Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla som min neste taxibil. Nå i drosjedrift!

Startet av Jan Henrik, søndag 07. februar 2016, klokken 20:54

« forrige - neste »

Muffinman

Kommer an på hvor karismatisk du er på film  ;D

Fra spøk til Halvor, jeg synes det er en god ide. Tips fra min side er å strukturere filmene slik at den som ikke har en en time på å se kan få overskriftene og tidlig i filmene, så kan det tas mer detaljert lenger ute for den som har tid til å gå mer i dybden. Jeg skipper å se veldig mange interessante youtube-videoer fordi de er for lange og er fulle av unødig "daukjøtt" som man ikke kan unngå å måtte bruke tid på om man skal få med seg essensen.

Jeg kommer ihvertfall til å gi både en eventuell blogg og youtube-kanal en real sjans her, selv om jeg ikke er i taxinæringen.

petersv


lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Jan Henrik

Nå begynner det å nærme seg henting/levering av "min neste taxibil". Tesla Brumundal er stedet, og den 16. August blir mest sannsynlig datoen. Avventer info om registrering, siden den skal registreres som taxi. DS'n min har ikke levert en taxi før, så dette blir nytt for han. Er ganske enkelt, skal han få se. Cluet er at en drosje må registreres direkte hos biltilsynet, medbrakt løyvedokumentet til drosjeeieren. :)

Har også fått time til montering av taxiutstyret, Oslo den 24. August. Der blir det montering av et komplett anlegg. Da kan jeg mao logge meg på og "ta" en tur nordover. :D
Jeg spurte om montering av dashcam, og dem selger 2 kanals dashcam der. Da ble det en slik en i tillegg. Da blir det kamera både fremover og bakover!!  8)

Så, mellom levering og timen for montering, så lurer det en liten roadtrip.  ;D Må jo kjøre en tur og teste bil, og SC-nettverket. Lurer på å kjøre en tur til Tyskland... Evt. en tur til Bergen (en av få byer i Norge jeg enda ikke har besøkt), for så å kjøre til svigers i Haugesund.

Jeg gleder meg, som et barn til Julekvelden nå!  ;D
TMS 70D facelift (75kWh) Taxi X-61, Tromsø Taxi

tesla007

Tesla model 3 15.04.16
Solgt: Model s90d
Rød model X P100DL med alt utstyr,6 ultrawhite seter og 22" black oynx. Mars 2017 :)

lunitiks

Holy smokes Jan Henrik gi beskjed når du har din første arb.kveld i byen, så skal jeg pinømæ bestille tur av deg
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Jan Henrik

Sitat fra: tesla007 på fredag 29. juli 2016, klokken 18:55
Du får vel faceliftversjonen?
Ja, får facelift 70D (75KWh batteri), samt de nye "Slipstream"-standardfelgene. (legger inn link til bestillingen)
Sitat fra: lunitiks på fredag 29. juli 2016, klokken 19:11
Holy smokes Jan Henrik gi beskjed når du har din første arb.kveld i byen, så skal jeg pinømæ bestille tur av deg
Planlagt oppstart er 1. September, i Tromsø by. Litt usikker på når første arbeidskveld blir på meg da, men skal prøve litt begge deler (dag og kveld/natt). Hovedsaklig blir nok dagtid på meg personlig. Starte dagen 04:30, for å ta unna pysjamasflyene. :)
TMS 70D facelift (75kWh) Taxi X-61, Tromsø Taxi

Luftventil

Hold oss gjerne oppdatert på hvordan det går!
- 2015 VW E-Golf

- 2017 Tesla Model S75D

Elbil2000

P100D

Jan Henrik

Sitat fra: taxikusken på søndag 31. juli 2016, klokken 17:23
Skal du foliere bilen?
Ikke helt bestemt meg. Men vurderer det mtp å spare lakken for steinsprang og negleriper.
Sitat fra: Luftventil på søndag 31. juli 2016, klokken 15:19
Hold oss gjerne oppdatert på hvordan det går!
Det blir jeg å gjøre!  ;)
TMS 70D facelift (75kWh) Taxi X-61, Tromsø Taxi

Jan Henrik

Mini update!

Siden det ble stille fra LK'en min, så måtte jeg ta en ringerunde. Det var visstnok fortsatt vanskelig å registrere en drosjebil, men når dem ikke hører på voksne folk - da blir det sånn.  :P

LK'en var fortsatt ikke til svars, men plutselig ringte han som har ansvaret for registreringer - snakk om sola! Han fikk en kopi av løyvedokumentet på mail, så han skulle personlig dra til biltilsynet å registrere den i morgen.

Spurte hvor bilen var hen... Jo, den står i Brumundal og venter den!  ;D

Jeg reiser én dag tidligere enn først planlagt. Får håpe jeg kan hente den ut, én dag tidligere en avtalt.  ???
TMS 70D facelift (75kWh) Taxi X-61, Tromsø Taxi

N00b


Jan Henrik

TMS 70D facelift (75kWh) Taxi X-61, Tromsø Taxi

Jan Henrik

Da var første skift over. 214 Wh/km i forbruk, med totalt 43,4 kWh forbrukt over 202,3 km. 13 timer langt skift.
TMS 70D facelift (75kWh) Taxi X-61, Tromsø Taxi

Muffinman

Spent på hvordan det vil fungere med lading ift behov i det daglige. Håper du oppdaterer litt her utover høst og vinter :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA