Calling P85D owners world-wide

Startet av kseitzberg, fredag 14. august 2015, klokken 12:01

« forrige - neste »

Hodetelefoner

6 gir faktisk. Utrolig lav toppfart på den snudde bobbla

jazzwheel

Sitat fra: Cookie Monster på mandag 31. august 2015, klokken 17:28
Hk er uansett et resultat av moment ganger turtall. Er en grunn til at man kan regne seg fram ganske nøyaktig til hvor mange hk som må til for å feks flytte en 2200kg bil 401 meter uten at man vet noe om momentet.

Utdyp gjerne.

Regner med at du mente hk for å flytte bilen 401 meter på en bestemt tid. Du snakker da om en gjennomsnittlig kraft og trinnløs utveksling(?), noe jeg virkelig ikke kan se for meg at dere prøver å bruke for å sette fast Tesla siden det aldri har vært et tema på nettsiden.

I så fall må man forutsette en utveksling og da er det selvfølgelig mulig å regne seg frem til momentet.

moderator 2

Skjerpings!

Tror alle her kan roe et par gir, slippe gassen og vurdere om det du skriver er konstruktivt for å ta diskusjonen videre.

Diverse innlegg er slettet. Nye innleg bør være litt mer saklig.

Lars
Forum admin.
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

EJ

Saken er egentlig ganske enkel

P85D er ikke i nærheten av og klare 0-100 på 3,3 sek og yte 700 hk som de har reklamert for

Pr nu så er det beste den klarer er 3,7-3,8 sec og 560 hk er max som er mulig å få ut

Så vi som betalte ekstra for å få dette føler oss desverre litt snytt.

Bilen klarer stats som de har forespeilt oss med Ludicrous upgrade så kan ikke se annet alternativ enn at Tesla må ordne det gratis på alle P85D

Akkurat nå så har vi kun fått en litt raskere 85D med røde bremser og dobbel kost på forsikring.
+ det gir muligheten for å betale 1000$ for spoiler

Så langt i fra verd det som ble betalt ekstra for den

Torben_E

Sitat fra: EJ på mandag 31. august 2015, klokken 20:44
Saken er egentlig ganske enkel

P85D er ikke i nærheten av og klare 0-100 på 3,3 sek og yte 700 hk som de har reklamert for

Pr nu så er det beste den klarer er 3,7-3,8 sec og 560 hk er max som er mulig å få ut

Så vi som betalte ekstra for å få dette føler oss desverre litt snytt.

Bilen klarer stats som de har forespeilt oss med Ludicrous upgrade så kan ikke se annet alternativ enn at Tesla må ordne det gratis på alle P85D

Akkurat nå så har vi kun fått en litt raskere 85D med røde bremser og dobbel kost på forsikring.
+ det gir muligheten for å betale 1000$ for spoiler

Så langt i fra verd det som ble betalt ekstra for den

Kære EJ

You hit the nail on the head.

Som en af medunderskriverne af de 3 Tesla Complaint Letters handler dette om at der i Danmark (Europa) er markeds  ført en P85D med dataene : 700 hk, 3,3 s.

Tesla henvender sig til ICE ejere som gerne vil skifte til EV. Jeg blev overbevist med de lovende tal og tænkte for extra 150.000 DKK (sammenlignet med 85D) får jeg ca 250 hk mere og 1+ sekund hurtigere bil.

Jeg stolede selvfølgelig på Tesla´s tal. Ydermere blev der sagt Mc F1 0-60 mph performance på 3,2 s. Jeg har en mail fra MacLaren der bekræftiger at deres F1 er uden roll out.

Der er ikke så meget at diskutere. Enten skal Tesla udbedre fejlen/manglen så den leverer 700 hk / 3,3 s, eller også skal de indrømme at de har markedsført bilen forkert og betale "forholdet" tilbage.

For dem der ikke kender vores P85D side så kik her og tilmeld jeg gerne : teslaforum.dk/p85d/

De bedste Tesla hilsner

Torben_E

Torben_E

All

I just went back and re-read our text about "1-foot rollout".

Might interest a few persons here too  8)

http://teslaforum.dk/p85d/1-foot-roll-out/

Br

Torben_E

SunSeeker

TimboDuck

Sitat fra: Torben_E på mandag 31. august 2015, klokken 21:32
Jeg blev overbevist med de lovende tal og tænkte for extra 150.000 DKK (sammenlignet med 85D) får jeg ca 250 hk mere og 1+ sekund hurtigere bil.

Vi som la inn bestilling første dagen P85D og 85D ble presentert, ble med P85D lovet en 2 sekunder hurtigere bil. Det er fantastisk for 85D eiere (og Tesla) å OTA så få oppgradert til en vesentlig kjappere bil, men dette lukter falsk/uredelig markedsføring mot sine kjernekunder.

Men, det største problemet for meg er at de velger taktikken med å ikke besvare kritiske spørsmål som er stilt på en høflig og profesjonell måte, slik som disse brevene fra danskene.

Heldigvis lager de biler som er en glede å kjøre, da. :D
Sølv P85D, bygget Feb'15

Teslanewbie

Sitat fra: Torben_E på mandag 31. august 2015, klokken 21:41
All

I just went back and re-read our text about "1-foot rollout".

Might interest a few persons here too  8)

http://teslaforum.dk/p85d/1-foot-roll-out/

Br

Torben_E

Veldig godt skrevet , greit at dere fikk bekreftelse fra McLaren vedrørende deres 0-60 tider og at dette var målt fra standstill.

Tesla taper på å ikke kommentere deres brev, når nok folk er informert og dere når den kritiske massen, da får saken momentum og tesla blir nøtt å komme på banen.  Dere bør spør flere konkurrenter til tesla om hvordan de måler sine 0-60 tider . Send rundt dette til alle hovedkontor til større bilprodusenter og bilaviser. Kanskje toppgear guttene kan være intresserte og gjennomføre en test ? :-))

Viktig at bilene som evt skall testes ikke blir levert ut fra tesla for denne anledning . Sterk mistanke at noen produsenter endrer litt på biler som leveres til journalister og andre som skall teste ytelser .  Dette var årsaken  til at consumers report i USA kjøpte sin egen tesla til testing .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Torben_E

Sitat fra: TimboDuck på mandag 31. august 2015, klokken 22:00
Jeg blev overbevist med de lovende tal og tænkte for extra 150.000 DKK (sammenlignet med 85D) får jeg ca 250 hk mere og 1+ sekund hurtigere bil.

Vi som la inn bestilling første dagen P85D og 85D ble presentert, ble med P85D lovet en 2 sekunder hurtigere bil. Det er fantastisk for 85D eiere (og Tesla) å OTA så få oppgradert til en vesentlig kjappere bil, men dette lukter falsk/uredelig markedsføring mot sine kjernekunder.

Men, det største problemet for meg er at de velger taktikken med å ikke besvare kritiske spørsmål som er stilt på en høflig og profesjonell måte, slik som disse brevene fra danskene.

Ja det havde jeg helt overset. I oktober 2014 var accelerations forskellen mellem 85D og P85D større. Jeg bestilte først i Januar. Dejligt for 85D ejerne, det er jo fantastisk, men det viser jo også at når vi sammenligner bilerne så bliver P85Déren taberen iforhold til deres markedsføring og vores opfattelse af (perception is reality) hvad vi troede vi købte.

Det er jo stadig en fantastisk bil, men jeg føler mig snydt....  :-[

Til gengæld har jeg fået mange nye venner i hele verden og ved SuC. I Danmark (måske også i Norge) siger man : Man kan ikke kan købe venner for guld, men i dette tilfælde hvis ikke jeg havde brugt de extra 150.000 ville jeg ikke havde brugt så meget tid på at researche og chatte og fået nye venner... Always look at the bright side of life...

Torben_E

TeslaK

Samme her! Når jeg bestilte min og valgte å bruke 100.000 ekstra på P85D så var det fordi den framsto som en betydelig raskere/bedre bil enn 85D. Nå skjønner jeg ikke hvorfor de engang tilbyr P85D/P90D uten ludicrous..tror ikke det er lenge til den opsjonen er borte.
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

Sandvika

Beklager, klarer ikke dy meg for å også minne om at 85d faktisk klarer 250kmt over tid og ikke får rødt speedometer over 235kmt slik p85d gjør.

o.b.lix

Ah, så problemet er ikke at P85D går for sent, men at 85D går for fort!

Misunnelsen lenge leve. Ref. det niende bud. http://www.aftenposten.no/meninger/kommentarer/Kollegers-lonn-kan-pavirke-motivasjon-6791257.html
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Dennis

Sitat fra: Sandvika på mandag 31. august 2015, klokken 22:50

Beklager, klarer ikke dy meg for å også minne om at 85d faktisk klarer 250kmt over tid og ikke får rødt speedometer over 235kmt slik p85d gjør.

Det stemmer ikke. Prøvekjørte 85D for litt over 1 uke siden og den fikk røde tall over 235 og klarte ikke å holde over det spes lenge. Så akkurat toppfart virker å være en batteri/sikring begrensning.

Eller har du en annen erfaring? i såfall når prøvde du det og på hvilken fw versjon?

ELTesla

Sitat fra: o.b.lix på mandag 31. august 2015, klokken 22:56

Ah, så problemet er ikke at P85D går for sent, men at 85D går for fort!

Misunnelsen lenge leve. Ref. det niende bud. http://www.aftenposten.no/meninger/kommentarer/Kollegers-lonn-kan-pavirke-motivasjon-6791257.html

Du stiller med hyggelige og konstruktive kommentarer du også.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA