Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla som min neste taxibil. Nå i drosjedrift!

Startet av Jan Henrik, søndag 07. februar 2016, klokken 20:54

« forrige - neste »

Jan Henrik

Nå er leveringsvinduet blitt endret to ganger på kort tid. I tillegg ble jeg oppringt, av Tesla, om jeg ville ha bilen i Juni istedet for min opprinnelige August levering. Forklarte at dette ikke passet, og at jeg ønsket fortsatt August levering.

Samtidig så ble leveringsvinduet endret fra "sent Juli - August" til "August tidlig September". Nå står det "Oktober tidlig November"...   :(

Det kan plutselig bli opptil 3 måneder senere levering, kanskje lenger også. Noe ugunstig for drifta!
Da må man kanskje avbestille og gå for en fossil istedet...  :-\

Skulle ha godtatt Juni levering, mot at de satt på bilen til August...  >:(
TMS 70D facelift (75kWh) Taxi X-61, Tromsø Taxi

Muffinman

Det du skriver her bør du ta opp med Tesla. Det er ille at de vingler slik med leveringstidene. Det skapte faktisk en del problemer for oss privat og påførte oss både ekstra utgifter og ekstraarbeid, men når du som næringsdrivende får trøbbel er det ihvertfall ikke akseptabelt. Ville forklart problemstillingen, og presentert alternativene (avbestilling eller levering i akseptabelt tidsrom). Skulle ikke forundre meg om det ordnet seg, men du må kanskje være forberedt på å bli tilbudt en annen bil.

lunitiks

Litt enig med muffinman, men samtidig mener jeg at man ikke bør gjøre seg selv veldig avhengig av at bilen blir levert en bestemt måned. Tesla tar vel alle mulige forbehold om leveringstid, og da har du i alle fall som næringsdrivende - hvor skriftlige forbehold osv. har mye større vekt enn i forbrukerforhold - en dårlig "sak" hvis vi snakker juridisk. Men for all del, det er åpenbart i både din og Teslas interesse at du ikke ser deg nødt til å velge annen bil. Så jeg ville sendt en e-post til DS'en din og forklart dilemmaet og risiko for at du må avbestille. Bør få fart på sysakene
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

zoom

I Designstudio står det sent Juli på nye bestillinger!,virker da litt rart at din bil blir satt så langt frem i tid.

Jan Henrik

Meldte litt med han som tok imot bestillingen. Han skulle sjekke dette opp på Mandagen, når han kom på jobb...

Sitat fra: yolo på lørdag 07. mai 2016, klokken 09:32
I Designstudio står det sent Juli på nye bestillinger!,virker da litt rart at din bil blir satt så langt frem i tid.
Ja, ikke sant! Meget snodig!
TMS 70D facelift (75kWh) Taxi X-61, Tromsø Taxi

shufu

Sitat fra: yolo på lørdag 07. mai 2016, klokken 09:32
I Designstudio står det sent Juli på nye bestillinger!,virker da litt rart at din bil blir satt så langt frem i tid.

Jeg tror ikke de klarer å levere noe i July om man bestiller nå...
Det er vel for å få bestillinger i røren og da de skal utsette som de gjorde for mange i det siste...
Lurer på om hva som skjer i produkjson i July...
2016 S70(/75)D Hvit
2014 VW e-up

Kristian O

Mange demobiler som byttes ut i disse dager. Kanskje du kan få en god deal på en av dei som alternativ til din?
TMS som skal gå som taxi bør taxi prioritere, sidan den potensielt kan gi mange ekstra kunder.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

shufu

Sitat fra: Jan Henrik på lørdag 07. mai 2016, klokken 19:18
Meldte litt med han som tok imot bestillingen. Han skulle sjekke dette opp på Mandagen, når han kom på jobb...
Hvordan gikk det?
Jeg sendte en epost til mitt DS for å få forklaring om hva skjer med leveringsdato. Nå byttet han mitt leveringsdato tilbake til august. Men han gjorde dette uten varsling. Hadde gjerne lyst å vite litt mer om hva jeg kan gå glipp av. Begynte å akseptere en senere levering. Nå må jeg skifte min mindset igjen. (kona sier jeg er litt som damer av og til :) )

Så det ser fremdeles mulig å få din bil i tid kanskje.
2016 S70(/75)D Hvit
2014 VW e-up

Jan Henrik

Sitat fra: shufu på onsdag 11. mai 2016, klokken 19:57
Sitat fra: Jan Henrik på lørdag 07. mai 2016, klokken 19:18
Meldte litt med han som tok imot bestillingen. Han skulle sjekke dette opp på Mandagen, når han kom på jobb...
Hvordan gikk det?
Jeg sendte en epost til mitt DS for å få forklaring om hva skjer med leveringsdato. Nå byttet han mitt leveringsdato tilbake til august. Men han gjorde dette uten varsling. Hadde gjerne lyst å vite litt mer om hva jeg kan gå glipp av. Begynte å akseptere en senere levering. Nå må jeg skifte min mindset igjen. (kona sier jeg er litt som damer av og til :) )

Så det ser fremdeles mulig å få din bil i tid kanskje.
Fikk en oppringning av leveringskontakten min, han forklarte noe med at neste kvartal ikke var planlagt enda. Derfor leveringsvinduet på ville veier.  :o (Står enda levering Oktober tidlig November)
Han forsikret meg at jeg vil få bilen i August. Ha skulle omså kontakte fabrikken, og evt få fremskyndet produksjon av min bil. Så får vi se da :)
TMS 70D facelift (75kWh) Taxi X-61, Tromsø Taxi

Jan Henrik

#129
Sitat fra: Kristian O på lørdag 07. mai 2016, klokken 20:50
Mange demobiler som byttes ut i disse dager. Kanskje du kan få en god deal på en av dei som alternativ til din?
TMS som skal gå som taxi bør taxi prioritere, sidan den potensielt kan gi mange ekstra kunder.
Jo ja... kan sikkert få en bra deal med en demobil... men her blir det nok å mangle en masse utstyr, så er ikke fargen "riktig", så er det kanskje next gen seter...  også er dem jo ikke facelift!! ::)
Har du sett en 70D-demo med "alt" utsyr..? :)
TMS 70D facelift (75kWh) Taxi X-61, Tromsø Taxi

Muffinman

Non-facelift er jo en fordel, spesielt for en yrkesbil! Du får lettere tilgang til slepekrok og batteripoler ;)

Jan Henrik

Sitat fra: Muffinman på torsdag 12. mai 2016, klokken 16:46
Non-facelift er jo en fordel, spesielt for en yrkesbil! Du får lettere tilgang til slepekrok og batteripoler ;)
HAHAHAHHAHAHA!!!!  :D ;D Morsom du! Men er jo et godt poeng da. Vet ikke hvordn dette er på faceliften....
TMS 70D facelift (75kWh) Taxi X-61, Tromsø Taxi

Toonster

Sitat fra: Jan Henrik på fredag 13. mai 2016, klokken 16:38
Sitat fra: Muffinman på torsdag 12. mai 2016, klokken 16:46
Non-facelift er jo en fordel, spesielt for en yrkesbil! Du får lettere tilgang til slepekrok og batteripoler ;)
HAHAHAHHAHAHA!!!!  :D ;D Morsom du! Men er jo et godt poeng da. Vet ikke hvordn dette er på faceliften....

Slepekroken ser ut til å være lett tilgjengelig til høyre for tåkelyset på venstre side og batteriet er vel tilegnelig via luke i frunken. Skulle tro at det var enklere enn på old-school modellene. (For de som vektlegger slikt :) )
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

Jan Henrik

Da kom det en mail om VIN nr! Estimert levering sent Juli - August. Der er håp! :)
TMS 70D facelift (75kWh) Taxi X-61, Tromsø Taxi

Jan Henrik

Har gått rundt og tenkt på å videoblogge, på youtube, om Tesla som taxi - langt oppi huttiheiti. Til dels for at det mange spørsmål, rundt dette med lading, rekkevidde, langturer, etc etc. Også til dels for å fronte for flere hurtigladere i regionen. Samtidig vil det kanskje stimulere flere drosjeeiere til elektrisk drift, når bruken dokumenteres i en blogg. Om resultatet, av bruken, er en positiv opplevelse for driften.  :)

Hva mener/tror folket om/rundt dette?
TMS 70D facelift (75kWh) Taxi X-61, Tromsø Taxi

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA