Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Firmware 6.2

Startet av Hyperstress, torsdag 19. mars 2015, klokken 18:51

« forrige - neste »

Lynet

Må trykke to ganger for å få ut håndtakene
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

jkirkebo

Sitat fra: RonnyØ på onsdag 22. april 2015, klokken 21:55
En annen ting jeg la merke til i dag, er at dørhåndtakene ikke går ut når man trykker på P lenger. Det er bra! Og når det gjelder parkbremsen, så går nok den ikke på så hardt lenger.

Smak og behag det der, jeg vil meget gjerne at dørhåndtakene fortsatt kommer ut når jeg setter den i P. Kunne godt vært en innstilling på dette...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

ksandal

Sitat fra: Muffinman på onsdag 22. april 2015, klokken 19:54
Merker at navigasjonen er blitt vanskelig å ha med å gjøre i enkelte tilfeller. På E39 fra Kristiansund mot Trondheim er det flere adresser i byen eller bynære strøk som rett og slett får navigasjonen til å henge seg opp. Velg for eksempel Sirkus Shopping, Falkenborgveien 1 når man kjører på denne strekningen og den blir stående og tygge på "calculating route", eller "navigation system initializing". Ved å avbryte stopper det, sving for sving bildet på liten skjerm forsvinner for så å komme tilbake. Og det blir der helt til man kjører en reset, selv om det ikke er navigering på gang. Har prøvd dette et utall ganger, og det samme skjer hver gang.

oppdaget noen bugs i navigasjon jeg også... bilen liker svingete slalomløyper, frem
for nye rette tuneller fra førde til Bergen.... men det er greit... det liker jeg også :o

konkluderte at jeg vil heller ha verdens beste bil med litt bugs....... en en vanlig drittbil uten bugs :o
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

Øyvind.h

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 23. april 2015, klokken 00:21
Sitat fra: RonnyØ på onsdag 22. april 2015, klokken 21:55
En annen ting jeg la merke til i dag, er at dørhåndtakene ikke går ut når man trykker på P lenger. Det er bra! Og når det gjelder parkbremsen, så går nok den ikke på så hardt lenger.

Smak og behag det der, jeg vil meget gjerne at dørhåndtakene fortsatt kommer ut når jeg setter den i P. Kunne godt vært en innstilling på dette...
De kommer ut om man trykker to ganger. Dvs. du kan nå fint sette bilen i P uten at håndtakene går ut, samtidig som du kan sende dem ut om noen skal sette seg inn i bilen.

Jeg har ofte ønsket at de ikke går ut når jeg setter den i P, eksempelvis om jeg ser at jeg blir stående lenge stille i kø, når jeg skal bli sittende i bilen etter at jeg har parkert etc.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

cairnz

Parkbremsen lager akkurat samme lyd som før hos meg (.155).
Elbilist

jazzwheel

Jeg mener Med 2.4.155 eller hva det er så går håndtakene mine ut når jeg trykker på P fortsatt. Jeg har egentlig aldri tenkt over dette før noen nevnte det her, men nå er jeg altså oppmerksom på det. Jeg bruker nesten alltid P når jeg står i lyskryss osv, så dette ser jo egentlig litt funky ut fra utsiden.

cairnz

Sitat fra: jazzwheel på torsdag 23. april 2015, klokken 12:01
Jeg mener Med 2.4.155 eller hva det er så går håndtakene mine ut når jeg trykker på P fortsatt. Jeg har egentlig aldri tenkt over dette før noen nevnte det her, men nå er jeg altså oppmerksom på det. Jeg bruker nesten alltid P når jeg står i lyskryss osv, så dette ser jo egentlig litt funky ut fra utsiden.
Når jeg orker (køkjøring) så drar jeg fram controls, e-brake & power-off og bruker knappen på skjermen istedet for bryteren på hendelen, da kommer i alle fall ikke dørhåndtakene ut.
Elbilist

GOS

Sitat fra: jazzwheel på torsdag 23. april 2015, klokken 12:01
Jeg mener Med 2.4.155 eller hva det er så går håndtakene mine ut når jeg trykker på P fortsatt. Jeg har egentlig aldri tenkt over dette før noen nevnte det her, men nå er jeg altså oppmerksom på det. Jeg bruker nesten alltid P når jeg står i lyskryss osv, så dette ser jo egentlig litt funky ut fra utsiden.

Det stemmer. Gjør dette 2 ganger til dagen med samme versjon, en gang når jeg skal slippe kona inn i bilen for å kjøre til jobb og en gang når jeg henter henne. Den går ikke ut den første gangen du trykker på park, men går ut om du trykker den en gang til.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Muffinman

Går fremdeles ut på første trykk her.

Tuxedo

Sitat fra: Muffinman på torsdag 23. april 2015, klokken 17:04
Går fremdeles ut på første trykk her.
Du har .155? Kanskje en reset vil "hjelpe" (avhenger om du ønsker funksjonen eller ikke  :))

Muffinman

Sitat fra: Tuxedo på torsdag 23. april 2015, klokken 17:37
Sitat fra: Muffinman på torsdag 23. april 2015, klokken 17:04
Går fremdeles ut på første trykk her.
Du har .155? Kanskje en reset vil "hjelpe" (avhenger om du ønsker funksjonen eller ikke  :))
Har den versjonen ja. Har gjort noen reset for å få navigasjonen til å funke (jft tidligere innlegg). Mine dørhåndtak kommer konsekvent ut når bilen settes i park, bortsett fra hvis jeg setter i drive og kjører to-tre meter og gjør det igjen. Da kommer de ikke ut.

Tuxedo

#371
(1) Hvis bilen allerede står i park, og dørhåndtakene er inne, så kommer de ut ved å trykke P.  (2) Hvis bilen skiftes til park fra D eller R, så kommer de ikke ut. Men kommer ut på neste trykk, jfr. regel 1.

joda

Sitat fra: Muffinman på torsdag 23. april 2015, klokken 17:42
Sitat fra: Tuxedo på torsdag 23. april 2015, klokken 17:37
Sitat fra: Muffinman på torsdag 23. april 2015, klokken 17:04
Går fremdeles ut på første trykk her.
Du har .155? Kanskje en reset vil "hjelpe" (avhenger om du ønsker funksjonen eller ikke  :))
Mine dørhåndtak kommer konsekvent ut når bilen settes i park, bortsett fra hvis jeg setter i drive og kjører to-tre meter og gjør det igjen. Da kommer de ikke ut.

Fungerer likt på min bil med .168 versjonen også.

Altså kjøre et stykke og sette bilen i park = håndtak ut.
Kjøre/rygge noen få meter og sette bilen i park = ikke håndtak ut. (2 x park sender da ut håndtakene)
TMS 85D

Tuxedo

#373
Hmm...  Tror ikke min bil oppfører seg slik, men skal dobbeltsjekke når jeg kjører til jobb i morgen.

Edit:  Da har jeg sjekket, og bilen min oppfører seg som forventet.  Dvs at håndtakene kommer ikke ut ved første trykk på P, uansett hvor lang turen har vært.

jazzwheel

Bilen min starter nå alltid stereo når jeg setter meg inn i den. Det er selv om jeg har pauset den før jeg forlot den. Jeg ser også lagt merke til at den starter på siste låt av et album, så jeg mistenker at den kanskje har stått å spilt igjennom et helt album i løpet av natten?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA