Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene

Startet av Muffinman, lørdag 21. februar 2015, klokken 18:14

« forrige - neste »

petersv

Er ventetid til midten av januar på Rud og Skøyen også pt. Jaja, ordner seg kanskje etter hvert.

cirys1

Sitat fra: petersv på onsdag 22. november 2017, klokken 19:27
Er ventetid til midten av januar på Rud og Skøyen også pt. Jaja, ordner seg kanskje etter hvert.
Det har det blitt sagt i 3år nå..

Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk

MyMuffin

Sitat fra: jlan på onsdag 22. november 2017, klokken 18:44
Jeg møtte opp hos Tesla Kokstad i ettermiddag for service i morgen, som ble avtalt for ca. 2 mnd. siden. Jeg fikk da tilbud om lånebil, men de gjorde oppmerksom på at de lå ca. en uke på etterskudd. Alternativt kunne jeg også kjøre min egen bil så lenge. Så da valgte jeg det.  Litt klønete at de ikke ga meg disse alternativene før jeg kjørte hjemmefra, men det var litt krisestemning der, så jeg valgte å ikke henge meg opp i det.

Virker som krisestemning på rud også, ble oppringt i dag der de la seg flate og måtte flytte på min servicetime for morgendagen helt frem til starten av januar. Han var ikke særlig høy i hatten og jeg er sikkert ikke den eneste de måtte utsette timen til..
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

rmr

Tesla Kokstad MÅ være den verste , har sendt epost til de 02/11 - 3 uker siden , purret 3-4 ganger , IKKE svar i det hele tatt. Var innom i ett annet ærend , da bekrefter de at epostene er mottatt , men blir ikke besvart. Jeg er svært skremt av at de ikke henter inn ressurser , dette kan ikke gå i lengden , det smeller snart.Rett og slett patetisk kundebehandling. Moro å ha referert 5 stk. venner inn i denne søppel servicen :(
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Jeronan

Sitat fra: rmr på onsdag 22. november 2017, klokken 19:45
Tesla Kokstad MÅ være den verste , har sendt epost til de 02/11 - 3 uker siden , purret 3-4 ganger , IKKE svar i det hele tatt. Var innom i ett annet ærend , da bekrefter de at epostene er mottatt , men blir ikke besvart. Jeg er svært skremt av at de ikke henter inn ressurser , dette kan ikke gå i lengden , det smeller snart.Rett og slett patetisk kundebehandling. Moro å ha referert 5 stk. venner inn i denne søppel servicen :(

I know it's a bit of a drive and fuss, but I would try to book a service at either Bæerum or Skøyen in Oslo. They have an average 2 week wait time.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

cirys1

Jeg har solgt bilen av den grunn, jeg orker rett og slett ikke så dårlig service når jeg har betalt over 900k for en bil. Prøvde å ringe de i 2 uker la igjen beskjed ihvertfall 6-7 ganger. Sendte 5 mail med purringer ingen svar overhodet. Imorgen har jeg time på Kokstad og jeg går ikke der ifra før de har fikset bilen, på fredag blir den satt på Hurtigruten.

rmr

Sitat fra: Jeronan på onsdag 22. november 2017, klokken 19:50

I know it's a bit of a drive and fuss, but I would try to book a service at either Bæerum or Skøyen in Oslo. They have an average 2 week wait time.

Sorry , men det blir for dumt forslag , det er 500 kilometer fra Bergen - Oslo.........
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

rmr

Sitat fra: cirys1 på onsdag 22. november 2017, klokken 19:52
Jeg har solgt bilen av den grunn, jeg orker rett og slett ikke så dårlig service når jeg har betalt over 900k for en bil. Prøvde å ringe de i 2 uker la igjen beskjed ihvertfall 6-7 ganger. Sendte 5 mail med purringer ingen svar overhodet. Imorgen har jeg time på Kokstad og jeg går ikke der ifra før de har fikset bilen, på fredag blir den satt på Hurtigruten.

Det er bare trist å lese slikt , men det er dessverre en realitet. Jeg trodde Møller var dårlige på service , men de er dessverre milevis foran. Jeg vet andre Tesla SC er mye bedre men det hjelper svært lite for oss i Bergen.
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Jeronan

Sitat fra: rmr på onsdag 22. november 2017, klokken 20:03
Sitat fra: Jeronan på onsdag 22. november 2017, klokken 19:50

Sorry , men det blir for dumt forslag , det er 500 kilometer fra Bergen - Oslo.........

Ehh sorry about that. I thought it was Kokstad on the east of Oslo lol (stupid Google maps). I see now there isn't even a Service center there.  ::) :-X

Looks like it's the only Service center in the entire West over there. Outch! No wonder it's bad. They have the service the entire west region. :-[

All Tesla owners in and around Bergen should come together with pitchforks and protest out of that Service center, demand a meeting with the manager.

PS. With our Volvo we sometimes also had a month wait time for a service, but that was usually just before the holidays when everyone planning a car holiday want their car serviced.
Usually you should never have to wait more than two weeks and if it's an accute problem preventing you from driving they usually prioritize you in the queue and/or give a loaner.
Tesla Bærum for example has a fast lane in their Service center for direct accute help.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Jeronan

I just want to add:

I think in general, Tesla management in Norway is deeply incompetent and should be restructured (read fired!).

Not having any stock in parts in entire Norway is one big fail in my book. They are burning insane amounts of money on lending out loaners and rentals, due to people having to wait 1-2 weeks or much longer for parts to get their car fixed.
My 2 week old Tesla Model S is now stuck at Skøyen service center due to a total breakdown already (12V low power warning), taking up a space, because the entire fuse box need to be replaced. This is going to take 1-2 weeks for it to arrive all the way out of the US.
Simple cheap and common parts like these should be in a central Tesla stock facility in Norway, so they can arrive at the service center with overnight delivery! Get the car fixed and free up the slot for the next car waiting in line to be serviced!

I think this is one of the biggest issues with Tesla in Norway and why they have such long wait times in their Service centers.
Too many cars simply just standing there waiting for new parts to arrive all the way from the US West coast!

Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

cirys1

Sitat fra: Jeronan på onsdag 22. november 2017, klokken 20:32
I just want to add:

I think in general, Tesla management in Norway is deeply incompetent and should be restructured (read fired!).

Not having any stock in parts in entire Norway is one big fail in my book. They are burning insane amounts of money on lending out loaners and rentals, due to people having to wait 1-2 weeks or much longer for parts to get their car fixed.
My 2 week old Tesla Model S is now stuck at Skøyen service center due to a total breakdown already (12V low power warning), taking up a service spot in the center (can't be moved), because the entire fuse box need to be replaced. This is going to take 1-2 weeks for it to arrive all the way out of the US.
Simple cheap and common parts like these should be in a central Tesla stock facility in Norway, so they can arrive at the service center with overnight delivery! Get the car fixed and free up the slot for the next car waiting in line to be serviced!

I think this is one of the biggest issues with Tesla in Norway and why they have such long wait times in their Service centers.
Too many cars simply just standing there waiting for new parts to arrive all the way from the US West coast!
Jeg er helt enig med deg, de brukte nesten 5 uker på og utbedre min X, jeg hadde p90dl S I hele perioden men det må koste de svimlende summer og holde på slik. En kompis av meg måtte vente i 3 uker (med loaner) for å skifte 12v batteri en jobb som tar 10min. Det er bare galskap. De er virkelig nødt til å å forbedre seg snart, det har vært et problem med med og få service nå i flere år. Når model 3 kommer er det ingen bønn lenger.

Jeronan

We will see how long I have to wait to get my brand new car fixed! Not a very good start to be honest. :(

It's good service all around at Skøyen with follow up phone calls and giving Tesla loaners.

But if I don't get my car back by the end of next week, they will have a problem! As I am not going to drive to the North West in this 70D loaner, without AP and App access. Especially not having App access will be a total pain on these long trips in winter weather.
I notice it now each day with the cold and snow. Total pain you can't pre-heat the car, with everything constantly frozen up and terrible range as well, due to constantly starting out on a fully cold battery.  :(
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Kramzz

Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80

Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert

Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)

.

cirys1

Sitat fra: eKramer på onsdag 22. november 2017, klokken 21:09
Alt for lite kapasitet vs biler virker det som
Egentlig ikke, de leverer bare ut så vannvittig mange biler med så mye feil og dette er det SC må bruke tid på å fikse. Dette stjeler all kapasitet, kvalitetssikring er ikke tilstede og det er jo helt merkverdig. Tesla Bergen er en av Europas største verksted, de alene har flere løftebukker VW har på sine verksted i Bergen. Og hvem selger flest biler...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA