Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fortum har fjernet ladepunkt

Startet av arnejorg1, onsdag 16. mars 2016, klokken 21:08

« forrige - neste »

arnejorg1

Nå har Hurtigladerne på Tiller bare delvis virket siden de kom på plass. I dag da jeg kom for å lade så jeg til min store forundring at de var byttet ut med nye fine stasjoner. Jeg tenkte med det samme at det nå var slutt på ladeproblemene. Det kan nok være riktig d. Skuffelsen ble dermed stor da jeg fant ut at Fortum hadde fjernet AC ladingen. Fatter ikke hvorfor. Må finne meg ett 22kw punkt nede i byen nå, da må jeg også stoppe på orkanger på vinterstid. TUNGVINDT >:( >:(
Ny Nissan leaf kjøpt 2012. Siden diverse fosilbiler, en think city, en Renault zoe, en rav 4 ev og nå mg marvel R

Philip Marlowe

Merkelig for jeg mener jeg har lest et eller annet sted at de er forpliktet til å tilby alle variantene på de nye offentlige hurtigladestasjonene.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

fredag

Sitat fra: arnejorg1 på onsdag 16. mars 2016, klokken 21:08
Nå har Hurtigladerne på Tiller bare delvis virket siden de kom på plass. I dag da jeg kom for å lade så jeg til min store forundring at de var byttet ut med nye fine stasjoner. Jeg tenkte med det samme at det nå var slutt på ladeproblemene. Det kan nok være riktig d. Skuffelsen ble dermed stor da jeg fant ut at Fortum hadde fjernet AC ladingen. Fatter ikke hvorfor. Må finne meg ett 22kw punkt nede i byen nå, da må jeg også stoppe på orkanger på vinterstid. TUNGVINDT >:( >:(

Fortum skriver på Facebook at det kommer 22kW AC-stolpe på Tiller "i løpet av noen uker".
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

jkirkebo

Sitat fra: Philip Marlowe på lørdag 19. mars 2016, klokken 11:07
Merkelig for jeg mener jeg har lest et eller annet sted at de er forpliktet til å tilby alle variantene på de nye offentlige hurtigladestasjonene.

Det gjelder (naturlig nok) kun de hurtigladerne som er satt opp med offentlig støtte. Kiwi-laderne er satt opp uten slik støtte.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Joakim Sveli

Hei.

Det vil komme et 22kW AC-ladetilbud på Tiller så snart vi får lagt frem mer strøm. Det vil bli et eget AC-ladetilbud og med 2 uttak
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

arnejorg1

#5
Sitat fra: Joakim Sveli på lørdag 19. mars 2016, klokken 15:43
Hei.

Det vil komme et 22kW AC-ladetilbud på Tiller så snart vi får lagt frem mer strøm. Det vil bli et eget AC-ladetilbud og med 2 uttak

Høres bra ut. Hva blir prisen på denne stolpen? Ladingen altså.

Ny Nissan leaf kjøpt 2012. Siden diverse fosilbiler, en think city, en Renault zoe, en rav 4 ev og nå mg marvel R

jkirkebo

Sitat fra: arnejorg1 på lørdag 19. mars 2016, klokken 17:14
Sitat fra: Joakim Sveli på lørdag 19. mars 2016, klokken 15:43
Hei.

Det vil komme et 22kW AC-ladetilbud på Tiller så snart vi får lagt frem mer strøm. Det vil bli et eget AC-ladetilbud og med 2 uttak

Høres bra ut. Hva blir prisen på denne stolpen? Ladingen altså.

Fortums 22kW koster 1,- pr. minutt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

CitB59EL

Fortum har også fjernet Type 2 22Kw på steinkjer så vidt jeg har funnet ut. Merket dette igår når vi kom kjørende til Steinkjer fra Stjørdal mot Overhalla. Type2 stolpen som var der før er er erstattet med 1 hutiglader med begge std(CCS/CADEMO). Ble noe irritert siden vi kjører B klasse som KUN støtter type2... Nærmeste 400V er da Gråmyra(45 km som var feil vei for oss) og Grong(78 km uten for rekkevidde).  Det skal iflg Fortum være en stolpe 422 der men jeg fant den ikke.. 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA