Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene

Startet av Muffinman, lørdag 21. februar 2015, klokken 18:14

« forrige - neste »

Leafy

Bestilte 40K km service i går og fikk opprinnelig tid 19. juli hos Rud. Fikk beskjed om at alle andre sentre var tidligste dato i september.

Liten tvil om at Tesla må få opp antall skift og nye sentre for å ta unna behovet. Også kan de begynne med skikkelig sluttkontroll før bilen sendes fra Fremont...
Tesla Model Y Performance m/EAP. Mottatt 12.22
Tesla Model 3 Long Range MIC. Mottatt 09.21
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19 - Solgt!
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Leafy på fredag 27. april 2018, klokken 21:42
Bestilte 40K km service i går og fikk opprinnelig tid 19. juli hos Rud. Fikk beskjed om at alle andre sentre var tidligste dato i september.

Liten tvil om at Tesla må få opp antall skift og nye sentre for å ta unna behovet. Også kan de begynne med skikkelig sluttkontroll før bilen sendes fra Fremont...
Tviler sterkt på at det stemmer i Drammen, i hvert fall. Mitt inntrykk er 1-3 måneder utifra omfanget.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

HelectriC

Sitat fra: kos på torsdag 26. april 2018, klokken 22:04
Nå har jeg ventet på service i 5 mnd. Fikk dato ble utsatt dagen før og er igjen på venteliste. Lang liste med feil og garantisaker. Tesla må gjøre noe med det- men vi kan ikke vente til bilen bryter sammen er heller ikke lett å få byttet til nyere modell.

Jeg har ikke fått en lyd fra servicesenteret på 5mån til tross for MASSE mailer, telefon, fysisk besøk. Jeg planlegger med ca 6-9mån får man får kontakt og ca 6mån fra kontakt til time. Derfor jeg prøver å booke service til neste år allerede nå. Det er helt sykt at jeg ikke en gang kan få snakke med noen der oppe.
ioniq 5

eadie

Ingen svar å få på mail i Bergen heller nå. Det er skuffende.


Sent from my iPhone using Tapatalk
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

El-boy

#649
Det står i posten at boltene er av aluminium. (I'm pretty sure the originals are aluminum...)
Aluminium har som kjent ingen utmattingsgrenseverdi (fatigue limit plateau) og får disse nok antall og styrke spenningsykler så ryker disse.
Isåfall, om boltene er av aluminium, handler dette ikke om noe med korrosjon og veisalting å gjøre, men mer om ren utmatting og en Material Selection Flaw.
Også når disse boltene skiftes så må det ikke skiftes til stålbolter men til syrefaste A4 (ved stål blir aluminiumen i huset anode for stålet og vi har en ny varslet katastrofe eller "issue" på gang om noen år)

Edit: 01.05.18
Jeg må moderere mitt innlegg mitt innlegg her etter å ha sett igjennom denne posten mer i detalj. Se post ovenfor.
På linket bilde, https://teslamotorsclub.com/tmc/attachments/img_6073-jpg.273296/
Ser vi at anleggsflatene er sterkt oksydert pga spaltkorrosjon. Brudd i aluminiumsboltene er nok resultatet av dette problemet. O-ringpakningen burde være designet på utsiden av bolt hullene, og boltene skulle hatt Monel pakningskiver under bolthodet slik ikke saltlake kan trenge inn.
En quick-fix på probelmet (for DIY) kan være å sette inn anleggs flatene med flytende pakningsmasse (demontere og gjøre rent, og bruke f.eks Loctite 518 på anleggsflater) bytte alu.boltene til A4 bolter med Monel-skive under bolthode.
Til slutt kan det være lurt å male utvendig med en metallgrunnlag egnet for aluminium for ytterligere beskyttelse...

lunitiks

Sitat fra: El-boy på lørdag 28. april 2018, klokken 22:38
Også når disse boltene skiftes så må det ikke skiftes til stålbolter men til syrefaste A4 (ved stål blir aluminiumen i huset bli anode for stålet og vi har en ny varslet katastrofe eller "issue" på gang om noen år)
De nye boltene (Bosch) er også stål. Prosedyren inkluderer imidlertid også påføring av et par lag med et eller annet voksforseglingsmiddel på bl.a. boltene og servomotorhuset
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

El-boy

Sitat fra: lunitiks på søndag 29. april 2018, klokken 09:11
Sitat fra: El-boy på lørdag 28. april 2018, klokken 22:38
Også når disse boltene skiftes så må det ikke skiftes til stålbolter men til syrefaste A4 (ved stål blir aluminiumen i huset anode for stålet og vi har en ny varslet katastrofe eller "issue" på gang om noen år)
De nye boltene (Bosch) er også stål. Prosedyren inkluderer imidlertid også påføring av et par lag med et eller annet voksforseglingsmiddel på bl.a. boltene og servomotorhuset
Jeg skal ta med mine egne bolter når de skal skifte på min.
Jeg har dårlig tro på den beskrevne prosedyre vil fungere på lang sikt.

Muffinman

Oi, tabbe hvis de ikke har dette på stell når de først skal gjøre jobben på et stykke nord for 100k biler...

geear

Noen ganger er problemet at man ikke har tilstrekkelig styrke i A4-bolter, og da burde det i så fall naturligvis vært konstruert annerledes i utgangspunktet.

NorwegianX

Har kansellert mine Model 3 reservasjoner i dag.

Har ikke lenger tro på at Tesla vil hevde seg i konkurransen nå som det kommer andre produsenter med tilfredsstillende rekkevidde.

Service organisasjonen svarer ikke på mail ang reservasjon av time for bytte av airbag (tilbakekalling) og ordinær service for min Model S.
På tlf så kan de bekrefte at de har fått henvendelsen, men kan ikke si noe om når det blir time.

Ved oppmøte på service senter har de "feil på systemet" slik at de ikke er i stand til å registrere time.

Uten seriøs oppfølgning av eksisterende kunder så kan jeg ikke forstå annet enn at det blir mange som ikke går på en ny Tesla ved neste korsvei.
Nordstrand, Oslo
Model S P85, November 2013

boppus

Har kansellert mine to reservasjoner på Model 3 også. Ikke fordi jeg ikke tror på bilen eller at de kan konkurrere, men arrogansen ved forsøk på kontakt med service er uutholdelig.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

MrBacardi

Ser det søkes etter folk til nytt servicesenter på Karihaugen, 10 teknikere:
https://www.finn.no/116302304

og en service manager:
https://www.finn.no/116808362

Vi får håpe Karihaugen kommer til å ta unna litt  :+1:
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres mai 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

plvr

Nå går det ikke engang an å bestille time for garantiutbedringer. Når ingen på mail eller telefon. Kommer til slutt til Tesla sentralt som forsøker å ringe Kokstad selv gjentatte ganger uten hell. Leste et annet sted at man ikke får time ved å møte opp in persona heller? Vi diskuterer å selge, tipper dette irriterer flere enn oss...
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

E_S

Fikk helt ut av det blå mail om time 10. august for en del reklamasjonssaker (MCU, parkbrems, dørhåndtak, soltakpakninger etc.) på min bil. Får håpe de klarer å fikse alt sammen på en gang da..
:)

THE

@E_S, hvilket SC er det du har fått time på? Venter fremdeles på ny time på Kokstad etter at den opprinnelige timen min 12. april ble utsatt på ubestemt tid.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA