Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene

Startet av Muffinman, lørdag 21. februar 2015, klokken 18:14

« forrige - neste »

Motorwatt

SitatHva må til for at man får en slik på besøk?

Som jeg skriver, egentlig ikke annet enn å melde feilen.

Svar SMS:
Hei xxxxx,
bekrefter som avtalt mobile service timeavtale xxxx:xx. Videreformidler til tekniker at det er ønskelig med time nærmest mulig klokken 09:00.
Ha en fortsatt fin dag!
Med vennlig hilsen, Tesla mobile service.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

emurof

Hvor melder man feilen da? Ved å ringe? Eller er det et eller annet skjema?

Motorwatt

Sitat fra: emurof på søndag 17. februar 2019, klokken 15:20
Hvor melder man feilen da? Ved å ringe? Eller er det et eller annet skjema?

Ringte til Tesla i Drammen som var der hvor bilen ble utlevert.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Klykken

Siterer "feil og mangler-tråden".
I korte trekk - hele høyre front ble etter hvert uten lys og bilen gav melding om "vehicle coolant is low". Ringte Tesla Roadside assistance, som mente dette var en prioriteringssak. Forsøkte å ringe Tesla SC i Trondheim rett etter, men kom ikke gjennom. Ringte et par dager etter, på morgenen, og fikk svar etter 5sek. De tar inn bilen i Trondheim, på en lørdag når de egentlig har stengt, og gir meg samtidig en lånebil.

Knall sørvis og kort reaksjonstid! :)

Sitat
Sitat fra: Klykken på tirsdag 26. februar 2019, klokken 13:40
Jess, du har nok rett. De klarte i alle fall ikke å finne noe galt med koblingene til LED-baren. Sa de fikk koble fra LED-baren inntil videre så jeg ikke blender mer enn nødvendig ved kjøring. Får se om jeg skrur opp og sjekker litt selv etter hvert i stedet. :)

De mente det kunne være styringsenheten til lysene som som "sendte strømmen feil vei".

EDIT:
Ser ut til at det også gjelder grøftlys på passasjersiden. Dvs alt av lys på passasjersiden frem blinker.

Tror jeg ringer Tesla roadside assistance for å se om de ser noe krøll i loggene.

Edit2
De laget en innkalling til SC som "priority" pga Vehicle coolant is low-meldingen. Høyre side ble helt mørk på tur hjem. Ikke blinklys heller.

Prøvde å ringe SC men gav opp etter 30min i kø. Sendte mail. 
Ringte SC en tur til i dag, og kom gjennom sjokkerende nok etter 5sek. Normalt 10-40min. Fortalte at roadside assistance så på dette som en prioriteringssak. De var enige, og de skulle ordne med lånebil. De sørger også for at jeg får den på søndag lørdag, og at jeg kunne levere min samtidig, selv om det er stengt i helgene. Skal den veien i helga, så da gjorde de et unntak i og med at det er 25mil kjøring. P100D S85D here i come! :D

Muffinman: De antok at det var et jordingspunkt som var dårlig ja, men litt spesielt at kjølevæske-meldinga kom opp. Mest sannsynlig "feiltolkning" av signal, men de ville se på den før de konkluderte med noe.

Trondheim SC <3

EDIT:
Bekreftelsen ble litt annen. Ikke Performance-bil og en dag tidligere.
Ordnet seg i alle fall på eksemplarisk vis. :)

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Øyvind.h

Nevnte det i annen tråd, men knirk oppstod i forstilling på min bil. Merket ingen ting fysisk, men sjenerende lyd. Troppet opp en mandag morgen. Etter 20 minutter var bilen sjekket og konkludert med behov for bytte av en lenkearm. Jeg dro på jobb og et par timer senere var armen byttet og alt OK.
Når feil rettes kostnadsfritt og tas umiddelbart når kunden ønsker det har jeg lite mer å klage på.

Men bestilte timer har nok fortsatt litt lang ventetid. Skal snart bestille 60k service. Får se hvor raskt det går :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Klykken

Ja, vanlig servicetime er fortsatt ikke særlig prioriterert. Hadde opprinnelig en servicetime i april. Det har jeg vel fortsatt, men dette med lys blir tatt tvert.

Har litt knirk og raping (mer som noe som dras oppover gjengene på en bolt) fremme ved hard akselerasjon i standard høyde og det er litt skrammel fremme i bilen ved ujevn vei. Forhåpentligvis fikset ila. april. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Skjøteledning

Hadde besøk av Tesla mobile service i går hjemme i Sandefjord.
Min Model S hadde problemer med ladeluke. Meldte inn feilen til Tesla for et par uker siden, ble da spurt om jeg ville ha hjemmebesøk og om jeg hadde mulighet til å ha bil under tak/ garasje. Har garasje og takket ja til mobile service.

Super service, kom som avtalt og hadde en hyggelig prat med service tekniker
Mens han fikset ny ladeplugg.
han fortalte at de nå har 15 mobile service enheter i drift og øker kapasitet fortløpende.

Effektivt opplegg, han hadde hatt en kunde i Tønsberg på vei ned fra Drammen, og skulle ha 4 kunder til i Sandefjord senere på dagen.

Dette er virkelig et bra konsept for å ta unna mange småfeil som ikke trenger å bli fikset på bukk.

DagfinnN

Ja - veldig bra for kundene, men er usikker på kostnadene for Tesla. En tekniker bør bruke sin tid på å fikse biler, ikke kjøre bil.
Men ja - super service!
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Motorwatt

Tror nok de har regnet på det, og det kan finnes andre momenter som at det kanskje ikke er fysisk plass til flere arbeidsplasser på verkstedene?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

1000kwh

Sitat fra: DagfinnN på onsdag 06. mars 2019, klokken 08:40
Ja - veldig bra for kundene, men er usikker på kostnadene for Tesla. En tekniker bør bruke sin tid på å fikse biler, ikke kjøre bil.
Men ja - super service!
Må jo være veldig bra for arbeidsmiljøet å få kjøre rundt i Model S hele dagen :D Sikkert P100D også :P

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Motorwatt

#1061
Besøk

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

turfsurf

Sitat fra: DagfinnN på onsdag 06. mars 2019, klokken 08:40
Ja - veldig bra for kundene, men er usikker på kostnadene for Tesla. En tekniker bør bruke sin tid på å fikse biler, ikke kjøre bil.
Tja, det er ting som tar tid med mottak/levering og. Enheter som vokser ut over en viss størrelse har en tendens til å bli ineffektive. Store parkeringsplasser for mottak av bil, mottakskøer, varsling m.m.

Skulle ønsket at Tesla satset på å bygge opp flere mindre SC dog, i tillegg til mobil service.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Amatøren

#1063
Tesla kunne jo hatt en sertifiseringsordning av uavhengige bilverksteder og bilverksted kjeder hvis verkstedene koster på de ansatte nødvendige kurs og opplæring mot å bli sertifisert av Tesla til slutt.

Da kan de ha store sentrale SC med spisskompetanse som de uavhengige kan støtte seg på ved komplekse problemer mens vanlige servicer, reparasjoner, sensorbytter, justering av dører, karosseri arbeider, kan utføres lokalt på landsbygden.

Da har også de uavhengige verkstedene mer å støtte seg på når det blir færre fossilbiler på landsbygden også.

Bedre service rykte for Tesla også.

I tillegg bedre forsprang på fossilprodusenter som har eller skal begynne å konvertere til elbilproduksjon.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

jkirkebo

Sitat fra: 1000kwh på onsdag 06. mars 2019, klokken 08:47
Sitat fra: DagfinnN på onsdag 06. mars 2019, klokken 08:40
Ja - veldig bra for kundene, men er usikker på kostnadene for Tesla. En tekniker bør bruke sin tid på å fikse biler, ikke kjøre bil.
Men ja - super service!
Må jo være veldig bra for arbeidsmiljøet å få kjøre rundt i Model S hele dagen :D Sikkert P100D også :P

Jeg tror de fleste servicebilene er S85, altså eldre RWD-biler. Innbyttebiler mao.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA