Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene

Startet av Muffinman, lørdag 21. februar 2015, klokken 18:14

« forrige - neste »

THE

Akkurat denne tråden "Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene" burde vært flyttet ut under Tesla-hovedfanen da det er noe som angår og interesserer alle Tesla-eiere, ikke bare de med Model S.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

o.b.lix

Sitat fra: nie på torsdag 14. februar 2019, klokken 22:30
Så da går det an å dra dit og få kjøpt/montert nye viskere til f.eks en X?

Jepp, det har de liggende.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Muffinman

Sitat fra: THE på fredag 15. februar 2019, klokken 12:44
Akkurat denne tråden "Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene" burde vært flyttet ut under Tesla-hovedfanen da det er noe som angår og interesserer alle Tesla-eiere, ikke bare de med Model S.
Sant nok. Men det fantes bare Model S på veiene når tråden ble startet.

Trgt

Dørhåndtak på førerside tok kvelden i går. Snakka med dei i dag. Fikk time på mandag. Tesla kokstad leverer!

JorEl

#1040
Fylte opp bilen på Aksdal i dag, og ved siden av meg sto det en Tesla-Mobil-Service-bil. Siden jeg ikke har "skammavet" så maste jeg litt om småfeilene på min 3mnd gamle bil. Servicemannen var litt opptatt med pc og administrativt arbeid, men viste godvilje til slutt ;) og kom over til bilen min. Etter en kjapp, hyggelig samtale, kunne han fortelle meg at han var på vei til en kunde i distriktet. Jeg traff altså en ekte "TeslaRanger" som var på vei til en kunde. Flott at Musk har vært i Norge og tatt med seg det beste :+1:
Teknikeren var i tillegg tysker, som snakket flytende norsk, så her blir nok reperasjonen gjennomført med god kvalitet ;)
Edit: Tenk om han hadde norsk pass og var norsk statsborger ??? ::) da er jeg nesten en rasist. Kanskje en "positiv-rasist" :P
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

Jeg hadde en polakk på besøk som snakket utmerket engelsk. Hadde jobbet for Tesla i 2 måneder, og fikset vindsus i begge vinduene foran i tillegg til et par andre feil. Kom dagen etter at jeg meldte feilene, men det skal sies at dette var på en helt ny bil (3 dager gammel). Er ikke sikker på at eiere av eldre biler får Rangers på besøk, eller?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Veggen

Sitat fra: Motorwatt på fredag 15. februar 2019, klokken 15:23Er ikke sikker på at eiere av eldre biler får Rangers på besøk, eller?
Joda, hadde ranger innom for bytte av 12V batteri på min 2013 modell i januar.

arnkl

Sitat fra: Trgt på fredag 15. februar 2019, klokken 14:02
Dørhåndtak på førerside tok kvelden i går. Snakka med dei i dag. Fikk time på mandag. Tesla kokstad leverer!

Veldig bra at dei har kontroll, og har tid til reperasjonar som ikkje kan vente. Eg tåler å vente til mai med oppgraderinga til 4G, når eg veit at dei kan ta inn bilen om det skulle vere noko som ikkje kan vente.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

Hasse79

#1044
Torsdag kveld fikk jeg ulyd i forstilling som bare ble verre og verre, tilslutt så ille at jeg ikke tok sjansen på å kjøre heim. Parkerte derfor bilen utenfor Tesla Service i Trondheim og nøkkel i innkastet, tok familien heim med taxi. Ringte de dagen etter (nå på fredag, fikk svar etter ca 45 min) og forklarte problemet. De sjekka bilen og konstaterte at bremsekalipper venstre foran var løsnet!! Kalipper og begge boltene skiftet og jeg kunne hente bilen samme dag kl 14. Veldig fornøyd! Bilen er forresten fra juni 2018 og gått 15.000 km, så slitasje var ikke årsaken her.
2018 Tesla Model S 75D
2015 BMW i3

noto

Sitat fra: Veggen på lørdag 16. februar 2019, klokken 14:29
Sitat fra: Motorwatt på fredag 15. februar 2019, klokken 15:23Er ikke sikker på at eiere av eldre biler får Rangers på besøk, eller?
Joda, hadde ranger innom for bytte av 12V batteri på min 2013 modell i januar.

Ute av garanti da. Hva kostet det? Eller går det på 8-årsgarantien?

Iaaberg

2014 Model S - ca 45000 km. Skøyen

2017-q1 meldte mengde feil: lekkasje, soltak, lyder
2017-q4 inne til reparasjon - bla. ny DU, men fortsatt lekkasje
2018-q1 ny time for gamle feil
2018-q3 ny time for nye feil - bla dørhåndtak og gps. Alt ble ikke fikset
2019-01 ny time for gamle feil. Inne på 3. uken - usikkert når vi får bilen tilbake.

Feilmengde + 4måneders ventetid for verkstedtime i garantiperioden => min siste Tesla.


Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

emurof

Sitat fra: Motorwatt på fredag 15. februar 2019, klokken 15:23
Jeg hadde en polakk på besøk som snakket utmerket engelsk. Hadde jobbet for Tesla i 2 måneder, og fikset vindsus i begge vinduene foran i tillegg til et par andre feil. Kom dagen etter at jeg meldte feilene, men det skal sies at dette var på en helt ny bil (3 dager gammel). Er ikke sikker på at eiere av eldre biler får Rangers på besøk, eller?

Hva må til for at man får en slik på besøk?

emurof

Sitat fra: Iaaberg på lørdag 16. februar 2019, klokken 20:33
2014 Model S - ca 45000 km. Skøyen

2017-q1 meldte mengde feil: lekkasje, soltak, lyder
2017-q4 inne til reparasjon - bla. ny DU, men fortsatt lekkasje
2018-q1 ny time for gamle feil
2018-q3 ny time for nye feil - bla dørhåndtak og gps. Alt ble ikke fikset
2019-01 ny time for gamle feil. Inne på 3. uken - usikkert når vi får bilen tilbake.

Feilmengde + 4måneders ventetid for verkstedtime i garantiperioden => min siste Tesla.

Dette må da være grunnlag for å heve kjøpet?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA