Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene

Startet av Muffinman, lørdag 21. februar 2015, klokken 18:14

« forrige - neste »

HelectriC

Sitat fra: Muffinman på søndag 22. april 2018, klokken 06:38
Hmm, lurer på om alle bilene får den feilen før eller siden? Vi har to biler utenfor garanti, og snart en utenfor reklamasjonsfristen....

Jeg er så trett på alle problem man skal betale for at jeg sluttet å ha biler utenom garanti. Selger de når det gjenstår 1år garanti. Da er jeg sikker på ny eier har buffer på å fikse ting på garanti og jeg slipper problem.
ioniq 5

jkirkebo

Sitat fra: Muffinman på søndag 22. april 2018, klokken 06:38
Hmm, lurer på om alle bilene får den feilen før eller siden? Vi har to biler utenfor garanti, og snart en utenfor reklamasjonsfristen....

Det er jo en recall på den feilen, så alle biler som er utsatt for dette skal få utbedret årsaken selv om problemet ikke har oppstått ennå.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

fonberg

Sitat fra: OleJA på lørdag 21. april 2018, klokken 22:06
Sitat fra: HelectriC på fredag 20. april 2018, klokken 15:57
Sitat fra: Aaalb på fredag 20. april 2018, klokken 07:31
Jeg fikk utlevert bil med en del små kosmetiske feil (små riper, dårlig pakning her og der etc.) for 1,5 uke siden i Trondheim. Skulle bli kontaktet for time for fiksing. Når kan jeg forvente å få fikset det?

Hehe forbered deg på å vente leeeenge. Jeg fikk bil utlevert 22.des i fjor og venter fremdeles. Ingen har tatt kontakt. Jeg har mailet, ringt, besøkt de(!) mange ganger, men fremdeles ikke fått snakke med noen som kan sette opp time for meg. Realistisk tenker jeg 6mån før jeg får kontakt med de og time 6mån etter det. Feil ved levering blir da utbedret sånn cirka 1år etter levering. Det høres vel fornuftig ut?
Har helt motsatt erfaring med Trondheim SC: Leverte bilen min der fredag formiddag (uten timeavtale) etter at det dukket opp et lass med feilmeldinger, deriblant styre- og bremseservoen som ikke virket. Fikk leiebil som jeg regnet med å måtte slite med lenge, men allerede kl 1500 samme dag så var bilen fikset :-)  (Vakkel på jordingspunkt).

Takk til Trd SC for super service  :+1:

Rimelig at Tesla prioriterer potensiell driftstans høyt, og at små kosmetiske feil må vente.
Jeg har hatt bil inne til ymse i Trondheim gjennom årene, men aldri opplevd det som vanskelig å få timeavtale der, hverken på telefon, mail eller over disken på Trondheim SC. Ventetiden varierer etter hva det gjelder, men sånn må det jo være.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

OleJA

Sitat fra: Muffinman på søndag 22. april 2018, klokken 06:38
Hmm, lurer på om alle bilene får den feilen før eller siden? Vi har to biler utenfor garanti, og snart en utenfor reklamasjonsfristen....
Ja, en kan jo lure. Hadde lenge det inntrykket at dette problemet kom i løpet av de første par årene om en var utsatt for det, og at min bil da var 'trygg. Din eldste bil er vel levert omtrent i sept 2013 som min, og mye mulig du også får dette da.
Svært ubehagelig forresten når både styre- og bremseservo kuttet samtidig på vei ut av innkjørsel. Havnet nesten i grøfta på andre siden. På svingete veier i høy hastighet kan dette lett bli fatalt.

fonberg

Sitat fra: OleJA på søndag 22. april 2018, klokken 12:04
Sitat fra: Muffinman på søndag 22. april 2018, klokken 06:38
Hmm, lurer på om alle bilene får den feilen før eller siden? Vi har to biler utenfor garanti, og snart en utenfor reklamasjonsfristen....
Ja, en kan jo lure. Hadde lenge det inntrykket at dette problemet kom i løpet av de første par årene om en var utsatt for det, og at min bil da var 'trygg. Din eldste bil er vel levert omtrent i sept 2013 som min, og mye mulig du også får dette da.
Svært ubehagelig forresten når både styre- og bremseservo kuttet samtidig på vei ut av innkjørsel. Havnet nesten i grøfta på andre siden. På svingete veier i høy hastighet kan dette lett bli fatalt.

Samme opplevelse her, jeg syntes det var ganske uggent når dette oppsto ute i trafikken med 2013-modellen. Glad det var meg og ikke f.eks. dattera mi eller fruen som plutselig skulle håndtere så tung brems og styring, i tillegg til diskoshowet med varslinger på begge skjermer.
Hadde jeg fortsatt hatt en pre AP hvor dette ikke var utbedret, ville jeg tatt initiativ til å få det gjort proaktivt.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Muffinman

Var ikke klar over at det er recall på dette, servicebulletin derimot...

Første gangene jeg hørte om denne var et rush av de første D-bilene som fikk feilen etter veldig kort tid. Men det ser ut som det dukker opp tilfeller på de gamle etterhvert også.

daktari

Sitat fra: OleJA på søndag 22. april 2018, klokken 12:04
Svært ubehagelig forresten når både styre- og bremseservo kuttet samtidig på vei ut av innkjørsel. Havnet nesten i grøfta på andre siden. På svingete veier i høy hastighet kan dette lett bli fatalt.
Det der høres jo ut som en feil som kvalifiserer for en tilbakekalling!? De kan ikke regne med at alle biler kommer innom service?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

jkirkebo

Sitat fra: daktari på mandag 23. april 2018, klokken 11:32
Sitat fra: OleJA på søndag 22. april 2018, klokken 12:04
Svært ubehagelig forresten når både styre- og bremseservo kuttet samtidig på vei ut av innkjørsel. Havnet nesten i grøfta på andre siden. På svingete veier i høy hastighet kan dette lett bli fatalt.
Det der høres jo ut som en feil som kvalifiserer for en tilbakekalling!? De kan ikke regne med at alle biler kommer innom service?

Det er da også tilbakekalling på denne feilen?

https://e24.no/privat/tesla-motors/tesla-tilbakekaller-123-000-biler/24298174

Har hørt om flere som har blitt kontaktet og fått time for utbedring uoppfordret.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Muffinman

Jøss, og jeg fikk tilbakemelding på at de ikke ventet stabil deletilgang før i juni. Mulig de mente til airbag-recallen.

daktari

Men OleJA skriver at han mistet styreservo og bremsepumpa pga. feil på jording. Masse feilmeldinger i display.
Styreservo som knekker pga. rustne skruer er noe annet og angår ikke bremsene. Her er en tilbakekalling.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Tuxedo

Sitat fra: daktari på mandag 23. april 2018, klokken 17:39
Men OleJA skriver at han mistet styreservo og bremsepumpa pga. feil på jording. Masse feilmeldinger i display.
Styreservo som knekker pga. rustne skruer er noe annet og angår ikke bremsene. Her er en tilbakekalling.
Jeg fikk heller ikke inntrykk av at den tilbakekallingen gjaldt jordingsfeil.

jkirkebo

Sitat fra: Tuxedo på mandag 23. april 2018, klokken 18:14
Sitat fra: daktari på mandag 23. april 2018, klokken 17:39
Men OleJA skriver at han mistet styreservo og bremsepumpa pga. feil på jording. Masse feilmeldinger i display.
Styreservo som knekker pga. rustne skruer er noe annet og angår ikke bremsene. Her er en tilbakekalling.
Jeg fikk heller ikke inntrykk av at den tilbakekallingen gjaldt jordingsfeil.

Det gjorde jeg. Sitat:"Rustne bolter rammer først og fremst servostyringen, og gjør det vanskelig å kjøre i lav hastighet, men påvirker ikke kontrollen over bilen ved høy hastighet, skriver selskapet."

"først og fremst" høres ut som om andre systemer også kan påvirkes, og at det ikke påvirker i høy hastighet høres ikke ut som mekanisk feil? Det er jo en kjent feil med disse jordingsboltene på eldre TMS. Fikk samme feil selv jeg.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

jkirkebo

Sitat fra: daktari på mandag 23. april 2018, klokken 19:50
Her er link til hva som er galt med skruene til servostyringen. Med bilder i første post.
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/power-steering-falling-apart.100951/

Ok, da er det to typer bolter som kan påvirke servostyringen om de korroderer...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

kos

Nå har jeg ventet på service i 5 mnd. Fikk dato ble utsatt dagen før og er igjen på venteliste. Lang liste med feil og garantisaker. Tesla må gjøre noe med det- men vi kan ikke vente til bilen bryter sammen er heller ikke lett å få byttet til nyere modell. 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA