Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Problem med Car-net

Startet av adrianse, søndag 27. desember 2015, klokken 15:12

« forrige - neste »

adrianse

Uansett hvilken handling jeg ønsker å foreta meg på car-net så får jeg opp at bilen er utenfor rekkevidde. Dette har vart i 3-4 dager nå så jeg får ikke forvarmet bilen før kjøring engang, noen som vet hva dette kan være?

ottcom

Begynn med det enkleste, avinstaller Car-Net app og installer på nytt.
Car-Net fungerer helt greit for meg.

bno

Samme hos meg, får forsøke å installere på nytt.

Knoffen

Car-net kan også brukes via Web:
https://car-net.volkswagen.com/portal/nb_NO/web/v-eu-im

Dersom en får feilmelding her også er det ikke noe i veien med app men med kommunikasjon mellom server og bil.


urabus

Hos meg har car net aldri virket som det skal. Men etter gratis periode var over er den mye mer stabil.

Har ikke fornyet abonnement....

Råde

Fikk denne etter spørsmål om når tjenesten kan forventes å bli stabil:

Vi har forståelse for at prisen kan oppfattes som uheldig for en relativt ustabil   
app. Mye av de tekniske utfordringene og ustabiliteten skyldes at det jobbes med å 
sette de to Car-Net plattformene sammen til en plattform. Denne prosessen er         
forventet å være ferdig i uke 11 og vi anbefaler deg å prøve igjen da, eventuelt 
å ta kontakt med oss dersom du ønsker en tilbakemelding på appens funksjonalitet. 
Vi ønsker deg en fin dag!
e-Golf | X75D

Sonus

Fikk dette til svar på min henvendelse angående manglende stabilitet og fornying

Sitat
Vi erkjenner at vi har hatt en del problemer knyttet til Car-Net tjenesten og kan ikke annet enn å beklage dette.                                                     

Fabrikken jobber kontinuerlig med å forbedre og vedlikeholde Car-Net.               
Vi forventer at den stabiliseres i nærmere fremtid, men har ingen eksakt tid for   
når dette vil skje.                                                                 

Om du vil fornye abonnementet er opp til deg,                                       
men vi kan dessverre ikke gi noen form for prisreduskjon.                           

Ta gjerne kontakt igjen hvis du lurer på noe mer. Ha en fin dag videre!             

JLH

Hei.

Jeg har akkurat kjøpt en 2016 e-Golf  :) Har lekt meg litt med car net appen, ikke møtt på noen problemer enda. Er en del ting jeg lurer på. Jeg forstår ikke helt hvordan det fungerer.. Hvis jeg er på wifi med telefonen min mens bilen står parkert ute i gaten uten wifi koblet, koster det da penger å sitte på klimaregulering f.eks?

KetilCom

Hei!

I bilen står det et lite GSM modem. Når du går på internett på websiden "https://car-net.volkswagen.com/portal" eller via app-en på telefonen så kontakter en av Volkswagen sin servere
bilen din via mobilnettet. Det er alså ikke slik at du kontakter bilen direkte  ;)

KetilCom
VW e-Golf, Pacific blue u/varmepumpe , levert 13.jan 2015

JLH

Takk for svar :) Så det koster ikke penger hvis jeg er på wifi med telefonen min og bruker appen da! Noen som vet ca. Hvor mye det koster via 3G/4G?

Knoffen

Det avhenger av mobilabonnementet hvor mye data du har inkludert. Men overført datamengde er ikke noe stor, så bruk av Car-net vil nok ikke tynge mobilregningen.

I bilens ende er jo Car-Net gratis i et år (en del har fått gratis i lenger tid enn dette, trolig pga. driftsproblemene som har vært).

Du kan jo også bruke Car-net via web-leser på PC/Mac.

App eller web-leser kommuniserer med en server og denne serveren kommuniserer så med bilen. Begge veier kan det bli problem med kontakt.

Elmo

Sitat fra: JLH på søndag 14. februar 2016, klokken 12:32
Hvor mye det koster via 3G/4G?
Kan garantere deg at prisen fo å kontakte Car-Net fra telefonen er mokrosokopist i forhold tile feks å åpne en avisforside. Kan vel omtrent si at å kontakt bilen via Car-Net en gang hver dag i ett år ikke er mere data enn å lese VG èn gang.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Blouberg

Virker som det igjen er nede, kommer ikke inn på app eller på web.

Knoffen

Er OK hos meg nå. Synes faktisk at tjenesten i det siste har vært mer stabil enn på lenge. Men får en og annen dublett av kjøreturer og av og til er status gal (har startet forvarming men har ikke fått kvittering selv om den er i gang).

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA