noen som kan anbefale gode og rimelige foliemontører?
Jeg bor i Bergensområdet.

Tesla i Bergen samarbeider med et sted i Knarvik som gjør god jobb. Snakket med som kjøpte demobil fra Bergen som hadde "feil" farge, og hun fikk den da utlevert fra Tesla ferdig foliert, også krommen. Tror det kostet 20.000.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Bjoris

Hvordan er det med foliering bare på utsatte steder med blank folie, dvs mest mulig usynlig, tenker grillen og kanskje panseret og på bakdørene samt støtfanger bak, blir det bare tull, antar det er vanskelig med en "kant" slik at en vel må foliere hele delen i det minste, og så er det jo spørsmål om det kan bli misfarging over tid med blank folie?

Epleskreller

Har lagt et produkt som heter (beskjedne) Max Protect etter anbefaling fra Asker Autospa. Hadde Opticoat Pro pluss på min tidligere bil :)

Noen bilder fra behandlingen, så lang ser det veldig bra ut :)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Epleskreller

Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

detersoe

Det ser jo bare nydelig ut! 
Er det lov til å spørre hvor mye lettere lommeboka blir etter en slik operasjon?
US Tesla Roadster 2008, bestilt 2007, levert 2009, solgt 2010
Bestilt Tesla model X 90D

Epleskreller

Sitat fra: detersoe på fredag 08. juli 2016, klokken 15:37
Det ser jo bare nydelig ut! 
Er det lov til å spørre hvor mye lettere lommeboka blir etter en slik operasjon?

Max Protect (gummibassert coating) tar de 9000,-kr for, den er litt dyrere enn Opti-coat Pro (keramisk). Frontruta blir behandlet i samme slengen. Sig1 fikk Opti-coat dagene før min ble behandlet :)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

detersoe

Takk. Det var innen rimelighetens grenser.
Dog har jeg kvaler. Jeg får en perlehvit utgave.  Denne skal jo være multicoated allerede,  og da blir det kanskje overkill?
Er også bekymret for hva som skjer om en får en skade,  må hele bilen tas på nytt?
Frontruta har jeg lest at en bør holde seg unna,  da det kan påvirke diverse sensorer?

Hva har dere andre med perlehvit gjort eller tenkt å gjøre?  F eks Satheesh?
US Tesla Roadster 2008, bestilt 2007, levert 2009, solgt 2010
Bestilt Tesla model X 90D

satheesh.net

Sitat fra: detersoe på søndag 10. juli 2016, klokken 11:35
Takk. Det var innen rimelighetens grenser.
Dog har jeg kvaler. Jeg får en perlehvit utgave.  Denne skal jo være multicoated allerede,  og da blir det kanskje overkill?
Er også bekymret for hva som skjer om en får en skade,  må hele bilen tas på nytt?
Frontruta har jeg lest at en bør holde seg unna,  da det kan påvirke diverse sensorer?

Hva har dere andre med perlehvit gjort eller tenkt å gjøre?  F eks Satheesh?

For min del er jeg så utrolig godt fornøyd med Ceramic Pro at dette også blir et must på TMX. Det vil også bli Xpel på enkelte utsatte steder. ;)

http://www.youtube.com/watch?v=qXAtKyq5bck

prophan

Nydelige bilder Epleskreller, takk for at du delte.
Hva koster det å ha xpel på hele bilen?
Jeg heller mot en eller annen form for foliering. Jeg hadde Ditec på Leafen og med etterbehandlinger hvert år. Men føler ikke at Ditec beskytter lakken i noe særlig grad, riper blir det lell. Selve Ditec behandlingen er en annen histore, er ikke fornøyd i det hele tatt. Derfor jeg har blitt skeptisk til lakkbehandlinger, føler det kunne ha vært like greit å polere bilen hvert år.
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

Jonbjo

Sitat fra: satheesh.net på søndag 10. juli 2016, klokken 12:14
Sitat fra: detersoe på søndag 10. juli 2016, klokken 11:35
Takk. Det var innen rimelighetens grenser.
Dog har jeg kvaler. Jeg får en perlehvit utgave.  Denne skal jo være multicoated allerede,  og da blir det kanskje overkill?
Er også bekymret for hva som skjer om en får en skade,  må hele bilen tas på nytt?
Frontruta har jeg lest at en bør holde seg unna,  da det kan påvirke diverse sensorer?

Hva har dere andre med perlehvit gjort eller tenkt å gjøre?  F eks Satheesh?

For min del er jeg så utrolig godt fornøyd med Ceramic Pro at dette også blir et must på TMX. Det vil også bli Xpel på enkelte utsatte steder. ;)

http://www.youtube.com/watch?v=qXAtKyq5bck

Hvem brukte du til Ceramic Pro Satheesh? Har du fått noe tilbud på dette til X´en? Er det noe tilbud gjennom TOCN?
Model≡ Mars 19
Model X Oktober 2016
E-Golf 2015

detersoe

US Tesla Roadster 2008, bestilt 2007, levert 2009, solgt 2010
Bestilt Tesla model X 90D

satheesh.net

#13
Jonbjo: Jeg fikk utført dette av CareCenter. Ikke fått noen konkret tilbud til TMX ennå. Men vi er i dialog angående en TOCN fordelsavtale, så vi får se.  :)

duffus

Jeg vurderer også å rive i på den letsdeal..dealen. Hvis noen har erfaring med tribos, så rop ut!


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA