Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hva skal DU gjøre på torsdag/fredag?

Startet av lunitiks, tirsdag 29. mars 2016, klokken 07:59

« forrige - neste »

lunitiks

Kun få dager igjen nå, folkens!


For min del blir det våkings. Gleder meg utrolig masse; mye mer enn jeg gjorde før MX launch (som for øvrig var en gigantisk skuffelse hva gjelder ventetid).


What u say ppl?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Espen Hugaas Andersen

#1
Er fortsatt ikke helt sikker. Det står mellom to ting:

1. Reservere i Drammen tidlig torsdag, og se eventen 05:30 på nett hjemme.
2. Se eventen 05:30 på nett hjemme, og deretter reservere.

Jeg lener egentlig mot alternativ nr 2. Utifra nettsidene til Tesla virker det som om butikken åpner kl 09:00, og da blir det litt styr. Om de hadde åpnet 08:00 hadde det passet mye bedre. Det er også ikke noe galt i å vite litt mer om bilen før jeg reserverer. Jeg kan fortsatt ikke utelukke at det f.eks er snakk om en sedan (med adskilt bagasjerom), og da er den mye mindre interessant. Og reservasjonsmessing vil det uansett havne tusenvis av Model S/X eiere og Tesla ansatte foran meg - da betyr noen hundre reservasjoner i butikken den 31. ganske lite.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Bjoris

Liker jeg det jeg ser så reserverer jeg, men noe stress på morgenen gidder jeg rett og slett ikke. Kommer ikke til å velge noe P versjon og da vil en havne bak i leksa uansett...

MEN, jeg skal ha vekkeklokken på, ja:) Mest spent på om det kommer nyheter om S, tviler vel på at det tar det samtidig, men vi får nå se da...

Amoss

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 29. mars 2016, klokken 08:40
1. Reservere i Drammen tidlig torsdag, og se eventen 05:30 på nett hjemme.
2. Se eventen 05:30 på nett hjemme, og deretter reservere.

For egen del blir det nok antagelig til at jeg reserverer på Torsdag. Skal en del til at jeg ikke ønsker å reservere denne bilen, og tror neppe Tesla vil servere oss noe så ille, så føler ikke at det er nødvendig å se avdukingen først. Regner vel med - og håper - at også denne blir en "liftback" slik Model S er, men selv om det mot formodning skulle bli en normal sedan så er ikke det noen showstopper for meg. Men tviler på at jeg stiller i kø ved åpningstid da :)   Blir det de serverer alt for ille så får jeg heller bare kansellere.

Håper enda at det blir noe av vising på storskjerm som hintet til tidligere, og vil prøve å få med meg dette i så fall. Hvis ikke blir det å se det live hjemme.

Godt poeng med at forskjellen mellom reservering på torsdag og live fredag neppe er så stor, men dette er en bil jeg har ventet på så lenge at jeg ikke ønsker å vente lengre enn jeg må - og må innrømme jeg allerede er alt for utålmodig :p - og det alt FØR selve ventingen har startet ;)
Model S 85D

KrW

Har invitert 4-5 stykker til å se lanseringen på livestream i vår hjemmekino i kjelleren  :D De skal trolig reservere Model 3.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

MyMuffin

Er det virkelig slik at vi kan reserve bilen på torsdag FØR selve lanseringen?

Det virker litt rart, skulle tro at reservering først var mulig for oss nordmenn på fredag.
Noen som kan bekrefte dette?
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

eriksj

Dette står i e-posten fra Tesla:

SitatReservations for Model 3 begin on March 31st worldwide. There are two ways to make a reservation. The first, which will allow you to get a better spot in the queue, is to visit your local Tesla store when it opens on March 31st. Second is to make a reservation online at Tesla.com when the live unveil starts at 8:30pm PDT.
2017 Renault Zoe R90 Z.E. 40 Intens

Amoss

Sitat fra: MyMuffin på tirsdag 29. mars 2016, klokken 10:50
Er det virkelig slik at vi kan reserve bilen på torsdag FØR selve lanseringen?

Det virker litt rart, skulle tro at reservering først var mulig for oss nordmenn på fredag.
Noen som kan bekrefte dette?

Regner med at Elon kommer til å annonsere under lanseringen hvor mange som alt har reservert bilen - usett FØR lansering. Det er nok noe som kommer til å pirre media en liten smule :)
Model S 85D

MyMuffin

Sitat fra: eriksj på tirsdag 29. mars 2016, klokken 11:14
Dette står i e-posten fra Tesla:

SitatReservations for Model 3 begin on March 31st worldwide. There are two ways to make a reservation. The first, which will allow you to get a better spot in the queue, is to visit your local Tesla store when it opens on March 31st. Second is to make a reservation online at Tesla.com when the live unveil starts at 8:30pm PDT.

Da blir det nok til for min del å reservere allerede på torsdag.
Depositumet er uansett refunderbart så det taper jeg lite på.


2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

twinpeaks


Sitat fra: MyMuffin på tirsdag 29. mars 2016, klokken 11:45


Da blir det nok til for min del å reservere allerede på torsdag.
Depositumet er uansett refunderbart så det taper jeg lite på.

Samme her, hvis det er mulighet å stikke av en liten tur fra jobben på torsdag.
"Silberstreif", 85D, sølv metallic 2015-2021
"Käpt'n Blaubär", MY LR, blå, 2021-

Mazzbot

#10
For min del så blir det å reservere i Brummundal på torsdag ettermiddag , skal og vise pappa model s
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Teslanewbie

Bilen kan reserveres fra Kl 0900 på torsdag ved SC eller fra 0500 på fredag den 1 ...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

ELBølla

På godt norsk;

Model 3 kan reserveres i butikk fra åpning til stenging torsdag, altså før bilen er vist?

Eller, den kan reserveres på nett fra etter bilen er vist? Tidlig fredag morgen.

I så fall så blir det nok en tur til Alna på meg torsdag ettermiddag, de har vel oppe til 18?

Spent på denne, hadde en bestilling av Model S inne i høst, men vi fant ut at den ble unødvendig stor og dyr for vår del.
➡️ Venter på Model 3, reservert 31.3.16
➡️ venter på MB EQ C, reservert 12.9.17

✅ 2015 VW e-Up!
✅ 2017 BMW i3

stranger1891

Tok kontakt med Tesla-Oslo nå, og de sa bestillinger skal ikke skje før kl.10 i morgen torsdag (ikke 09:00).

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 29. mars 2016, klokken 19:22
Bilen kan reserveres fra Kl 0900 på torsdag ved SC eller fra 0500 på fredag den 1 ...

satheesh.net

Da ble det dessverre litt endringer i planene hos Tesla, men vi kjører igang et arrangement uansett! Vi håper å se noen morgenfugler og ønsker alle vel møtt! :D

http://www.tocn.no/2016/03/tocn-live-model-3-avdukning/

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA