Jeg greier vist det Nissan mener er umulig. Nå er det tredie gang den går tom siden bilen var ny. Det som er spesielt denne gangen er at bilen hadde laderen plugget i.
BNH Har hatt bilen inne før og har ikke funnet noe galt med batteriet (de tok omfattende tester da). Software er nyeste versjon. Jeg misstenker at batteriet kan være årsaken. Men det kan like gjerne være bilen som ikke lader batteriet, eller at noe trekker strøm.
Når jeg snakker med verkstedet lurte de selvfølgelig på om det hadde stått på noe lys i bilen. Men hvis det teoretisk ikke skal gå ann å tømme 12v batteriet, så skulle man jo kunne ha på lys (eller andre ting) i bilen uten å tømme 12v batteriet. Da skal man jo ikke gå tom før hovedbatteriet er tomt.
Jeg vet vi har diskutert temaet før. Men jeg lurer på om problemet har blitt løst med nytt batteri, eller om det er noe annet som gjør at batteriet (12v) ikke blir vedlikeholdsladet.
Jeg har forøverig Euro leafen.
Ja, du må bytte batteriet.
Min gikk tom etter 2 mnd, de fant ikke noe feil på mitt batteri heller, men jeg insisterte på å bytte det på bakgrunn av målinger jeg selv hadde foretatt. Nå er det gått over ett år uten problemer.
Jeg målte batteriet mitt da det var tomt, det var da 0,5 V. Brukte startkabler og etter at bilen hadde stått på i 10 minutt målte jeg igjenn (15 min. etter stopp), da viste målingen 12,73 V, dette skal være umulig da batteriet ikke kan lade seg så fort.
Det skal ikke være mulig å få tomt batteri, jeg ser på min når jeg står med tenningen i posisjon 2, at når det minker litt på strømmen på 12 V batteriet så forsvinner den røde batterilampa i dashbordet og det ene blå ladelampen oppå dashbordet begynner å blinke, det betyr at lading fra hovedbatteri til 12 V batteri starter.