Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Foliering/rubberspray/lakkforsegling

Startet av prophan, fredag 08. juli 2016, klokken 12:52

« forrige - neste »

lunitiks

Teslas frontruter/viskere er tydeligvis veldig lite glad i tredjepartsprodukter... Prøvde med RainX og fikk et helt grusomt skjoldete resultat med vindusviskerne
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Elraptus

Tesla anbefaler ikke foliering av dørene da dette kan interferere med ultralydsensorene inne i dørene.

Kilroy

Har du noe link til dette, eller har det kommet fra en selger? Er vel flere 1000 som allerede har gjort dette i USA uten problemer, har tenkt å gjøre det selv, så det er ett interessant spørsmål!


Sitat fra: Elraptus på torsdag 04. august 2016, klokken 08:34
Tesla anbefaler ikke foliering av dørene da dette kan interferere med ultralydsensorene inne i dørene.
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

prophan

Jeg har også tenkt å helfoliere med Expel. Fint om det er noen som kan bekrefte at dørene ikke bør folieres.
Skulle ikke Bjørn helfoliere sin sig?
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

Elraptus

Sitat fra: Kilroy på torsdag 04. august 2016, klokken 08:46
Har du noe link til dette, eller har det kommet fra en selger? Er vel flere 1000 som allerede har gjort dette i USA uten problemer, har tenkt å gjøre det selv, så det er ett interessant spørsmål!


Sitat fra: Elraptus på torsdag 04. august 2016, klokken 08:34
Tesla anbefaler ikke foliering av dørene da dette kan interferere med ultralydsensorene inne i dørene.
Det var en muntlig anbefaling fra en DS med spesiell kunnskap om bilen i forbindelse med levering av en X :at man ikke skulle fooliere foreløpig men kanskje kunne noen justeringer etterhvert gjøres på ultralydsensorsystemet slik at det ikke intefererte med sensorene. det er jo logisk at folie/plastikk stopper lyd og disse sensorene er svært sensitive

Kilroy

Ser ut som det er rapportert lite problemer med sensorene for de som har foliert sin Model X, ser også at det er veldig mange tilbydere av helfoliering i USA, så tror nok at det er en bekreftelse i seg selv. De er litt mer paranoide i forhold til rettsaker i USA. Det er jo mye av de samme ultrasonic sensorene i Model S også, og de har jo blitt foliert i  godt over 1 år uten problemer. Jeg kommer nok til å gjøre det, har bestilt sort bil og orker ikke å se nye riper etter hver vask :)
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

Leafy

Sitat fra: Kilroy på torsdag 04. august 2016, klokken 10:47
Ser ut som det er rapportert lite problemer med sensorene for de som har foliert sin Model X, ser også at det er veldig mange tilbydere av helfoliering i USA, så tror nok at det er en bekreftelse i seg selv. De er litt mer paranoide i forhold til rettsaker i USA. Det er jo mye av de samme ultrasonic sensorene i Model S også, og de har jo blitt foliert i  godt over 1 år uten problemer. Jeg kommer nok til å gjøre det, har bestilt sort bil og orker ikke å se nye riper etter hver vask :)

+1
Tesla Model Y Performance m/EAP. Mottatt 12.22
Tesla Model 3 Long Range MIC. Mottatt 09.21
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19 - Solgt!
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!


Kilroy

Du fant den ene ja  ;)
Jeg har sett og lett tidligere og ikke funnet andre, de som har foliert er kjempefornøyd og har ingen problemer. Den du linker til har samme problem som endel andre som ikke har foliert, så mistenker at det er en tilfeldighet her. Time will tell.

Sitat fra: dainai på torsdag 04. august 2016, klokken 12:50
Les her:
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/model-x-matte-wrap-and-possible-sensor-problems.74726/
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Kilroy

Hvorfor ikke? De har garantert masse ledig kapasitet nå og sikkert noen supertilbud  ;D

Sitat fra: Øggen på torsdag 01. september 2016, klokken 07:18
Skal iallefall IKKJE levere bilen hit til forliering ::)

http://www.tv2.no/broom/8555951/
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

Øyvind.h

Alle bilene der velter. Men folien dekker over alt, så kunden er fornøyd uansett :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

satheesh.net

Bilen er ENDELIG tilbake etter noen lange(!) fraværsdager. Den har nemlig vært på spa og fått Ceramic Pro behandling. Jeg er VELDIG fornøyd og kommer forhåpentligvis til å være like fornøyd nå som jeg var med min tidligere P85 som hadde samme behandling.

ingehn

Leverte i dag min X90D titanium til helfoliering hos Arkeoplan i Molde. De har ikke erfart noen problemer i forhold til sensorer på tidligere behandlede Teslaer, men spørsmålet er om X har andre sensorer enn S. Uansett er det så mange fordeler med helfoliering i forhold til å bevare lakken at jeg tar sjansen. I verste fall må noe fjernes igjen.
Molde, Tesla X 90D Titanium helfoliert, 6-seter, hvite skinnseter, tilhengerfeste, sept. 2016.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA