Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Gamleforumet endrer navn til elbilforum.no

Startet av Lars C. Krogenæs, tirsdag 10. november 2009, klokken 12:52

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Norstarts gamle forum finner du nå på www.elbilforum.no og blir igjen Norstarts eneste forum.
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Elmo

#1
Litt interssant å se Norstarts syn på det, men de fleste som fortsatt bruker gammelforumet er vel ikke imot det.

Viktig da at du åpner for nye brukere igjen Lars.

Og så hadde det vært fint om du fikk på en www-videresending fra www.elbilforum.no så fort som mulig. Dette er som regel gratis hos alle domene-registrarer, tar 5 min å fikse og tar effekt etter 1-2 timer.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

hens

Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Griffel

Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Laban

Flotte saker. Jeg har vært lite aktiv både her og på nyforumet, men foretrekker dette ;D.
Trondheim
Tesla X LR Mai 23
Hongqi Feb-22
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

Ken

#5
Veldig bra.

Det r plass til 2 forum tror jeg- husk å skrive bare fine greie på den nye!
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Lars C. Krogenæs

#6
Jeg vil ikke ha noen innsamlingsaksjon for dette forumet. (slettet det Ken hintet om i sin post).

Rett før de nye elbilsidene kom i mai 2009, fikk jeg (som webmaster på de gamle sidene), med noen timers varsel beskjed om at nye elbil.no skulle være på nett i løpet av kvelden. Det gamle forumet ble dermed sendt i skyggenes-dal av Norstart. For å kunne få tilgang til de gamle sidene, inkl. det gamle forumet, overførte jeg, som en midlertidig løsning det gamle innholdet til domenet parat24.com, fordi vi ikke hadde tid til å vente på å få registrert et bedre egnet domene. I disse dager forfaller leie av serverplass for de gamle sidene, og det var derfor påkrevd å ta noen grep nå.

Nå er det mer intuitive domenet elbilforum.no registrert, og gamleforumet vil "flytte dit". Hvilket forhold elbilforum.no skal ha til elbil.no og Norstart bør vi finne ut av. Om vi ikke ønsker et "ekteskap", så er vel kanskje et "beste-kompis" forhold noe vi må få til. Vi har elbilsaken som felles mål, så her er det i utgangspunktet det beste for alle å dra i samme retning. Norstart gjør en viktig jobb og bør støttes på alle mulige måter.

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

elektrolux

#7
Det hersker vel ingen tvil om hva jeg syntes om dette.

3 ganger hurra hurra hurra for Lars.

Dette forumet overlever nå fordi det er så bra som det er, og at vi har nektet å la det dø.

En gledens deg. :)

Håper alt går bra med overføringen til ny adresse. Husk backup ;D
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

bosonic

Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

elektrolux

Sitat fra: Ken på tirsdag 10. november 2009, klokken 22:59
Veldig bra.

Det r plass til 2 forum tror jeg- husk å skrive bare fine greie på den nye!

LOL
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Boogie

Jeg blir helt rørt.
Nå er jeg glad.

Jeg ser ingen konflikt her, og tror både de nye sidene og gamleforumet bør sees på som en enhet.
Vi må derfor ha en link på de nye sidene (noe jeg mener det ble sagt at skulle på plass).
Ved å koble disse sammen (med kun en link) vil begge parter styrkes, og folk flest vil ikke oppfatte det som to leire som kjemper om oppmerksomhet og retten til "sannheten".

Vi er fremdeles små, og må stå sammen!!!
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

Ken

Kan ikke Norstart legge sammen hjemmesiden og Nng forumet og linke til den gamle tekniske forumet.
Jeg ser det nye som nettavis med kommentarer fra brukere.

Som nevnt tidligere er det nesten sikker på at Ning kan ikke tlpasses nok til å møte våre krav.
Husk at vi lagt inn arbeid til å få nye medlemmer til å oppgi bosted så at lokale medlemmer kunne hjelpe dem hvor de bor. Ikke dumt å gjør dette til en absolut krav ved innlogging.

Vi må ikke gi oss for press ovenfor. Det minner meg om den tid at Norstart vil at Agder klubben skulle være en under avdeling til Norstart. Huff and Puff and Blow your house down, nesten. Vi kunne ikke se hvordan det skulle fungere i praksis, akkurat som den nye forumet. Medlemskap først og fremst sier jeg og overlate det politiske til Norstart (men ikke alt)ø.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

cra

Sitat fra: Ken på onsdag 11. november 2009, klokken 11:37
Jeg ser det nye som nettavis med kommentarer fra brukere.

Veldig bra beskrivelse, Ken! Akkurat slik ser jeg det også.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Elmo

#13
Der der ja - fin ny logo på forumet også.

Har du gjenåpnet for nyregistrering av brukere Lars ??a

(EDIT: Ser nå selv at siste medlem hittil ble registert mandag 09. november - så da er jo svaret ja)
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Baltor

Kjempefint ;D
Vi må lenke til dette nye navnet på hjemmesiden til Rogaland Elbilforening også.
www.rogaland-elbil.no
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA