Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

SparkMap for iOS er ute nå!

Startet av xref, tirsdag 05. april 2016, klokken 08:27

« forrige - neste »

xref

Sitat fra: Kafk4 på tirsdag 12. juli 2016, klokken 20:24
Gleder meg til å prøve.
Fint at de nå ligger inne, men fortsatt interessant å finne ut hvorfor overføringen til OCM ikke fanget de opp. Da er det potensielt andre stasjoner som også mangler.

Ja jeg er også nysgjerrig på dette. Skal undersøke det litt nærmere.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Vollis47

Dessverre vises Børsen parkering i Gyldenløves gate 2 som en mulig ladeplass. Slik er det dessverre ikke. Selv om her er fler enn de 2 angitte Schuko, er dette parkeringsanlegget nå kun for faste leietakere. Synd, for dette er en fin, sentral parkeringsplass.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

xref

Sitat fra: Vollis47 på onsdag 13. juli 2016, klokken 14:46
Dessverre vises Børsen parkering i Gyldenløves gate 2 som en mulig ladeplass. Slik er det dessverre ikke. Selv om her er fler enn de 2 angitte Schuko, er dette parkeringsanlegget nå kun for faste leietakere. Synd, for dette er en fin, sentral parkeringsplass.

Takk for tips. Skal oppdatere informasjonen.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

xref

Sitat fra: Vollis47 på onsdag 13. juli 2016, klokken 14:46
Dessverre vises Børsen parkering i Gyldenløves gate 2 som en mulig ladeplass. Slik er det dessverre ikke. Selv om her er fler enn de 2 angitte Schuko, er dette parkeringsanlegget nå kun for faste leietakere. Synd, for dette er en fin, sentral parkeringsplass.

Kunne du bekreftet hvilke ladestasjon dette gjelder? Hva er tittelen på ladestasjonen som vist i appen?

S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Vollis47

Den heter P-hus Børsen. Nå er jeg klar over at dette ikke er din skyld, for den kommer frem på ladestasjoner.no også.

Ønsker deg lykke til med videreutvikling av appen
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

Kafk4

Lastet nå ned siste versjon og er meget imponert. Nå fungerer det veldig bra og jeg har ingenting å sette fingrene på. Bruker den uten cluster, da jeg ikke liker dette.

xref

Sitat fra: Kafk4 på torsdag 14. juli 2016, klokken 01:10
Lastet nå ned siste versjon og er meget imponert. Nå fungerer det veldig bra og jeg har ingenting å sette fingrene på. Bruker den uten cluster, da jeg ikke liker dette.

Så bra! Har kodet fra morgen til kveld i dag og fått gjort ganske mye så nå som det grunnleggende det ut til å funke bra kan jeg begynne å legge til ny funksjonalitet.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

xref

Om alt går etter planen laster jeg opp en ny versjon til Apple i morgen. Det blir den største oppdateringen hittill så jeg håper den faller i smak :)
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Anterialis

#98
Takk for flott app! Lastet ned =)

FYI, jeg ser ikke offentlige (og gratis) Type 2 ladestasjoner i P-huset under Østre Torg her i Hamar. P-huset ligger under torget i forlengelse av "Håkons gate" som er en avstikker til Strandgata. Kan denne legges til? Jeg mener å huske at det er 8 ladestasjoner, åpnes og brukes gratis med RFID (f.eks. Elbilbrikken). Det koster penger å parkere for andre enn El-biler.

EDIT: Jeg ser at den heller ikke kommer opp på Hurtigladekartet...
BMW E92 (´13-´14)
Alfa Romo Giulietta (´14-´15)
BMW i3 (´15-´16)
BMW 330e (´16-´20)
BMW X5 45e (´20-´22)
iX 40 (´22- p.t.)

xref

Sitat fra: Anterialis på onsdag 20. juli 2016, klokken 13:07
Takk for flott app! Lastet ned =)

FYI, jeg ser ikke offentlige (og gratis) Type 2 ladestasjoner i P-huset under Østre Torg her i Hamar. P-huset ligger under torget i forlengelse av "Håkons gate" som er en avstikker til Strandgata. Kan denne legges til? Jeg mener å huske at det er 8 ladestasjoner, åpnes og brukes gratis med RFID (f.eks. Elbilbrikken). Det koster penger å parkere for andre enn El-biler.

EDIT: Jeg ser at den heller ikke kommer opp på Hurtigladekartet...

Takk for tips! Skal legge inn ladestasjonen straks! Så hyggelig at du likte appen. Oppdatering er på vei :)
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Anterialis

Klart man må støtte god utvikling. Flott å kunne ha så "intim" kontakt direkte med utvikler, jeg har tro på at det vil øke kvaliteten =)

BMW E92 (´13-´14)
Alfa Romo Giulietta (´14-´15)
BMW i3 (´15-´16)
BMW 330e (´16-´20)
BMW X5 45e (´20-´22)
iX 40 (´22- p.t.)

xref

Sitat fra: Anterialis på onsdag 20. juli 2016, klokken 13:35
Klart man må støtte god utvikling. Flott å kunne ha så "intim" kontakt direkte med utvikler, jeg har tro på at det vil øke kvaliteten =)

Det er ihvertfall veldig nyttig med tett dialog med brukere av appen. Alle bruker den litt forskjellig og har ulike synspunkt. Jo flere innspill man får jo bedre blir appen :) og så er den open source også!
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

fredag

Sitat fra: Anterialis på onsdag 20. juli 2016, klokken 13:07
Takk for flott app! Lastet ned =)

FYI, jeg ser ikke offentlige (og gratis) Type 2 ladestasjoner i P-huset under Østre Torg her i Hamar. P-huset ligger under torget i forlengelse av "Håkons gate" som er en avstikker til Strandgata. Kan denne legges til? Jeg mener å huske at det er 8 ladestasjoner, åpnes og brukes gratis med RFID (f.eks. Elbilbrikken). Det koster penger å parkere for andre enn El-biler.

EDIT: Jeg ser at den heller ikke kommer opp på Hurtigladekartet...

Hvis den ikke er synlig på http://ladestasjoner.no så ligger den ikke inne i NOBIL-databasen over ladestasjoner. Meld inn ladestasjonen til NOBIL, så blir den synlig på alle ladekart og apper som bruker NOBIL, inkl SparkMap.

http://info.nobil.no/index.php/tips
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

xref

Sitat fra: Anterialis på onsdag 20. juli 2016, klokken 13:07
Takk for flott app! Lastet ned =)

FYI, jeg ser ikke offentlige (og gratis) Type 2 ladestasjoner i P-huset under Østre Torg her i Hamar. P-huset ligger under torget i forlengelse av "Håkons gate" som er en avstikker til Strandgata. Kan denne legges til? Jeg mener å huske at det er 8 ladestasjoner, åpnes og brukes gratis med RFID (f.eks. Elbilbrikken). Det koster penger å parkere for andre enn El-biler.

EDIT: Jeg ser at den heller ikke kommer opp på Hurtigladekartet...

Ta gjerne å dobbeltsjekk at jeg har lagt inn ladestasjonen på riktig sted :) Den bør være synlig nå.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Anterialis

Herlig! Nå dukker den opp =)
Har du oppdatert dette manuelt selv i din app og/eller gitt beskjed til NOBIL? Jeg spør kun da jeg ellers kan melde inn til NOBIL selv =)
BMW E92 (´13-´14)
Alfa Romo Giulietta (´14-´15)
BMW i3 (´15-´16)
BMW 330e (´16-´20)
BMW X5 45e (´20-´22)
iX 40 (´22- p.t.)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA