Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Gamleforumet endrer navn til elbilforum.no

Startet av Lars C. Krogenæs, tirsdag 10. november 2009, klokken 12:52

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

#15
Sitat fra: Elmo på onsdag 11. november 2009, klokken 18:04
Der der ja - fin ny logo på forumet også.

Har du gjenåpnet for nyregistrering av brukere Lars ??a

(EDIT: Ser nå selv at siste medlem hittil ble registert mandag 09. november - så da er jo svaret ja)

Hvordan brukerne "kristinot" og "Thor Atle"  greide å registrere seg, er for meg en gåte, men de er hjertelig velkommne...

Nå er imidertid Captcha funksjonen oppdatert og i orden (Captcha er der du må skrive inn bokstavkombinasjonen som vises i bildet). Den er av og til litt vanskelig å tyde, men ved å trykke på "oppdater bildet" knappen, dukker det som oftest opp bokstaver som er lette å tyde. Dermed er det bare for nye brukere å registrere seg.

Alle gamle brukere vil oppleve problemer med innlogging. I første omgang vil alle måtte logge seg inn på nytt. Deretter vil du oppleve at det ser ut som om du er logget ut. Ved å trykke på oppdater knappen, (eller Ctrl + F5) vil statusen imidlertid endres til innlogget. Dette skyldes minnet på din egen PC, som blir litt forvirret av samme side med forskjellige domenenavn. Dette vil imidlertid gå over av seg selv i løpet av kort tid.

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Ken

Hei Lars og takk for en kjempe fin tiltak. Det må ordnes litt i verkstedsbok lenke til Think og PSA og en lenke til Ebilforum.no hovedside mangler.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

pilt

Ja, dette var gode nyheter og må feires! La bilen stå i kveld og sprett flaskene, folkens.

Oslo
🤍 P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014 til feb 2019
❤ Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019 til 2022
💙 Tesla model Y - juni 2023

El rayo

#18
Superdupert, Lars!!!
Det ser ut til at det er blitt et problem med å svare med sitat. Sitatfeltet blir blankt (bare smileys vises). Se mitt innlegg under Kewet i dag of CRA sitt innlegg to hakk over/under.

Edit: fant ut at det skyldes identisk farge på bakgrunn og tekst i Tspyder layout, som jeg hadde endret til samtidig.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Ken

#19
Smileys fungerte ikke hos meg i dag. Redigering direkte på innlegget fungere ikke heller. Klokkeslett er feil og det regner ute. Jeg er fortsatt glad :-)
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

cra

Så at noen innlegg kom dobbelt opp i RSS-leseren. Har vel vært en liten gremlin på ferde her, kanskje? Ser ut til at han/hun/den er borte nå. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

cra

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på onsdag 11. november 2009, klokken 23:47
Ved å trykke på oppdater knappen, (eller F5) vil statusen imidlertid endres til innlogget. Dette skyldes minnet på din egen PC, som blir litt forvirret av samme side med forskjellige domenenavn. Dette vil imidlertid gå over av seg selv i løpet av kort tid.

CTRL+F5 skal så vidt jeg husker laste inn sidene uten caching.

Ellers vil jeg på nytt fremme forslag om at kolonnene med AIM/ICQ/MSN etc viker plassen for bosted, og at bosted gjøres obligatorisk, med fylke som minimumskrav. (Er av den oppfatning at på nettet skal det være lov å være litt anonym, og driver et nettsted for barn og unge der jeg er litt opptatt av at de IKKE skal si noe om hvor de bor og hvem de er, og den vanen sitter hardt i.)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Lars C. Krogenæs

Ladekontakt emnet til LABAN er "løftet opp" og flyttet til avdeling for Think Classic...

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Boogie

Etter at vi fikk ny plass og avklaring om forumet skal få leve eller ikke, så er det interessent å se at det har blitt ny giv og fart i forumet igjen.
Dette ligner på tidligere tider ;D

Får si som damen i reklamen for "pepper og Pasjon" "Jeg blir øm i hjertet -sukk"

Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

cra

Sitat fra: Boogie på fredag 13. november 2009, klokken 10:06
Etter at vi fikk ny plass og avklaring om forumet skal få leve eller ikke, så er det interessent å se at det har blitt ny giv og fart i forumet igjen.
Dette ligner på tidligere tider ;D

En god bekreftelse på at det var et riktig valg. :)

Merker i alle fall selv at det er mer morro "å være med igjen" nå som vi vet at det skal bestå.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Lars C. Krogenæs

Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Laban

Jeg sliter fortsatt med å se smileys og å sette inn sitat etter flyttingen. Er det andre som har samme problem, eller er det maskinen min det er noe galt med?
Trondheim
Tesla X LR Mai 23
Hongqi Feb-22
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

Lars C. Krogenæs

Tror det er deg det er noe feil med....

Antagelig er det noe cache problemer med maskinen din, der maskinen sliter litt med endringen av domenenavn, og filer den har liggende i minnet. Hjelper det å trykke Ctrl + F5 knappen?

>:( :( :o ;) :) :D ;D

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Laban

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på fredag 13. november 2009, klokken 12:10
Tror det er deg det er noe feil med....

Antagelig er det noe cache problemer med maskinen din, der maskinen sliter litt med endringen av domenenavn, og filer den har liggende i minnet. Hjelper det å trykke Ctrl + F5 knappen?

>:( :( :o ;) :) :D ;D

Lars
Takk, det hjalp med Ctrl + F5 ja. Er like lite oppegående på det tekniske når det gjelder pc som på det elektriske når det gjelder elbiler  ;).
Trondheim
Tesla X LR Mai 23
Hongqi Feb-22
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

elektrolux

#29
Sitat fra: Boogie på fredag 13. november 2009, klokken 10:06
Etter at vi fikk ny plass og avklaring om forumet skal få leve eller ikke, så er det interessent å se at det har blitt ny giv og fart i forumet igjen.
Dette ligner på tidligere tider ;D

Fortsetter det slik får jeg ikke tid til å jobbe, blir bare sittende her og diskutere.  ;D

Leste forresten diskusjonene om "gamle contra nye" på nye forumet. Der var mye styr og ganske høy temperatur like før Lars gav dette forumet nytt liv. Veldig interresant lesning, og tydelig at mange fortjener en stor applaus.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA