Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Android app for Tesla eier med timer funksjoner

Startet av retepel, tirsdag 10. november 2015, klokken 14:26

« forrige - neste »

ksandal

super app, vel verdt de 99kr jeg betalte i starten for og støtte dette :-)

Skulle ønske det kom en "logg" for ladinger siste uke eller helst mnd. det hadde vært kult.
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

retepel

App'en bruker pr. i dag bare en vilkårlig bil.

Gode nyheter: Vi har nå funnet en med 2 biler som kan hjelpe oss, og kan påbegynne testing om 2 uker.
Støtten for flere biler kommer i 1.6 som beskrevet her http://lelimit.no/Releases.php



Sitat fra: mj på fredag 08. januar 2016, klokken 11:15
Sitat fra: retepel på fredag 08. januar 2016, klokken 10:53
Ingen av de som jobber med app'en har 2 Tesla'er (ennå) :-( vi får derfor ikke testet dette. Hvis noen vil ha denne muligheten  rask og kan hjelpe til ved å møte oss et par timer et sted så får vi det til :-) kanskje på et spisested ved en supercharger?

Hvis ingen andre kan før, så skal jeg til Larvik neste uke og kan stoppe på SCh Porsgrunn

Sitat fra: mj på fredag 08. januar 2016, klokken 08:52
Lastet ned appen nå. Ser bare konas bil. Ikke min. Går det ikke å bytte mellom bilene slik som i My Tesla ?

Men hvorfor har appen valgt hennes bil og ikke min ? Jeg fikk aldri noe alternativ.

retepel

Takk for tilbakemeldingen! og din støtte tidlig på vår reise mot en "super" app :)
Det blir desverre en prisøkning om noen uker, men dette gjelder bare nye brukere.

Den loggen skal du få i versjon 1.6 :)


Sitat fra: FLK på fredag 08. januar 2016, klokken 12:32
super app, vel verdt de 99kr jeg betalte i starten for og støtte dette :-)

Skulle ønske det kom en "logg" for ladinger siste uke eller helst mnd. det hadde vært kult.

mj

Vil og være greit med en avklaring om man kan ha appen på flere telefoner uten å betale for hver installasjon av denne.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Allram

Sitat fra: mj på fredag 08. januar 2016, klokken 14:01
Vil og være greit med en avklaring om man kan ha appen på flere telefoner uten å betale for hver installasjon av denne.

Så lenge man er innlogged med samme Google konto eller Itunes konto så går det fint :)
Nissan Leaf Acenta 2014 mod - --solgt--
Tesla Model S 70D - VIN1018XX Nov 15 --solgt--
Tesla Model S 75D - VIN2210XX Est. Nov-tidlig des 17

SunSeeker

Kjøpte appen nå, og har desverre samme problemet. Den velger nå en av de gamle bilene, og det er vrakbilen. Får derfor ikke kontakt naturligvis, og appen kan inntill videre ikke brukes. (lei meg, lei meg, lei meg :(

retepel

Virker som om det er en del personer som har flere biler her :) heldige!
En av oss skal bruke helgen på å jobbe med dette. Vi framskynder nå støtte for flere biler i app'en, og legger det inn i versjon 1.4.2. 

Vi skal gjøre deg glad :)


Sitat fra: SunSeeker på fredag 08. januar 2016, klokken 15:45
Kjøpte appen nå, og har desverre samme problemet. Den velger nå en av de gamle bilene, og det er vrakbilen. Får derfor ikke kontakt naturligvis, og appen kan inntill videre ikke brukes. (lei meg, lei meg, lei meg :(


retepel

Hvis det blir en suksess på Android så kommer det til iOS og Windows Mobile også :) Men det tar nok litt tid før vi får nok støtte til utviklingen, så vi håper jo at folk er med på å støtte oss. Jeg håper at vi kan jobbe med dette hver eneste dag, men da snakker vi om en 10-20 tusen brukere. Inntil nå har det kun vært sene netter og noe i helgene.

Sitat fra: Undertegnede på fredag 08. januar 2016, klokken 16:08
Kommer denne til iOS?

rklokk

Hei dere utviklere :-)

Har hatt appen en stund og den begynner å bli bra. Venter fortsatt på Android Wear støtte...  :P

Brukte widgeten en stund helt til jeg skjønte at det var den som spiste opp batteriet mitt. Poller den serverne hele tiden eller holder den telefonen våken hele tiden? Noe å se på?
S85 levert 23.9.13 #P1674. Yaay!
S90D 2016. Yaay!
TM3P levert 16.3.2019 Yaay!
Oslo.

retepel


Kan si med en gang at vi gleder oss veldig til å kunne jobbe med Android Wear :) det blir kult!
Men først må vi gjøre app'en mer funksjonsrik på andre områder.

Widget'en henter data hvert 15. minutt, og er fortsatt i beta. Vi kommer til å legge inn muligheten for å kunne angi frekvensen selv etterhvert.

Sitat fra: rklokk på fredag 08. januar 2016, klokken 16:36
Hei dere utviklere :-)

Har hatt appen en stund og den begynner å bli bra. Venter fortsatt på Android Wear støtte...  :P

Brukte widgeten en stund helt til jeg skjønte at det var den som spiste opp batteriet mitt. Poller den serverne hele tiden eller holder den telefonen våken hele tiden? Noe å se på?

petersv

#131
Sitat fra: retepel på fredag 08. januar 2016, klokken 12:38
App'en bruker pr. i dag bare en vilkårlig bil.

Gode nyheter: Vi har nå funnet en med 2 biler som kan hjelpe oss, og kan påbegynne testing om 2 uker.
Støtten for flere biler kommer i 1.6 som beskrevet her http://lelimit.no/Releases.php



Sitat fra: mj på fredag 08. januar 2016, klokken 11:15
Sitat fra: retepel på fredag 08. januar 2016, klokken 10:53
Ingen av de som jobber med app'en har 2 Tesla'er (ennå) :-( vi får derfor ikke testet dette. Hvis noen vil ha denne muligheten  rask og kan hjelpe til ved å møte oss et par timer et sted så får vi det til :-) kanskje på et spisested ved en supercharger?

Hvis ingen andre kan før, så skal jeg til Larvik neste uke og kan stoppe på SCh Porsgrunn

Sitat fra: mj på fredag 08. januar 2016, klokken 08:52
Lastet ned appen nå. Ser bare konas bil. Ikke min. Går det ikke å bytte mellom bilene slik som i My Tesla ?

Men hvorfor har appen valgt hennes bil og ikke min ? Jeg fikk aldri noe alternativ.

Sånn her: http://docs.timdorr.apiary.io/#reference/vehicles/list-all-vehicles

Trenger ikke to biler for å lese RestAPI-dokumentasjonen...

Beta/alpha/gullrot-testere (kall det hva du vil) finner du plenty av her inne hvis du ikke vil release før du er sikker på at det funker.

retepel

Vi foretrekker å teste selv først. Å lage noe basert på en dokumentasjon, og så frigi med en gang er ikke vår måte å jobbe på desverre.

Vi har en egen gruppe med alfatestere, og hittil har vi funnet 2 personer som eier 2 biler.
Enkelte ganger lanserer vi funksjonaliteten uten betatesting, slik som Smart Charge.

Håper dere har forståelse for vår arbeidsmetodikk, og litt tålmodighet for at vi ennå ikke er en stor organisasjon med mange avdelinger og fullt støtteapparat.   

Sitat fra: petersv på fredag 08. januar 2016, klokken 19:28
Sitat fra: retepel på fredag 08. januar 2016, klokken 12:38
App'en bruker pr. i dag bare en vilkårlig bil.

Gode nyheter: Vi har nå funnet en med 2 biler som kan hjelpe oss, og kan påbegynne testing om 2 uker.
Støtten for flere biler kommer i 1.6 som beskrevet her http://lelimit.no/Releases.php



Sitat fra: mj på fredag 08. januar 2016, klokken 11:15
Sitat fra: retepel på fredag 08. januar 2016, klokken 10:53
Ingen av de som jobber med app'en har 2 Tesla'er (ennå) :-( vi får derfor ikke testet dette. Hvis noen vil ha denne muligheten  rask og kan hjelpe til ved å møte oss et par timer et sted så får vi det til :-) kanskje på et spisested ved en supercharger?

Hvis ingen andre kan før, så skal jeg til Larvik neste uke og kan stoppe på SCh Porsgrunn

Sitat fra: mj på fredag 08. januar 2016, klokken 08:52
Lastet ned appen nå. Ser bare konas bil. Ikke min. Går det ikke å bytte mellom bilene slik som i My Tesla ?

Men hvorfor har appen valgt hennes bil og ikke min ? Jeg fikk aldri noe alternativ.

Sånn her: http://docs.timdorr.apiary.io/#reference/vehicles/list-all-vehicles

Trenger ikke to biler for å lese RestAPI-dokumentasjonen...

Netatestere finner du plenty av her inne hvis du ikke vil release før du er sikker på at det funker.

eldanz

Sitat fra: retepel på fredag 08. januar 2016, klokken 20:52
Vi foretrekker å teste selv først. Å lage noe basert på en dokumentasjon, og så frigi med en gang er ikke vår måte å jobbe på desverre.


Det er ikke noe å si desverre for, det er slik utvikling skal fungere. Så bare stå på og ta i mot forslag til vurdering, samtidig som dere må se på hva andre tilsvarende team (grupper) gjør. I dag er det ikke prestisje, men innspill og samarbeid som gir resultater. Det igjen er et resultat av den utviklingen i utviklingsmetoder som har foregått siden den industrielle revolusjon startet. Det hvermansen, som ofte klager, ikke er oppmerksom på, er at nyvinning koster mer enn hva et produkt i produksjon gjør. Elon vet og tar konsekvensene av bl. a. det.

Kjempefint at dere driver utvikling. Det er det vi må gjøre på andre områder enn på det fosile området!

Thanks!
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

navelso

Har brukt schedulert oppvarming noen dager nå. Trenger det ikke i helga, og bare deaktiverte den schedulen (på dagen i går fredag). Likevel startet den oppvarming 07:20 i dag lørdag. Har jeg gjort noe feil, eller er dette en bug?
Elektrifisert:
USA Leaf 2012
S85 levert 22. mai 2014 - solgt august 2016
S70D facelift sept 2016 - S75D og uncork. Til salgs
Model 3 køplass reservert og avbestilt
S100D inventory kjøpt juni 2019
Rabattlink: http://ts.la/olav3716

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA