Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

SparkMap for iOS er ute nå!

Startet av xref, tirsdag 05. april 2016, klokken 08:27

« forrige - neste »

xref

Sitat fra: Anterialis på onsdag 20. juli 2016, klokken 17:35
Herlig! Nå dukker den opp =)
Har du oppdatert dette manuelt selv i din app og/eller gitt beskjed til NOBIL? Jeg spør kun da jeg ellers kan melde inn til NOBIL selv =)

Jeg har meldt den inn i både OCM og i NOBIL ja :)
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Ingeniøren

Må vil laste ned på ny eller oppdateres denne ?

Fint om du angir versjon du legger ut slik at man raskt kan sjekke hva man har...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

xref

#107
Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 20. juli 2016, klokken 21:20
Må vil laste ned på ny eller oppdateres denne ?

Fint om du angir versjon du legger ut slik at man raskt kan sjekke hva man har...

På iOS oppdateres appene dine gjennom Appstore. Dette gjøres stort sett automatisk men du kan åpne Appstore appen for å sjekke etter oppdateringer manuelt. Oppdateringen til SparkMap er inne til godkjenning nå så jeg tipper den kommer i løpet av dagen i dag eller i morgen.

Det er versjon 1.2.0 som kommer. 1.1.6 er gjeldende versjon per nå.

Husk at du kan følge utviklingen på GitHub. Her kan også ønsker, forslag og feil innrapporteres.

Versjonsoversikt finnes forøvrig her :)
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Kafk4

Liker godt siste oppdatering.
Har et lite tips til en forbedring.
Når du er inne på en ladestasjon så står det estimert tid å kjøre til stasjonen. Her bør du kunne trykke på denne tiden for å starte navigering. På samme måte som om du trykker på bil-ikonet, eventuelt flytte bil-ikonet ned til samme plass.

xref

Sitat fra: Kafk4 på tirsdag 02. august 2016, klokken 10:50
Liker godt siste oppdatering.
Har et lite tips til en forbedring.
Når du er inne på en ladestasjon så står det estimert tid å kjøre til stasjonen. Her bør du kunne trykke på denne tiden for å starte navigering. På samme måte som om du trykker på bil-ikonet, eventuelt flytte bil-ikonet ned til samme plass.

Takk for tips! Skal sørge for at dette kommer med i neste oppdatering. Det vil si, en ny versjon er allerede inne til godkjenning men neste oppdatering etter der igjen vil ha den funksjonen på plass! :)
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Arha

Har lastet ned 1.3.0 og den låser seg fullstendig.  Flere enn meg som har problemer?
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

xref

Sitat fra: Arha på torsdag 04. august 2016, klokken 22:44
Har lastet ned 1.3.0 og den låser seg fullstendig.  Flere enn meg som har problemer?

Hei!

Det er veldig rart. Verifiserte nettopp ned å oppgradere til 1.3 selv og det fungerer fint. Henger den seg med en gang eller begynner den å laste inn data?
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Arha

Den hang seg med en gang, men virker igjen nå etter fjerning og installering på nytt. Men nå går det ikke å velge type kontakt..
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

xref

Sitat fra: Arha på torsdag 04. august 2016, klokken 23:24
Den hang seg med en gang, men virker igjen nå etter fjerning og installering på nytt. Men nå går det ikke å velge type kontakt..

Det høres rart ut. Jeg har ikke rørt noe av den logikken. Skal forsøke nærmere. Tusen takk for rappet
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

xref

Sitat fra: Arha på torsdag 04. august 2016, klokken 23:24
Den hang seg med en gang, men virker igjen nå etter fjerning og installering på nytt. Men nå går det ikke å velge type kontakt..

Ah shit! Jeg ser hva du mener. Skal fikse det i dag og pushe ny oppdatering.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

ZOE

Under alternativer kan du velge spenning. Det er feil, for enheten er amper..

Burde kanskje stå kapasitet?

xref

Sitat fra: ZOE på fredag 05. august 2016, klokken 18:54
Under alternativer kan du velge spenning. Det er feil, for enheten er amper..

Burde kanskje stå kapasitet?

Ja så sannelig. Liten glipp der. Takk for forslaget. Skal ordne det asap!
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Kafk4

Bør det dukke opp et spørsmål om du vil starte navigering til ladestasjonen? Dette gjør at du unngår å trykke på denne ufrivillig.

fredag

Jeg synes innlasting av nye ladestasjoner når du beveger kartet fremdeles ikke funker bra.

Når jeg starter appen, så laster den inn ladestasjonen rundt der jeg bor i Bærum. Beveger jeg kartet bort til Oslo, så laster den overhodet ikke inn nye ladestasjoner. Det gjør den først hvis jeg zoomer litt inn. Beveger jeg kartet tilbake til Bærum, så har den kastet de ladestasjonene den hadde der.

Kan ikke appen bare laste inn posisjonene til alle ladepunktene i Norge eller innen 200km radius eller noe sånt? Kun posisjon og id burde jo ikke ta stor lagringsplass.

Neste gang kan appen huske hva den lastet inn forrige gang, og kun laste inn endringene siden forrige gang.

En tekst i innstillingene under "Annet" er feil. Det står "Spenning minimum" og man kan skrive inn antall ampere. Ampere er en måleenhet for strøm - ikke spenning. Bør endres til "Minimum strømstyrke" eller noe sånt.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Kafk4

Merker også at den ikke fungerer optimalt hvis du har zoomet langt ut. Når du har zoomet inn så virker det fint å bevege seg rundt og da laster ladestasjonene seg inn som de skal

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA