Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Firmware 6.2

Startet av Hyperstress, torsdag 19. mars 2015, klokken 18:51

« forrige - neste »

lurium

Hvis du fortsatt har 6.1 og ikke har fått melding om ny firmware i bilen din så ville jeg svingt innom et service center for å få lagt inn 6.2.

jkirkebo

Sitat fra: Thomas M på fredag 08. mai 2015, klokken 11:13
Hvis du fortsatt har 6.1 og ikke har fått melding om ny firmware i bilen din så ville jeg svingt innom et service center for å få lagt inn 6.2.

Med alle de navigasjons-buggene jeg har sett i 6.2 tviler jeg på at jeg hadde giddet. Dog mulig de har fikset de til slutt da bilen min nå står og installerer en ny versjon.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

aness

Sitat fra: SKH på fredag 08. mai 2015, klokken 10:56
Har P85D levert i slutten av mars. Fortsatt 6.1 her. Er det bare jeg som ikke har fått 6.2?

Tesla har min inne for noen småting, så jeg kjører en P85+ i dag, den har også 6.1.

Eneste jeg jeg har savnet litt er blindsonevarslingen i 6.2, men jeg klarer fremdeles å snu på hodet og sjekke :)

Firmware kommer når det kommer, det gikk en evighet før jeg fikk 6.0, mens på 6.2 ser det ut som jeg får oppdateringer rett etter release.

F_P

Har en service loaner S85 nå. Splitter ny når jeg fikk den utlevert. Kunn kjørt noen km. Den har 6.0  :P
Kjipt for jeg hadde lyst til å teste ACC. Nå er det bare skiltgjenkjenning og filvarsleren som jeg kan se fungerer.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Pompel

Sitat fra: F_P på fredag 08. mai 2015, klokken 20:06
Har en service loaner S85 nå. Splitter ny når jeg fikk den utlevert. Kunn kjørt noen km. Den har 6.0  :P
Kjipt for jeg hadde lyst til å teste ACC. Nå er det bare skiltgjenkjenning og filvarsleren som jeg kan se fungerer.
Du skulle ropt ut når du monterte kamera for meg da så hadde du fått testet ;)
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

elbilmanne

DS ordnet så jeg får oppdatert på SC til uka. Blir bra.  :D

finn_roen

Jeg har byttet til % visning i displayet, det som er litt rart er at når jeg lader batteriet ti 80% viser måleren i displayet 87% når bilen er ferdig ladet, er det noen smartinger som kan forklare dette?

Muffinman

Hva er det som viser 80% da?

finn_roen

Sikkert jeg som roter litt, sist jeg brukte Visible Tesla hadde jeg satt Batteri lade grensen til 80%
Jeg har sikkert endret dette i ettertid

OleJA

Sitat fra: OleJA på torsdag 07. mai 2015, klokken 09:24
Jeg opplever en økning i estimert rekkevidde med 6.2 - Noen andre med samme erfaring?

Lader normalt til 75%, og med 6.1 har dette gitt meg 274-275 tKm. Med 6.2 har dette steget gradvis, fra først 277tKm, til nå i morges 279tKm :) Kanskje jeg er iferd med å få tilbake noe av de ~20km jeg 'mistet' ved en tidligere oppgardering.

Batteriet er vel dessverre akkurat like stort som tidligere ::)
282 tKm idag tidlig :-)

Muffinman

Det blir nok varmere i været. Det kan være årsaken.

Dennis

Får vel også 3-4km ekstra hvis range mode står på.

Hyperstress

Ser at trafikkmarkeringene i kartet er flyttet ut på "veiskulderen" nå i stedet for oppå veien. Det gjør dem mindre lesbar i dagmodus, men bedre lesbar i nattmodus. Og lettere å skille retning. Synes fortsatt de kunne gjort dem enda mer lesbar, kan ofte være vanskelig å skille grønt fra gult feks.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

cairnz

Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 12. mai 2015, klokken 07:16
Ser at trafikkmarkeringene i kartet er flyttet ut på "veiskulderen" nå i stedet for oppå veien. Det gjør dem mindre lesbar i dagmodus, men bedre lesbar i nattmodus. Og lettere å skille retning. Synes fortsatt de kunne gjort dem enda mer lesbar, kan ofte være vanskelig å skille grønt fra gult feks.
Dette er ikke noe Tesla gjør, det er Google som styrer fælt med kartene sine. De "nye" trafikk-indikatorene tar lengre tid å se enn tidligere, hvor farger og kontraster var kraftigere.
Elbilist

petersv

Sitat fra: cairnz på tirsdag 12. mai 2015, klokken 10:57
Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 12. mai 2015, klokken 07:16
Ser at trafikkmarkeringene i kartet er flyttet ut på "veiskulderen" nå i stedet for oppå veien. Det gjør dem mindre lesbar i dagmodus, men bedre lesbar i nattmodus. Og lettere å skille retning. Synes fortsatt de kunne gjort dem enda mer lesbar, kan ofte være vanskelig å skille grønt fra gult feks.
Dette er ikke noe Tesla gjør, det er Google som styrer fælt med kartene sine. De "nye" trafikk-indikatorene tar lengre tid å se enn tidligere, hvor farger og kontraster var kraftigere.

Det står i release kotes fra 6.0 at dette er en "forbedring" innført av Tesla.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA