Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Problem med Car-net

Startet av adrianse, søndag 27. desember 2015, klokken 15:12

« forrige - neste »

timingbeltkiller

Hvorfor alle omveiene i kommunikasjonen?

Kunne ikke bilen helt enkelt ha en mini PC/chromebox/smarttelefon knyttet
til internet slik at det ble likt med å logge seg inn i webbanken og
foreta de ønskede transaksjonene?
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Råde

CARNET VIRKET!!

Verden står ikke til påske... God bedring :)
e-Golf | X75D

gormnass

Følger det med et eget SIM-kort (som står fast i bilens Media-system) når en kjøper ny e-Golf? Eller er det basert på at en må bruke egen mobil som hotspot for å få internettilgang og for å få kontakt med bilen remotely? (slik som VW-videoen på youtube forklarer :
https://www.youtube.com/watch?v=zQvB0NNA8Bs )
(jeg har skjønt at en får 1 år gratis tilgang til Car-Net når en kjøper ny e-Golf, gjelder dette også et eget SIM-kort slik som Tesla har?)

Om en ikke får et eget SIM-kort, og en kobler bilen opp slik som videoen viser, så kan jeg godt forstå at en ikke alltid får kontakt med Car-Net / bilen fra appen  ;)

mvh Gorm
Mvh AMGorm.

- 2023, Mercedes-Benz EQS AMG 53 4Matic+
- 2022, Tesla Model Y Performance
- 2022, Tesla Model Y Long Range
- 2016, VW e-Golf (TooGoodToGo)

TomR

Min har også virket de siste to dagene :) kanskje det er håp
Fetsund. Venter på levering av e-Golf NightBlue

Elmo

Sitat fra: gormnass på mandag 07. mars 2016, klokken 14:56
Følger det med et eget SIM-kort (som står fast i bilens Media-system) når en kjøper ny e-Golf?

JA
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

stefse

Virket faktisk i morrest, etter 2 forsøk.
I disse dager er det ettårs dag for en større mengde e-golfer med og uten varmepumpe.
Mulig de har beefet opp innsatsen litt for å få betalt for dette produktet.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

rlnd

Virker ikke her i kveld, har vært veldig av og på de siste ukene, lurer på om det blir bedre etter neste uke (11) slik det ble nevnt i en tidligere post.
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

4Matic Fanatic

Sitat fra: stefse på søndag 28. februar 2016, klokken 21:27
CAR-Net funket rimelig greit for et år siden, men det har bare blitt værre og værre.
Uaktuelt å betale for dette, stort sett virker den jo faktisk ikke..

Nå har de jo omsider tatt til vett og forstått at dette er for elendig til å ta betalt for, så vi får 2 år ekstra.

Her er svaret jeg fikk i dag fra Møller:

Hei Arne!                                                                           
                                                                                     
Det stemmer. Dersom du har en car-net konto vil du få mail av Volkswagen innen kort 
tid (2 uker) med beskjed om at ditt abonnement automatisk fornyes kostnadsfritt for 2
nye år. Du behøver ikke å foreta deg noe. Disse to årene er en ren kompensasjon 
som følge av ustabiliteten i systemet. Vi vet dessverre ikke når det vil bli opp   
mot så stabilit som en skal kunne forvente av en slik tjeneste noe som medfører 2 
år som kompensasjon.                                                               
                                                                                     
Vennlig hilsen / Best regards                                                       
Simen F.                                                                             
Kundeservice/Customer Service                                                       
----------------------------------------------------------                           
Harald A. Møller AS                                                                 
Norway                                                                               
Frysjaveien 31b, 0411 Oslo                                                           
Postboks 6671 Etterstad, 0609 Oslo                                                   
Phone.: +47 24 03 35 70                                                             

rlnd

#38
Det virker lovende, spennende å se om det gjelder alle og om det faktisk blir noe bedre. Jeg fikk nettopp på carnet nettsiden spørsmål om jeg vil fornye abonnementet for et år til 850 eller to for 1490 kr, det kan de bare drømme om.  :o

Problemet mitt er at appen bruker opptil 1 - 5 minutter på å oppdatere status, også 1 - 5 minutter til for å aktivere forvarming, om det i det hele tatt virker. Siden mobil-skjermen går i svart før den får oppdatert status gidder jeg så å si aldri bruke forvarming lengre. Det skulle vært så enkelt som å åpne appen og trykke på forvarming uten å måtte vente på at den oppdaterer, eventuelt like enkelt som motorvarmeren på min fars bil med en fjernkontroll på nøkkelknippet... :-\
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

stefse

Sitat fra: rlnd på onsdag 09. mars 2016, klokken 23:25
Det virker lovende, spennende å se om det gjelder alle og om det faktisk blir noe bedre. Jeg fikk nettopp på carnet nettsiden spørsmål om jeg vil fornye abonnementet for et år til 850 eller to for 1490 kr, det kan de bare drømme om.  :o
850kr?? ha ha, det tror jeg ikke jeg ville betalt om det virket en gang.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Capt

Har ikke virket i hele kveld. Når den virker tar det flere minutter å oppdatere info, blir til at man ikke gidder å gå inn selv om systemet virker som det skal. Er enig med sistnevnte at 850.- per år er for mye. Positivt at det blir to nye år gratis og at de gir systemet prioritet for forbedring. Burde vært instant tilgang når man åpnet appen.
E golf med v/pumpe mai 2015
Outlander HPEV feb 2017

gamer73

flott gjort av dem å gi oss to år gratis..det gjør ikke systemet bedre, men når det er 100% gratis så kan vi ikke si at dem tar betalt for et elendig system ihvertfall! Vi kan kalle det at vi er BETA-testere av et system dem håper skal bli bra med tiden....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA