Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene

Startet av Muffinman, lørdag 21. februar 2015, klokken 18:14

« forrige - neste »

Sjøhyene

Har selv en passat diesel lånebil i disse dager. Snart to uker nå og de har fortsatt ikke engang tatt i bilen min. Så forbanna irriterende!
Hva slags rettigheter har man mtp tidsbruk på servicer? Noen tredjepart som kan kontaktes?
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Spinner

Når det gjelder DU og bremser, så fikk jeg dette kastet etter meg uten å spørre på min gamle 2013 P85+. DU'en var uten noen spesielle ulyder og jeg hadde ikke klaget på den, og etter at jeg fikk bremseskjold og nye klosser første vinter fungerte også bremsene bra. Likevel fikk jeg ny DU og nye Nordic bremser rund baut. De gangene jeg hadde service/utbedringer fikk jeg alltid tilbake bilen enten samme dag eller dagen etter og. Synd at de er så inkonsekvente.

Sitat fra: Sjøhyene på onsdag 24. februar 2016, klokken 10:14Hva slags rettigheter har man mtp tidsbruk på servicer? Noen tredjepart som kan kontaktes?
Det går vel på skjønn, så vanskelig å si noe håndfast. Men lånebil er goodwill fra Tesla, det har du ikke krav på. eGolfen vår ble stående et par uker på verksted, uten lånebil...


Sjøhyene

Sitat fra: Sbr på onsdag 24. februar 2016, klokken 11:04
Det går vel på skjønn, så vanskelig å si noe håndfast. Men lånebil er goodwill fra Tesla, det har du ikke krav på. eGolfen vår ble stående et par uker på verksted, uten lånebil...

Ja jeg vet. Er på ingen måte mangel på goodwill fra Tesla. Og har alltid fått utbedret det jeg har nevnt pluss litt til egentlig.
Er mangel på system og håpløs styring av logistikk og kommunikasjon som er problemet.

Hadde nok også ikke irritert meg så mye over disse to ukene med ekstra venting hvis ikke det var for at jeg er blitt så ekstremt glad i denne bilen. :P
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

torav

Ønsket service i Bergen, og hadde fryktet å måtte vente til april/mai. Men neida, det ble time medio juli! Det er tett på halvåret! Nå kan ventetiden snart regnes i år, ikke måneder.

Dette er synd, det ødelegger for alle som ønsker seg en framtid med verdens mest innovative bil.
Model S85, rød, beige skinn, tech, pano, luft, lyd, park, levert 26. Juni 2014
Model S85D, grå, grå skinn, tech, pano, dobbeltlader, levert april 2015

Muffinman

Sitat fra: torav på onsdag 24. februar 2016, klokken 14:46
Men neida, det ble time medio juli!
Det er ikke den lengste køen, det. Anbefaler å vurdere en roadtrip til et av sentrene som har mindre pågang. Brumundal og Ålesund er gode kandidater.

Fastlane83

Bestilte time til service hos Tesla i Kristiansand i dag. De hadde første ledig i april. Jeg ville ha time i begynnelsen av mai, og det var ikke noe problem
2015 Tesla Model S 85D - solgt mai 2021
2016 BMW i3 94aH
2021 Volvo XC40 electric - Care by Volvo frem til Porsche kommer
Porsche Taycan 4 Cross Turismo - utlevert 03.12.21

torav

Sitat fra: Muffinman på onsdag 24. februar 2016, klokken 14:54
Sitat fra: torav på onsdag 24. februar 2016, klokken 14:46
Men neida, det ble time medio juli!
Det er ikke den lengste køen, det. Anbefaler å vurdere en roadtrip til et av sentrene som har mindre pågang. Brumundal og Ålesund er gode kandidater.

Ja 45 mil til Brumundal er litt vel langt (fra Førde), men 25 mil til Ålesund er overkommelig. Jeg kan høre med de, takk for tipset!
Model S85, rød, beige skinn, tech, pano, luft, lyd, park, levert 26. Juni 2014
Model S85D, grå, grå skinn, tech, pano, dobbeltlader, levert april 2015

pej

Jeg skal ha bilen inn på 20.000km service på tirsdag men lista over ting som er feil med bilen er så lang at de regner med å bruke en uke. Dette er nok grunnen til at de har så mye å gjøre. De planlegger for 2 timer, så blir det en uke. Tesla vil ikke kunne bære slike kostnader over tid. Tenker med gru når model 3 kommer. Hvis den selger som de håper kommer vi til å se et års ventetid. Synd de fortsatt ikke klarer å produsere feilfrie biler men fortsatt sliter med en så mange problemer...
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Sjøhyene

Sitat fra: pej på onsdag 24. februar 2016, klokken 19:27
Jeg skal ha bilen inn på 20.000km service på tirsdag men lista over ting som er feil med bilen er så lang at de regner med å bruke en uke. Dette er nok grunnen til at de har så mye å gjøre. De planlegger for 2 timer, så blir det en uke. Tesla vil ikke kunne bære slike kostnader over tid. Tenker med gru når model 3 kommer. Hvis den selger som de håper kommer vi til å se et års ventetid. Synd de fortsatt ikke klarer å produsere feilfrie biler men fortsatt sliter med en så mange problemer...
Hvis dette er Drammen (har inntrykk av at Oslo er ganske likt) så er det 0% sjanse for at de klarer det på en uke. Tiden de først sier ganger med 3 pleier å være en god indikasjon for meg. 
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Sjøhyene

Så bare man syter og klager nok så hopper man foran køen. Forklarer ganske mye akkurat den historien der..
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

o.b.lix

Tja, forklaringen er ikke at man syter, så kommer man forrest, men at dette var reklamasjon på tidligere utført arbeid, som de tok seriøst.

Husk at all henvendelse og all historikk ligger på skjermen hos Tesla, var nok etter en kikk innom der ting fikk en annen prioritet.


Nå er slike ekstreme tilfeller stadig sjeldnere, og undertegnede har f.eks kjørt 43.000 uten problemer (dvs cruisekontroll har falt ut 2 ganger og kommet tilbake etter en uke begge ganger). Service når bilen er 1 år, dette bestilte jeg for lenge siden.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Muffinman

#432
Den synes jeg var litt ufin, Sjøhyene. Eieren har i dette tilfellet fått tilbake bilen fra verkstedet med etter min mening uholdbare feil, og ikke lykkes med å for å få det rettet.

Jeg har selv erfart å få feil påført bilen ved forsøk på å få utbedret andre feil, uten at det har blitt ordnet opp i. Faktisk har jeg kjørt med slike feil på P85`en det meste av 2015 før de endelig ble tatt tak i. Da er det ikke så veldig rart at man skriver et og annet innlegget på elbilforum i frustrasjon.

Slik jeg oppfatter det har han kun fortalt sin historie til rett person som faktisk tok tak i det og fattet tiltak. Istedet for å rette sure oppstøt til Sven-E burde man heller avlevere kudos til de hos Tesla som viste handlekraft og satte ting i gang.

Sjøhyene

Sitat fra: o.b.lix på fredag 26. februar 2016, klokken 09:54
Tja, forklaringen er ikke at man syter, så kommer man forrest, men at dette var reklamasjon på tidligere utført arbeid, som de tok seriøst.

Husk at all henvendelse og all historikk ligger på skjermen hos Tesla, var nok etter en kikk innom der ting fikk en annen prioritet.

Nei, mesteparten av det som nevnes der er som standard feil og regne og neppe akutt på noen som helst måte. Folk som oppfører seg normalt med liknende type feil blir dyttet lenger og lenger bak i køen. Ting som egentlig tar to dager å fikse krever typisk 6mnd ventetid og så da 2-3 uker med bilen inne.

Sitat fra: Muffinman på fredag 26. februar 2016, klokken 10:06
Istedet for å rette sure oppstøt til Sven-E burde man heller avlevere kudos til de hos Tesla som viste handlekraft og satte ting i gang.
Hva må man gjøre for å møte disse personene med handlekraft? Er egentlig forbi det stadiet nå. Hele systemet dems er rottent sånn jeg ser det. Og det er fullstendig manglende vilje fra toppen til å forbedre tilstanden.

I løpet av tre uker nå så har nesten ingen ting av det jeg har blitt lovet faktisk blitt fulgt opp.
Ringer aldri tilbake når de sier. Tre ganger er jeg blitt lover å kunne hente den til et tidspunkt. Ved to av tilfellene var den ikke en gang begynt på.
Hvorfor kan de ikke bare være ærlige fra starten?? Er så lei av å bli holdt for narr nå.

Og nei leiebilen er på ingen måte bra nok for vårt bruk. Har ikke nok plass og har ikke takboks.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Sjøhyene

sorry Sven, måtte bare blåse ut litt. Var på ingen måte ment som angrep på deg.
Er bare så forbanna irriterende å forholde seg til organisasjoner som dette. Tåpelig å bruke tid på dette forumet jeg vet, men er tillsynelatende det eneste stedet man faktisk får litt fornuftig respons.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA