Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi se Modell 3 for første gang?

Startet av Bjoris, tirsdag 26. januar 2016, klokken 16:40

« forrige - neste »

Bjoris

Er det i mars eller er det også bare ville spekulasjoner som mye annet med denne bilen?

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

Her er kilden, forresten: http://files.shareholder.com/downloads/ABEA-4CW8X0/891345277x0x858516/F50A9FAF-BA73-4263-8E16-DE1FAC0BABDF/Q3_15_Shareholder_Letter.pdf

"We are on track to unveil Model 3 in late March 2016."

Tesla og Elon Musk har etter dette sagt ved flere anledninger at de fortsatt er i rute.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Bjoris

Bra, da får jeg sett den før vi må bestemme oss for om bestilt S skal tas ut eller ikke... Blir nok tatt ut uansett, men spørs om den blir solgt igjen til fordel for Model 3. Ser nå at den nye Leafen er veldig enkelt å håndtere, Sen er diger... Har jo kjørt S i 43.000 km så en blir jo vant, men den er egentlig ett hakk og to for stor for oss til det daglige, ferie er den konge...

Dexter

tipper 20XX
får vel se ett rullende karosseri i 2016.

Bjoris

Mja, tror ikke Tesla kan bomme på alt de sier HELE tiden, men du vet jo aldri, det var jo ganske stor endring på muldyret til TMS også...

OlaM

Gigafactory må vel være i drift før de begynner å produsere Model 3? Synes å huske jeg hørte det et sted.
'21 3LR

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: OlaM på lørdag 30. januar 2016, klokken 17:40
Gigafactory må vel være i drift før de begynner å produsere Model 3? Synes å huske jeg hørte det et sted.
Jepp. Produksjon av de første cellene ved gigafactory er like rundt hjørnet, og den vil produsere betydelig volum i 2017.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

lunitiks

Elon Musk på Q4'15 Financial Results Q&A Conference Call (10.2.2016):

Spørsmål: Det går rykter om at M3-launch ikke vil vise en fysisk, full bil. Hva kan vi forvente i slutten av mars?

"We're trying to decide whether we should to show all the cards or keep a few cards close to the vest.

Haven't made the decision yet."
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Busa

Citroen C-0, 2014
Renault Gr.Espace 2.2 dci IV, 2003
Westfield Megabusa, 2012 (lekebilen)
Viktig med litt fart og "spenning" i hverdagen

lunitiks

For så vidt nytt, men samtidig bare en oppsummering av gårdagens/nattens uttalelser.


EXCRUCIATING at Tesla ikke engang vil røpe HVA de vil røpe i mars!!! (Får vi se en full prototype? Får vi se renderings? Tesla har tydeligvis ikke bestemt seg ennå!)


Når det er sagt kaller de det for en "unvailing" (avduking) og presiserer det gjentatte ganger i Sharholders Letters, og nå har de gått ut med en dato (31.3). Tesla forventer dessuten reservasjoner. Så de må i alle fall røpe nok til at folk gidder å vente i et par år på leveranse!
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

satheesh.net

Slapp av folkens. De kommer til å vise frem en fysisk bil. Det de strides om er om de ønsker å fortelle alle aspekter av bilen eller ei. Altså, type dører, flere motorstørrelser, flere batteristørrelser, diverse funksjoner og nyvinninger.

Skulle hatt seg at de inviterer til den største begivenheten i Tesla's historie ved å fremføre en PowerPoint presentasjon... Hele Tesla sin fremtid henger på Model 3 og dens funksjon/pris.

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

SurSnasen

Sitat fra: lunitiks på torsdag 11. februar 2016, klokken 08:15
"We're trying to decide whether we should to show all the cards or keep a few cards close to the vest.

Haven't made the decision yet."

Det er vel synonymt med "vi ligger litt etter skjema, så vi viser det vi klarer å få vist".

Bjoris

Tesla har kommet i en helt ny situasjon etter presentasjonen av Bolt/Ampera-E, tipper de er usikre på hvor mye de skal vise så lenge før produksjonen og kanskje må de gjøre om på strategiene når Bolt, Leaf og andre kommer  til markedet med like langtrekkende biler minst ett år før dem...

Blir, uansett spennende og jeg tenker mer og mer på å droppe TMSen som er i bestilling.  Jo, det er en helt annen bil, men nesten 700.000 for en bil som bare såvidt går lengre enn Bolt til halve prisen er ikke i nærheten av ett så bra kjøp som Tesla var før. Savner også en facelifte på TMS...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA