Tesla og EU regler hvordan ser fremtidens ladestasjon ut?

Startet av dosmont, tirsdag 29. desember 2015, klokken 15:04

« forrige - neste »

Elbil8

Når man blir utvist, er det ikke greit å bytte drakt nummer, for så å spille videre.

Her har RIO logget seg inn med ny bruker, til tross for at han er bortvist fra forumet, grunnet personhets.

Rio er nå utestengt frem til 1.7.2016 også dersom han registrerer nye brukere.

Lars
Forum admin
Nissan Leaf 2014
Peugeot iOn 2012
Akershus

kos

Selv djevelen klarer ikke å tolke bibelen bedre enn dette  direktiv mer presist. Men så er han heller ikke i besittelse av EU. Mitt Nei til eu har aldri vært mer riktig enn nå.

Griffel

En kan mene hva en vil om EU, men det finnes, og det få en forholde seg til. Det kommer også Tesla til å gjøre til det beste for alle som kjører elbil, og seg selv.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Øyvind.h

Sitat fra: Griffel på søndag 03. januar 2016, klokken 22:37
En kan mene hva en vil om EU, men det finnes, og det få en forholde seg til. Det kommer også Tesla til å gjøre til det beste for alle som kjører elbil, og firma.
Tesla leverer allerede noe som er uendelig mye bedre enn andre aktører. Slik vil det forbli i minst 10 år +
Test selv...
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

kos

En kan mene hva en vil om EU, men det finnes, og det få en forholde seg til. Det kommer også Tesla til å gjøre til det beste for alle som kjører elbil, og firma.

Det du foreslår er alt annet enn til gangs for elbilene - faktisk oppskriften på det motsatte - men så tar du så grundig feil.

Griffel

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 03. januar 2016, klokken 22:41
Tesla leverer allerede noe som er uendelig mye bedre enn andre aktører. Slik vil det forbli i minst 10 år +
Test selv...
Ja, og med det forspranget vil de komme godt ut av dette.
Hyundai Ionic.

kos

Ja de kommer godt ut av det med det eu direktivet da de stort sett ikke blir berammet i det hele tatt - hvorfor skal de lage ladestasjoner som ingen andre kan bruke -

fredag

Sitat fra: kos på søndag 03. januar 2016, klokken 22:32
Selv djevelen klarer ikke å tolke bibelen bedre enn dette  direktiv mer presist. Men så er han heller ikke i besittelse av EU. Mitt Nei til eu har aldri vært mer riktig enn nå.

Hjemmesitter, med andre ord.

De som nekter å bruke stemmeretten sin har ikke spesielt stor rett til å klage på resultatet.

Dette EU-direktivet kommer til å påvirke oss, men vi har frivillig satt oss i den posisjon at vi ikke kan avholde valg til EU-parlamentet eller sende norske statsråder og embedsmenn til ministerrådet.

Vi kan bare sitte her etter at direktivet er vedtatt og prøve å dekode hva dette vil bety for norske forhold...
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Griffel

Sitat fra: kos på søndag 03. januar 2016, klokken 22:44
Det du foreslår er alt annet enn til gangs for elbilene - faktisk oppskriften på det motsatte - men så tar du så grundig feil.
Dette er ikke et forslag, men et regelverk som «Tesla Charging services» og «Porsche Charging services» må opperere innenfor.
Hyundai Ionic.

hgs

Sitat fra: Elbil8
Kravene i direktivet er for forbrukernes beste, og også for elbilsakens beste.
Ja, for de som kjører små elbiler med kort rekkevidde inne i byene samt produsentene av disse. Det er jo de direktivet retter seg mot.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

kos

Sitat fra: fredag på søndag 03. januar 2016, klokken 22:50
Sitat fra: kos på søndag 03. januar 2016, klokken 22:32

De som nekter å bruke stemmeretten sin har ikke spesielt stor rett til å klage på resultatet.

Dette EU-direktivet kommer til å påvirke oss, men vi har frivillig satt oss i den posisjon at vi ikke kan avholde valg til EU-parlamentet eller sende norske statsråder og embedsmenn til ministerrådet.

Vi kan bare sitte her etter at direktivet er vedtatt og prøve å dekode hva dette vil bety for norske forhold...
Nei noen hjemmesitter er jeg ikke - men noen tilhenger av EU er jeg heller ikke - som flertallet i dette landet er.

kos

Sitat fra: Griffel på søndag 03. januar 2016, klokken 22:50
Sitat fra: kos på søndag 03. januar 2016, klokken 22:44
Dette er ikke et forslag, men et regelverk som «Tesla Charging services» og «Porsche Charging services» må opperere innenfor.

Og det tror jeg at de klarer med dagens modell. Direktivet er ikke laget med tesla sine biler for øye - så selv om du gir til kjenne at EU er et diktatur så tror jeg at det direktivet blir sterlkt forandret om det er det du mener ikke kommer til å skje.

Men du lar være å forklare hvorfor du ønsker å ødelegge SC systemet - antagelig av andre årsaker enn direktivet antar jeg. - det er bare en grunn som kan være årsaken - jobber for en annel hurtiglader leverandør eller for fossil produsentene. Alt annet virker jo nesten ondsinnet.

kos

Jo men med ikke helt dine tolkninger - om så var så hadde det faktisk ikke sett ut som det gjør.

Amoss

Sitat fra: fredag på søndag 03. januar 2016, klokken 22:50

Nå pleier jeg ikke å blande sammen politiske synspunkter på EU som sådan med interesser for elbiler, men du har ett poeng: Enten må vi helt inn, slik at som du korrekt påpeker kan påvirke hva som besluttes, eller så må vi helt ut. Denne mellomtingen der vi må sitte med lua i hånden å la oss diktere er ikke holdbar.

... men på den annen side så er jeg rimelig trygg på at heller ikke dette direktivet slik det nå lyder vil overleve en runde i retten. Dette er jo tilnærmet konfiskering av privat eiendom. Alternativt vil nok Tesla, dersom de ikke vil gå til sak, "fryse" superladenettverket slik det er i de enkelte landende etterhvert som lokale lover trer i kraft som pålegger dem disse kravene. Hvordan enkelte her kan se at det på noe som helst vis skal være med på å fremme elbilsaken i Europa er mer enn hva jeg kan forstå...
Model S 85D

Griffel

Sitat fra: kos på søndag 03. januar 2016, klokken 23:00
Men du lar være å forklare hvorfor du ønsker å ødelegge SC systemet - antagelig av andre årsaker enn direktivet antar jeg. - det er bare en grunn som kan være årsaken - jobber for en annel hurtiglader leverandør eller for fossil produsentene. Alt annet virker jo nesten ondsinnet.
Siden dette var rettet til meg. Jeg har svart på dette tidligere og forsøker i et hevertfall i noen grad å ikke gjenta meg selv.

Du må gjerne få mene at EU er et diktatur, men den modellen du foreleser passer nok best i et kommunistisk system og det er jo i følge dem selv demokrati.

Jeg forsøker å forholde meg til et virkelig EU som finnes, og som har et politisk system med direktiver en må forholde seg til. Jeg mener at SC systemet ikke blir ødelagt, jeg mener ikke at noen etter dette direktivet får gratis lading, og jeg har større tro på Teslas evner enn det du har.

Nå har jo EU landene noen målsettinger som en finner tidligere i Tråden innen 2020 skal Tyskland ha 1 000 000 elbiler, Frankrike 2 000 000, Spania 2 500 000, UK 1 550 000 Danmark 200 000, +++
Mange av disse kommer til å kjøre lenger turer på kontinentet, og en god slump vil bli levert av «fossil mafiaen» for å bruke dine ord. Tror du ikke Tesla Charging vil se et marked i disse?

Dersom de ikke ser lading som del av sin kjernevirksomhet, vil de nok selge denne lukrative tjenesten til en operatør som klarer å ivareta Teslas abonnementsordning i tillegg til nye abonnementsordninger og dessuten ha god fortjeneste på på ad-hock kunder, men egentlig tror jeg at Tesla gjerne vil ha dette ekstra beinet å stå på .

Siden vi snakker politikk sitere jeg Mao, selv om han gjorde mye dumt kom det også noen kloke ord:

Når forandringens vind blåser søker noen ly, mens andre bygger vindmøller. Jeg tror Tesla hører til den siste gruppen.
Hyundai Ionic.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA