Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilket utstyr er "må ha" på e-Golf?

Startet av tronnien, tirsdag 21. juli 2015, klokken 23:39

« forrige - neste »

stein84

Tja. Skal uansett legge solfilm hele veien rundt bilen. Så eneste greia med å bestille tonede ruter var å få "print-kanten" på bakruta så pen som mulig når jeg legger filmen.

Kjølig og godt om sommeren, og om vinteren har vi jo varmepumpe ;)

elektro

#31
Sitat fra: TM på fredag 24. juli 2015, klokken 17:56
Sitat fra: stein84 på torsdag 23. juli 2015, klokken 19:37
Når det gjelder privacy-rutene, så er det vel ingen varmedemping i disse. Finnes såvidt jeg vet kun herdet glass i side og bakrute, og ikke laminert. (Jobber med bilglass). Skal man ha noen effektiv varmedemping da, må man legge metallisert solfilm.
Det er interessant å se hvor mange biler som bestiller mørke ruter i Norge. I e-UP'en jeg hadde var det standard, og jeg syntes stort sett det var en ulempe. Det førte til at jeg ofte glemte igjen ting i baksete på bilen. Hvis det var slik at de slipper vesentlig mindre varme fra solen inn i bilen, så så burde vel vi som lever i et kaldt land og med mange måneder med lite sol ha fordel av å slippe inn så mye varme som mulig (og dermed redusere strømforbruk til varmeapparatet). Det er også interessant å merke seg at det i Tyskland er langt færre som velger mørke ruter. Så dette er vel kun en motesak, og personlig synes jeg de fleste biler er penere uten to-farget glass.

He he..
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Elise

Viktigste må-ha er keyless. Kjøper ikke bil i 2015 hvor en må dra fram nøkkelen og stappe den inn i et nøkkelhull, altså.
E-golf med navn Guffen, bestilt 15.04.15, mottatt 12.06.15

elektro

Sitat fra: Donya på fredag 24. juli 2015, klokken 09:16
Sitat fra: elektro på torsdag 23. juli 2015, klokken 22:20
Har i tillegg investert i originale "clip on" solgardiner som dekker hele ruta, pga. barn i baksetet.

Hvordan ser disse ut på bilen din, har du bilder?
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Råde

Investert var vel det rette ordet? (=blodpris)
e-Golf | X75D

iGolf

Veldig fint at den opsjonen finnes for de som vil ha det. Men jeg bare ser for meg vasking og gnikking etter all siklet fra bikkjene. Det vil jeg gjerne ha meg frabedt hehe ;D

Luftventil

Sitat fra: Askøy på torsdag 23. juli 2015, klokken 18:12
Ta ta med alt i utgangspunktet. Deretter kutter du ut det utstyret som frister minst.

Hadde jeg kjøpt i dag ville jeg tatt med alt utenom:

- Varmepumpe (fullstendig unødvendig 99,9% av tiden).
- Innklappbare speil.
- Airbagger i baksetet.
- Parkeringssensor foran/bak (velg heller p-assistenten til 1300kr mer, da får du flere sensorer + p-assistenten).
- Keylesspakke (kjøp keyless uten alarn og spar 3100kr).
- Fjernlysassistent.
- Utvidet garanti (unødvendig om du ikke kjører mer enn 20000km i året).
- Perlemoreffekt lakk.
- Sort lakk.

Hvorfor kjøper så mange bil uten airbag i baksetet? Sikkerheten til passasjerene er vel verdt noen tusen. Å si at biler med airbag er mindre sikre enn biler uten, slik en bruker sa lenger oppe i tråden, gir ikke særlig mening.
- 2015 VW E-Golf

- 2017 Tesla Model S75D

stein84

En annen ting er alarm... Hvorfor vil ingen ha bilalarm?!? Ifølge selger i Trondheim, var det ikke mange som valgte dette...

Råde

Sitat fra: stein84 på søndag 26. juli 2015, klokken 21:49
En annen ting er alarm... Hvorfor vil ingen ha bilalarm?!? Ifølge selger i Trondheim, var det ikke mange som valgte dette...
Har du noen gang giddet å reagere på en bilalarm som ulte? Da er du i såfall en av få :)
e-Golf | X75D

jkirkebo

Sitat fra: Råde på søndag 26. juli 2015, klokken 23:38
Sitat fra: stein84 på søndag 26. juli 2015, klokken 21:49
En annen ting er alarm... Hvorfor vil ingen ha bilalarm?!? Ifølge selger i Trondheim, var det ikke mange som valgte dette...
Har du noen gang giddet å reagere på en bilalarm som ulte? Da er du i såfall en av få :)

Jeg våkner ihvertfall kjapt om en alarm begynner å ule når jeg ligger hjemme og sover. I rolige boligfelt har den nok større misjon enn for de som parkerer gatelangs i Oslo.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Trond.m

#40
Sitat fra: Luftventil på søndag 26. juli 2015, klokken 21:26
Hvorfor kjøper så mange bil uten airbag i baksetet? Sikkerheten til passasjerene er vel verdt noen tusen. Å si at biler med airbag er mindre sikre enn biler uten, slik en bruker sa lenger oppe i tråden, gir ikke særlig mening.
Jeg har også tenkt det samme. De fleste bruker gjerne penger på unyttige (og til dels ufordelaktige) tilvalg som eks. større hjuldimensjon (mer støy og kortere rekkevidde), mens sikkerhetsutstyr som brannslukker, ekstra airbags, utvendig "motorlyd" etc. er det få som kjøper. BMW importøren har bevisst valgt å ikke tilby utvendig "motorlyd" til i3 i Norge fordi ingen vil kjøpe det !!. Så derfor fikk jeg ikke lov til å bestille dette som i tyskland tilbys for 100 Euro  :(
Ville definitivt bestilt med ekstra airbag og utvendig lyd i e-golf. Det får bli min neste bil, når den eventuelt kommer med lenger rekkevidde og raskere AC lading. (2017...2018.. ?

iGolf

Sitat fra: stein84 på søndag 26. juli 2015, klokken 21:49
En annen ting er alarm... Hvorfor vil ingen ha bilalarm?!? Ifølge selger i Trondheim, var det ikke mange som valgte dette...

I did ;D

Sirup

Sitat fra: Luftventil på søndag 26. juli 2015, klokken 21:26
Sitat fra: Askøy på torsdag 23. juli 2015, klokken 18:12
Ta ta med alt i utgangspunktet. Deretter kutter du ut det utstyret som frister minst.

Hadde jeg kjøpt i dag ville jeg tatt med alt utenom:

- Varmepumpe (fullstendig unødvendig 99,9% av tiden).
- Innklappbare speil.
- Airbagger i baksetet.
- Parkeringssensor foran/bak (velg heller p-assistenten til 1300kr mer, da får du flere sensorer + p-assistenten).
- Keylesspakke (kjøp keyless uten alarn og spar 3100kr).
- Fjernlysassistent.
- Utvidet garanti (unødvendig om du ikke kjører mer enn 20000km i året).
- Perlemoreffekt lakk.
- Sort lakk.

Hvorfor kjøper så mange bil uten airbag i baksetet? Sikkerheten til passasjerene er vel verdt noen tusen. Å si at biler med airbag er mindre sikre enn biler uten, slik en bruker sa lenger oppe i tråden, gir ikke særlig mening.

Når man har barnestoler i baksetet så er disse airbaggene problematisk. Vi fikk beskjed av selger at vi ikke måtte kjøpe med disse om vi har barneseter i bilen.
VW e-Golf
Tesla Model X75

Kjellsea

Vi valgte bort airbager bak på grunn av minstemann på 3år.
Angående Alarm si virket det som selger ikke ønsket å selge oss bil med Alarm av ukjent årsak.

iGolf

Det høres merkelig ut det med airbag og barnesete. Eller hva er egentlig grunnen her? Alarm var også selgeren min usikker på. Merkelig. Altså kanskje det er mye feil med alarmen?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA