Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Pris på ekstrautstyr..

Startet av J.C, tirsdag 08. mars 2016, klokken 17:30

« forrige - neste »

lunitiks

#15
Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 08. mars 2016, klokken 23:16
hoho 71 000 for 21" felger med vinterdekk. Tror jeg solgte de 21" jeg fikk med bilen staggered for 20 000,- litt billig da ;D

Tesla kan umulig selge de felgene med dekk utenom. Koster jo like mye som smidde felger med dekk fra andre leverandører.

Diskutert i en annen tråd ("når kommer prisøkningen...").

71 blankpolerte albatrosser er eksakt pris av det vi finner i Design Studio + Statskassens merverdiavgift. Noen, meg inkludert, mener dette er sjokkerende, uhørt, klinisk galt.

Andre, hvis motivasjoner, forståelse av TMS' markedssegment og slektskap til en kjent aksjonær i Marine Harvest som nylig uttalte til E24 at "Alltid greit å ha cash" er et mysterium, mener at prisen er riktig fordi det er en Tesla.

Fasiten ligger vel hos salgsavdelingene til Tesla.

Sitat fra: audioboy på onsdag 09. mars 2016, klokken 01:19Sklir litt ut her men... Noen forslag til hvordan man kan sikre adapterne? Med disse prisene er det god butikk å ta en tur på Gardermoen e.l. å hente 30-40 diverse adaptere å selge på Finn.... Disse er jo som kjent ikke låst til UMC. Få "gravert" inn bilnummer? Herpe utvendig så ingen har lyst til å ta med seg? Rigge med portabel alarm?


Synes ikke dette er en utglidning. Knabbing av ladeutstyr og ekstrautstyr begynner nå å bli luktrativt. Du får lage en DIY eller egen tråd på dette med gravering/merking. Sikkert mange som har gode ideer
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Bjoris

Det gir noe signaler dette og kanskje ikke de riktige signalene heller når de samtidig snart skal komme med "billig" bil. Jeg syns også timerprisen er hinsides, men kanskje det har blitt sånn hos Møller og co også nå?

Dulle76

Er det noe av ekstrautstyret en BØR/MÅ kjøpe med når en henter bilen? Tenker da mest på forskjellige type ladekabler...  Hvilke(n) er mest fornuftig å kjøpe med??
Tesla S 85D - Midnight Silver - Panorama - Autopilot - Luftfjæring - Ultra Hi-Fi - Vinterpakke - EL 924**

"That was a great time, the summer of '71 - I can't remember it, but I'll never forget it!"
― Lemmy Kilmister

Diravi

Sitat fra: Dulle76 på onsdag 09. mars 2016, klokken 10:39
Er det noe av ekstrautstyret en BØR/MÅ kjøpe med når en henter bilen? Tenker da mest på forskjellige type ladekabler...  Hvilke(n) er mest fornuftig å kjøpe med??

Type 2 er vel lurt å ha uansett, ellers kommer det vel an på ditt forventede lademønster. Men det er jo mange som selger type 2-kabler. Her er for eksempel en med integrert knapp for å åpne ladeluken:http://www.ladefabrikken.no/Tesla_ladekabel_med_knapp_for____pne_ladeluke_32A_3_fase/p3060772_15586298.aspx





2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

dypen

Rødt UMC adapter kr 1090,- nytt hos Tesla
"dypen" Elbilforening medlem. X75D

RaBalder

Man trenger ikke kjøpe noe ladeutstyr beregnet for AC-lading hos Tesla. Ladeporten i form av Type2 er en standard Type2 port og skal takle 3.parts leverandører av slikt ladeutstyr.
Så med litt surfing hos leverandører av ladekabler og eventuelt mobile ladestasjoner, så burde det være mulig å komme billigere unna enn ved kjøp direkte fra Tesla.


Det eneste som i øyeblikke må kjøpes hos Tesla er Chademo-adapter og eventuelt CCS-adapter. Disse adapterne bruker Type2-ladeporten på Tesla på en ustandard måte. Så langt jeg vet er den ingen 3.parts leverandører som lager slike adaptere.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA