Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Android app for Tesla eier med timer funksjoner

Startet av retepel, tirsdag 10. november 2015, klokken 14:26

« forrige - neste »

retepel

Det finnes nå en 3.parts app på Google play, https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lelimit.mth
App'en har de fleste funksjonene som app'en fra Tesla har, men i tillegg har den mer informasjon og man kan velge tidspunkter for å forhåndsvarme bilen eller starte ladingen. Perfekt til vintern nå :)




aness

Sitat fra: retepel på tirsdag 10. november 2015, klokken 14:26
Det finnes nå en 3.parts app på Google play, https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lelimit.mth
App'en har de fleste funksjonene som app'en fra Tesla har, men i tillegg har den mer informasjon og man kan velge tidspunkter for å forhåndsvarme bilen eller starte ladingen. Perfekt til vintern nå :)





Din app?

Hvorfor trenger den tilgang til adresseboken og telefonnummeret mitt?

Lynet

Får beskjed om at den ikke passer på min 3 år gamle Sony Xperia Vi!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Allram

Bra tiltak. Kjøper app'en for å støtte deg videre. Har savnet en "bedre" Android app.

Har denne også støtte for push ved f. Eks ferdig lading /ladefeil?
Nissan Leaf Acenta 2014 mod - --solgt--
Tesla Model S 70D - VIN1018XX Nov 15 --solgt--
Tesla Model S 75D - VIN2210XX Est. Nov-tidlig des 17

oleredv

Bra tiltak ja! Kjem også til å kjøpe denne etter at eg har fått bilen levert.

Tips til framtidige versjonar: Mulighet for å stille Ampere i APPen om det er mulig å få til!
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

Spinner

Vet ikke om det er noen begrensninger i koden du har brukt, eller om du bare ikke har testet, men dersom mulig burde du åpne for 4.4. Med 5.0 og nyere dekker du kun 25% av Android enhetene :-[

Lynet

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

krister461

Sitat fra: retepel på tirsdag 10. november 2015, klokken 14:26
Det finnes nå en 3.parts app på Google play, https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lelimit.mth
Hei Peter, bra initiativ!

Hvordan trigges forvarming ved valgte tidspunkt? Er det appen som kjører i bakgrunnen, eller er det en skytjeneste som gjør det for deg?

Hvordan håndteres tokens og brukernavn/passord? Er rimelig skeptisk til å gi fra meg sistnevnte - spesielt til en helt ukjent utvikler med noen "jalla" nettsider. ;)

retepel

Sitat fra: aness på tirsdag 10. november 2015, klokken 17:31
Sitat fra: retepel på tirsdag 10. november 2015, klokken 14:26
Det finnes nå en 3.parts app på Google play, https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lelimit.mth
App'en har de fleste funksjonene som app'en fra Tesla har, men i tillegg har den mer informasjon og man kan velge tidspunkter for å forhåndsvarme bilen eller starte ladingen. Perfekt til vintern nå :)





Din app?

Hvorfor trenger den tilgang til adresseboken og telefonnummeret mitt?

Hei,

Den skal vi fjerne i neste versjon. App'en skal ikke behøve denne infoen.
Innlogging skjer direkte til Tesla sine sider, på samme måte som Tesla sin app.
Tillatelsene ble lagt inn i begynnelsen for å støtte auto-complete i epost feltet ved innlogging.

retepel

Sitat fra: Lynet på tirsdag 10. november 2015, klokken 19:51
Får beskjed om at den ikke passer på min 3 år gamle Sony Xperia Vi!

Minimum android versjon er desverre 5.0.1. Dette er på grunn av timer funksjonaliteten. Timerne fungerer på lik linje som alarmklokken på telefonen slik at den ikke skal stjele strøm. 

retepel

Sitat fra: Allram på tirsdag 10. november 2015, klokken 21:02
Bra tiltak. Kjøper app'en for å støtte deg videre. Har savnet en "bedre" Android app.

Har denne også støtte for push ved f. Eks ferdig lading /ladefeil?

Hei, og tusen takk! Jeg eier en Tesla selv, og kommer til å gjøre app'en bedre for hver dag.
Vi valgte å fjerne push meldinger fordi dette er nå støttet i app'en fra Tesla.
Vi vurderer push meldinger vha google sin skytjeneste, men har avventet litt med tanke på overføringen av forskjellige informasjon. App'en sender kun informasjon til Tesla sine servere, på lik linje som Tesla sin app, for å beholde sikkerheten.

retepel

Sitat fra: oleredv på tirsdag 10. november 2015, klokken 21:38
Bra tiltak ja! Kjem også til å kjøpe denne etter at eg har fått bilen levert.

Tips til framtidige versjonar: Mulighet for å stille Ampere i APPen om det er mulig å få til!

Takk for det :) Og tusen takk for input. Har fått vite av mange at dette er ønskelig så vi skal undersøke mulighetene

retepel

Sitat fra: Sbr på tirsdag 10. november 2015, klokken 21:48
Vet ikke om det er noen begrensninger i koden du har brukt, eller om du bare ikke har testet, men dersom mulig burde du åpne for 4.4. Med 5.0 og nyere dekker du kun 25% av Android enhetene :-[

Vi skal se om vi kan få timer funksjonaliteten til å fungere på eldre android versjoner.
Legger ut en oppdatering her så fort jeg vet noe mer

retepel

Sitat fra: krister461 på tirsdag 10. november 2015, klokken 22:56
Sitat fra: retepel på tirsdag 10. november 2015, klokken 14:26
Det finnes nå en 3.parts app på Google play, https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lelimit.mth
Hei Peter, bra initiativ!

Hvordan trigges forvarming ved valgte tidspunkt? Er det appen som kjører i bakgrunnen, eller er det en skytjeneste som gjør det for deg?

Hvordan håndteres tokens og brukernavn/passord? Er rimelig skeptisk til å gi fra meg sistnevnte - spesielt til en helt ukjent utvikler med noen "jalla" nettsider. ;)

Hei, og takk!

Forvarming trigges ved hjelp av alarm servicen på telefonen. App'en trenger ikke å gjøres i bakgrunnen, og man kan derfor enten minimere app'en eller stenge den helt. Det dukker opp et alarm ikon på statuslinjen når forvarming er aktivert. Man kan også se i alarm widget'en til android hvilken tid man har satt forvarming på til. Denne funksjonaliteten bruker like lite strøm som alarmklokken på telefonen gjør. Forskjellen er at app'ens timere deaktiveres ved restart av selve telefonen.

Tokens+brukernavn og passord håndteres på samme måte som Tesla sin app. Når du legger inn brukernavn og passord, sendes dette over HTTPS til tesla sine servere og valideres. Når app'en får godkjenning i retur så får man opp informasjonen om bilen sin.

retepel

Oppdatering - tillatelser

Basert på tilbakemeldingene i går, har vi nå fjernet 2 unødvendige tillatelser i app'en (adressebok og telefonnummer). Takk igjen for inputs!

Vi har nå nettopp lagt ut versjon 1.1.4. Det kan ta noen timer før denne nye versjonen dukker opp på Google Play.

Oppdatering - android 4.3
Vi ser nå nærmere på hvordan vi kan legge inn støtte for telefoner som kjører på f.eks 4.3, 4.4 og 5.0. Håper på deres forståelse og deres tålmodighet mens vi jobber med de tekniske utfordringene :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA