Software 7.0 - 7.1

Startet av dosmont, lørdag 04. juli 2015, klokken 00:39

« forrige - neste »

Brede

Sitat fra: Rav4_EV på fredag 16. oktober 2015, klokken 15:58
SitatVi trenger ikke holde pusten her til lands helt enda. Tesla venter fortsatt på godkjenning i Europa og Asia. Elon håper det er på plass innen slutten av neste uke.

Regner ikke med at noen "myndigheter" i Europa skal godkjenne binærfila til Tesla 7.0.

Hvorfor dette ikke er ordnet/avklart på forhånd er ganske spesielt. De har jo jobbet med autopilot i over ett år.

Det jeg er redd for er at Tesla faktisk har jobbet med EU i lang tid for å få systemene godkjent, og i kjent Musk-stil så ser alt ut til å falle på plass "neste uke"..
Det som er skummelt her er at en EU-uke om mulig kan være lengre enn en Tesla-uke.

Håper jeg tar feil, men har sett min del av lovnader de siste to årene..

lunitiks

Sitat fra: GeirHM på fredag 16. oktober 2015, klokken 16:15
Jeg synes også at dette med europeiske forsinkelser på grunn av forpostfektninger med regulerende myndighet høres ut som skikkelig tulleball. Hvorfor skulle dette komme opp nå? Og ikke tidligere? Hva da med de som kjørte rundt med denne programvaren i bilene sine som betatestere? Ble de utstyrt med noen sånne James Bond lisenser de da? I tilfelle, vil jeg gjerne vite hvor jeg kan få en slik. (Begrenset til bruk i Tesla'en så klart.)

word
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

KrW

Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

RonnyØ

Leif1

Der forsvant plutselig alt av savn angående autopilotfunksjoner på min bil gitt.
Det faenskapet der kan de like godt glemme mens leken enda er god.
Konvertitt fra S til X

GeirHM

Det står i dokumentasjonen jeg har sett på nettet at autostyringen er i beta i den endelige 7.0 versjonen. Men det er vel egentlig en annen måte å si at det er vi sjåfører som skal ta dette i bruk for første gang er i beta! Det viser jo også denne videosnutten ovenfor klart å tydelig. Det frarådes jo nettopp å bruke denne funksjonen på svingete veier i bølgende landskap fordi funksjonen får for lite data å jobbe med. Og likevel gjør denne sjåføren det - og han filmer. Men altså, det skal jo læres det og. Av oss i betadivisjonen. Gjennom egen erfaring. Og når vi snakker om erfaring.... hvor er min 7.0??? Jeg hater youtube. Jeg vil kjøre sjæl. Ikke noe mer EUtull. Jeg trenger ikke dokumentasjonen oversatt til vegvesenets samnorsk. Alt jeg trenger er et lite pling på telefonen om at download venter. Jeg er klar.

Tuxedo

Jeg fatter ikke at de tør å slippe et slikt system i beta.  Jeg hadde ikke brukt det selv om bilen min skulle hatt nødvendig hardware.  Vi vet jo hvor lenge Google har utviklet sitt system, og de har ennå ikke kommersialisert det.

cirys1

Sitat fra: Tuxedo på fredag 16. oktober 2015, klokken 22:02
Jeg fatter ikke at de tør å slippe et slikt system i beta.  Jeg hadde ikke brukt det selv om bilen min skulle hatt nødvendig hardware.  Vi vet jo hvor lenge Google har utviklet sitt system, og de har ennå ikke kommersialisert det.

Men på en annen side så fungerer det veldig bra i MB (ut ifra hva jeg har sett)..

petersv

Skjønner ikke helt greia her, samme skjer jo med en MB? Eller ACC for den saks skyld. Man må jo for guds skyld ikke tro bilen kan kjøre helt selv under alle forhold. Hadde det endt med kræsj her hadde jeg avskrevet det på "Darwin awards", mine tanker går til den uskyldige stakkaren i den møtende bilen

amund

Sitat fra: petersv på fredag 16. oktober 2015, klokken 22:06
Skjønner ikke helt greia her, samme skjer jo med en MB? Eller ACC for den saks skyld. Man må jo for guds skyld ikke tro bilen kan kjøre helt selv under alle forhold. Hadde det endt med kræsj her hadde jeg avskrevet det på "Darwin awards", mine tanker går til den uskyldige stakkaren i den møtende bilen

???????

Prøver å forstå logikken din.
Tesla lager 'autosteer'. Du skrur det på og lar bilen styre seg sjæl. Bilen drar rett inn i en møtende bil, og plutselig er du en Darwin Award?

Jeg ser at du skriver at 'må for guds skyld ikke tro bilen kan kjøre selv under alle forhold'. Hvilket forhold var det i denne videoen som denne 'Darwin-awardee'en' burde skjønt at man ikke kunne bruke autosteer? Dobbel sperrelinje? Han hadde jo ca 0,5 sekund på å ta tak i rattet, så han hadde god tid til å evaluere?
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

Lynet

Er dessverre alltid litt skeptisk til kilder når jeg ikke har all fakta. På videoen ser vi ikke hele rattet, så da vet jeg ikke om sjåføren tar tak i rattet med vilje nettop for å lage denne dramatiske videoen!
Og hvorfor skjer dette akkurat når han filmer?????????
Hvis noe slikt skjer meg en gang vil jeg nok aldri greie å gjenskape det på en video eller til en tekniker hos Tesla.
Så derfor har jeg en henstilling til alle dere skeptikere, ta dette med en klype salt inntil vi får testet det selv.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

petersv

Sitat fra: amund på fredag 16. oktober 2015, klokken 22:12
Sitat fra: petersv på fredag 16. oktober 2015, klokken 22:06

???????

Prøver å forstå logikken din.
Tesla lager 'autosteer'. Du skrur det på og lar bilen styre seg sjæl. Bilen drar rett inn i en møtende bil, og plutselig er du en Darwin Award?

Jeg ser at du skriver at 'må for guds skyld ikke tro bilen kan kjøre selv under alle forhold'. Hvilket forhold var det i denne videoen som denne 'Darwin-awardee'en' burde skjønt at man ikke kunne bruke autosteer? Dobbel sperrelinje? Han hadde jo ca 0,5 sekund på å ta tak i rattet, så han hadde god tid til å evaluere?

Logikk: Stole på autopilot med kamera og radar i 60km/h på smal svingete, humpete vei i motlys med mye skygger fra trær=idioti.

Tuxedo

Sitat fra: Lynet på fredag 16. oktober 2015, klokken 22:16
Er dessverre alltid litt skeptisk til kilder når jeg ikke har all fakta. På videoen ser vi ikke hele rattet, så da vet jeg ikke om sjåføren tar tak i rattet med vilje nettop for å lage denne dramatiske videoen!
Hvis noe slikt skjer meg en gang vil jeg nok aldri greie å gjenskape det på en video eller til en tekniker hos Tesla.
Så derfor har jeg en henstilling til alle dere skeptikere, ta dette med en klype salt inntil vi får testet det selv.
Vi hører jo alarmen gå og ser at bilen er i ferd med å krysse midtlinjen.

mr_Utopia

Undertegnede

Sitat fra: Tuxedo på fredag 16. oktober 2015, klokken 22:25
Sitat fra: Lynet på fredag 16. oktober 2015, klokken 22:16
Vi hører jo alarmen gå og ser at bilen er i ferd med å krysse midtlinjen.

Kanskje det var en unge forran bilen som overlevde da bilen gjorde en unnamanøver? En bil? En Stein?

Hva hadde skjedd om han ikke tok i rattet?

Autosteer er et hjelpemiddel. Man må følge med... Ikke sitte å filme å tro man sitter på bussen...

Darwin +1

Jeg vil ha 7.0 nå plzplzplzplz

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA