Kotyme på forumet, tråden er hentet fra TMSforumet

Startet av Enigami, lør 04. apr 2015, kl. 12:46

« forrige - neste »

Enigami

Tråden og emnetittelen er startet av moderator slik at sammenhengen blir helt feil. Jeg blir anklaget for personangrep, spamming, ikke holde meg til tema, lage kvalme etc.

Derfor er alle mine innlegg her slettet av meg.

Trustno1

Sitat fra: BensinV8 på lør 04. apr 2015, kl. 12:46
Nokså utrolig at mitt innlegg er slettet.

Jeg er bare saklig og sammenligner med en BMW jeg kjøpte ny i januar. Den har gått 6 000km. Der er det ingen ulyder eller skrammel. Har også en 7-8 år gammel engelsk bil med 59 000km på telleren som er fri for ulyder og skrammel.

Jeg synes det er rart at Tesla-folket finner seg i at Model S har så mye ulike småfeil. DU-feilene etc.

Dere bør være harde mot forhandlerapparatet. En bil som i utlandet koster mer enn en BMW M5 må kunne være kvalitetsmessig minst på høyde med en ny BMW eller en engelsk bil.

Du missforstår poenget med posten min. Jeg prøver å finne ut om lyden er normal eller ikke. Det finnes nok av irriterende lyder i alle typer biler om man leter etter de, det er ett nødvendig resultat av bevegelige deler.

Spørsmålet her er om det er mulig å gjøre noe med denne lyden, eller om dette rett og slett er en nødvendig trade-off i designet. Om det er en feil med min bil, har jeg ingen planer om å ikke rapportere dette til Tesla for å få det fikset.

Hadde jeg kjøpt en BMW med 500hk og klaget på BMWforumet over at eksosen brummer så lurer jeg på hvordan responsen hadde vært :)

pwb

Sitat fra: BensinV8 på lør 04. apr 2015, kl. 12:46
Nokså utrolig at mitt innlegg er slettet.

Jeg er bare saklig og sammenligner med en BMW jeg kjøpte ny i januar. Den har gått 6 000km. Der er det ingen ulyder eller skrammel. Har også en 7-8 år gammel engelsk bil med 59 000km på telleren som er fri for ulyder og skrammel.

Jeg synes det er rart at Tesla-folket finner seg i at Model S har så mye ulike småfeil. DU-feilene etc.

Dere bør være harde mot forhandlerapparatet. En bil som i utlandet koster mer enn en BMW M5 må kunne være kvalitetsmessig minst på høyde med en ny BMW eller en engelsk bil.

forum ('fuːɾʉm)
substantiv nøytrum
forsamling el. sted hvor noe diskuteres

Hvor riktig blir diskusjonen hvis andre kan slette poster fordi man ikke er enig i de? Synes virkelig de som driver elbilforum.no kanskje bør vurdere de som de har gitt denne myndigheten. Det er greit at man skal ha noen som kan passe på, men med slik myndighet så følger også ett ansvar i å være nøytral. Kanskje lurt at de som er moderatorer på underforumene ikke har det merke det diskuteres? Sikkert ikke lett å både være med i menigheten og samtidig være nøytral når noen stiller kritiske spørsmål.

Tuxedo

Når noen spør om uling fra fremre motor på en Model S er normalt, så er det jo fullstendig OT å trekke frem at en BMW bensinbil ikke har denne lyden.

Celter

@BensinV8 og pwb:

Jeg fatter ikke at dere gidder å skrive innlegg på et forum som handler om en bil dere ikke eier og ikke har planer om å eie.
Før jeg hadde gått inn og diskutert andre biler i andre bilfora hadde jeg forsøkt å få meg et liv.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Muffinman

De fleste som skriver her inne ville helt sikkert kjøpt BMW om de ville ha en BMW. Nå har de fleste ikke gjort det, og da er det litt meningsløst å strø rundt seg om BMW sine fortreffeligheter godt krydret med forlengst ihjelskutt feilinformasjon og eldgamle myter om elbiler.

Jeg er på bedringens vei etter influensaen, men finner det fremdeles underholdende. Litt som Knoll og Tott.

1000kwh

Sitat fra: BensinV8 på lør 04. apr 2015, kl. 16:55
Sitat fra: Celter på lør 04. apr 2015, kl. 15:06
@BensinV8 og pwb:

Jeg fatter ikke at dere gidder å skrive innlegg på et forum som handler om en bil dere ikke eier og ikke har planer om å eie.
Før jeg hadde gått inn og diskutert andre biler i andre bilfora hadde jeg forsøkt å få meg et liv.

Jeg synes det er moro å diskutere med verdige utfordrere, og andre fora har ikke fanatikere av Tesla Model S eller elbiler i samme grad. Så for å diskutere med de rette utfordrerne må man inn hit. Jeg ser jo at det diskuteres Tesla vs andre bilmodeller og derfor blir det ikke uinteressant for de av oss som har prøvekjørt Model S og valgt å i stedet kjøpe en skikkelig bil av annet merke.

Slik sett bør dere se på dette som et kompliment.

Hva slags liv man har utenfor et diskusjonsforum har jo svært lite med selve forumet og diskusjonene å gjøre, så jeg kan ha et aldeles fortreffelig liv eller jeg kan ha et særdeles miserabelt liv. Uansett er det viktige poenger jeg trekker frem som feires under teppet av de mest fanatiske blant elbilfolket.
Du er jo fanatikeren her og lager kun kvalme. Du ødelegger en tråd om en bil du ikke har peiling på eller interesse av.

Man ønsker stillhet når man kjører bil, ikke en kaklete motorlyd. Defor spør trådstarter om hjelp med en mulig feil på sin skikkelige bil.

moderator 2

BensinV8 og PWB. Dere er nå inne på et elbilforum. Her diskuterer vi primært elbiler. Ønsker du å diskutere BMW burde bimmers.no være et mer innlysende sted.

Når en bruker på forumet ønsker å belyse uling fra frontmotor på sin Tesla, er det totalt uinteressant at andre drar inn fravær av lyd på sin BMW. Det blir helt off topic, er respektløst ovenfor trådstarter og bidrar bare med på å ødelegge det trådstarter ønsker å diskutere.

Personangrep ovenfor andre har heller ingen ting her å gjøre.

Innlegg som ikke holder seg til topic eller fokuserer på person vil bli slettet. Dersom dere greier å holde dere til topic, unngår å diskutere person og er med på å føre diskusjonene fremover er dere hjertligvelkommen til å legge inn innlegg på elbilforum.no. Dersom dere bare er ute etter å lage kvalm, slik dere har gjort i en rekke tråder de siste dagene, kan dere holde dere unna og heller finne andre forum dere kan ødelegge.

Lars C. Krogenæs
Forum Admin
elbilforum.no

Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

Olemann

Morsom tråd, er på ferie på hytta så god tid til unyttige ting som slik lesing.

Minner meg om han som meldte seg inn i KrF fordi han ville fjerne Kristelig fra partinavnet.

Like tungt som å melde seg inn i Ap for å få redusert formueskatten.

Begge vil slite i motbakke, også de som er på Elbilforum for å messe V8'erns fortreffelighet.

Men lykke til, som kjent liker noen Sisyfos arbeid.

Trustno1

BensinV8:
Ett enkelt spørsmål, hva var egentlig målet ditt med å registrere deg her på forumet. Hva var planen å utrette?

For min egen del så kan jeg si at jeg registrete meg her for å diskutere elbil/tesla etter jeg planla å kjøpe meg dette.

Jeg gjorde akkurat det samme når jeg kjøpte min Toyota MR2, men da på ts-ogn.no siden dette var ett forum for denne typer biler.

Når jeg kjøpte min RX8 så registrerte jeg meg på mazda-ogn.no av akkurat samme årsak.

Felles for alt dette var at jeg faktisk var ute etter å diskutere de ulike bilmodellene jeg hadde/skulle kjøpe.
Det har aldri falt meg inn å registrere meg på andre forum en de jeg faktisk har fattet noen interesse for

Tuxedo

@BensinV8:

Du ble anklaget for å legge inn irrelevante innlegg ("spam") i tråder som var startet av andre for å få spesifikk informasjon om et mulig problem.

Hvis du vil diskutere Tesla vs. BMW eller el-biler vs fossilbiler generelt, så får du opprette egne tråder for dette i dertil egnede sub-fora.

moderator 2

Sitat fra: BensinV8 på lør 04. apr 2015, kl. 17:59
Denne tråden har admin Lars laget selv i frykt for at jeg (og noen andre) har laget kvalm, kommet med personangrep og diskutert andre merker enn Tesla.

Denne tråden ble skilt ut fra ulyd tråden, i respekt for trådstarter og de som vil diskutere ulyd fra sin Tesla. Da er en diskusjon om hvordan man oppfører seg uinteressant.

Dersom du ikke greier å holde deg til topic er det rett ut ved neste innlegg.

Lars
Forum admin

Sveinung1954

Noen brukere her på forumet bringer en helt ny dimensjon til begrepet 'patetisk'....
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

moderator 2

@BensinV8:
Jeg har såpass respekt for andre debattanter på elbilforumet at jeg har mest lyst til å sperre deg ute. Ingen tvinger deg til å være her, så vis litt respekt og oppfør deg ordentlig, så kan du få en sjanse til.

Lars
Forum Admin

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA