Man skal helt klart merke forskjell på ca 0.6g for P85 mot 1.2g for P85D de første 2 sekundene i starten. Videre opp i fart er ikke forskjellen veldig merkbar og føles nesten litt dårligere (Selv om det ikke er det) men fordi man blir såpass bortskjemt med aks helt i starten så føles aks videre opp mindre sprekt.
Litt flisespikking
Nå er det mulig at mine fysikkunnskaper er noe rustne, men etter hva jeg husker fra diverse forelesninger så er 1g lik en akselerasjon på 9.80665m/s^2, eller 9.81m/s^2 blandt venner

Denne bilen skal offisielt klare 0-100 på 3.4 sekunder.
Dersom man tar 100km/t og deler på 3.6 så får man 27.778 m/s.
Deler man dette igjen på 9.81m/s^2 så får man tallet 2.83s, dvs at 1g tilsvarer en akselerasjon fra 0-100 på 2.83s.
Eller på en annen måte.
Divider 27.778m/s på 3.4s, så ender man opp med 8.1699m/s^2.
Noe som tilsvarer 0.833g
Regner man på 3.1 sekunder fra 0-100km/t så blir tilsvarende akselerasjon 0.9137g
Skal man drive virkelig flisespikking så er denne bilen amerikansk, og de måler som kjent 0-60MPH, noe som tilsvarer 0-96.56km/t.
Da blir tallene enda noe dårligere, siden akselerasjonen faktisk bringer oss opp i noe lavere hastighet, men i løpet av den samme tiden.
Nå skal det vel og merke også sies at akselerasjonen kan over et kort intervall av akselerasjonen (de 3.4 sekundene) være høyere enn 1g, men at den da avtar så mye når man nærmer seg 100 km/t at det integrert over intervallet blir 0.91g (P85D).
Nå er det sikkert også noen som har sett videoen av nettbrettet til jentungen som "henger" fast på seteryggen i baksetet, men her kommer friksjonen mellom nettbrettet og seteryggen inn så dette blir ikke noe korrekt bilde, annet enn at nettbrettet faller ned etter en stund, noe som betyr at akselerasjonen avtar eller at fører slipper pådraget.
Skulle vært interessant om noen har tilgang til mere avansert utstyr enn enn iphone til å måle hva akselerasjonen til bilen faktisk er i hele forløpet av akselerasjonsprosessen.
http://en.wikipedia.org/wiki/G-force#Unit_and_measurement