Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Misbruk av elbilplasser  (Lest 2299 ganger)

Go-carter

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2124
  • Racing is life.
    • Vis profil
Misbruk av elbilplasser
« på: ſøndag 15. November 2009, klokken 17:26 »
Observert på ladeplassen på Smart Club Alnabru:


TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

elektrolux

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 14768
    • Vis profil
Sv: Misbruk av elbilplasser
« Svar #1 på: Mandag 16. November 2009, klokken 00:01 »
Stygg sak. ;D

Kanskje der er en regel som sier at slike biler har lov, noe ala' Giske sin bil.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://Elbilhjelpen.no AS

Har hatt Cree SAM og City el
Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Citroen C1 EVie, Berlingo, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino, Aptera #2246 og Sølv Monotrazer MTE-150 #7042

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Trond Arve

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 724
    • Vis profil
Sv: Misbruk av elbilplasser
« Svar #2 på: Mandag 16. November 2009, klokken 09:41 »
Trafikketaten kan tipses på 23 48 21 00   :P
« Siste redigering: Mandag 16. November 2009, klokken 10:23 av Lars C. Krogenæs »
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Lars C. Krogenæs

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2020
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2615
  • Fremtiden er elektrisk!
    • Vis profil
    • Rådgiver for ladeløsninger til borettslag, sameier og bedrifter
Sv: Misbruk av elbilplasser
« Svar #3 på: Mandag 16. November 2009, klokken 10:23 »
Trafikketaten kan tipses på 23 48 21 00   :P


I tilfellet over er det en privat parkeringsplass (Smart Club Alnabru). Her har kommunale vakter liten myndighet. Derimot kunne nok en privat aktør ha gitt et parkeringsgebyr til utrykkningskjøretøyet på bildet.

På offentlig sted har uniformerte utrykkningskjøretøy dispansasjon til å parkere der de finner det for godt, hvis det er et tjeneslig behov. Hva som er et tjenestlig behov vil de ikke diskutere....

Det positive her er at plassene ikke lenger er okkupert av diverse hytter, båter og juletrær, noe de har vært tidligere...

Lars
Jobber med lading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

ilmarw

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 628
    • Vis profil
Sv: Misbruk av elbilplasser
« Svar #4 på: Mandag 16. November 2009, klokken 14:33 »
Men noen av kontaktene der er livsfarlige, enkelte er helt eksponerte, om det er mørkt og man er uforsiktig kan det fort bli en karamell. Konklusjonen må vel være at man skrur av sikringen først, så setter inn kontakten, og så skrur på sikringen igjen.

ilmar
Polestar i bestilling

Griffel

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 7358
    • Vis profil
Sv: Misbruk av elbilplasser
« Svar #5 på: Mandag 16. November 2009, klokken 19:18 »
Stygg sak. ;D

Kanskje der er en regel som sier at slike biler har lov, noe ala' Giske sin bil.

Om dette var en stygg sak eller ikke er jo helt avhengig av grunnen til besøket på smartklubb. Var det for å kjøpe en ny genser, er stygg sak riktig begrep. Var det for å løse et ordensproblem er det ok. Det kan jo være greit dersom butikken har tilkalt politiet slipper å høre: "det  tok dessverre en halv time ekstra for vi fant ikke noen parkeringsplass. ;)"
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

hens

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1510
    • Vis profil
Sv: Misbruk av elbilplasser
« Svar #6 på: Tirsdag 17. November 2009, klokken 15:10 »
Endelig en løsning på parkeringsproblemet
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809