Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøre fra haugesund til stavanger.

Startet av Svk, søndag 08. februar 2015, klokken 19:31

« forrige - neste »

Svk

#30
Kjørte hjemmefra idag med nesten fulladet batteri. Hadde rett under 50% før siste tunell. Hadde grei fart i venstre fila siste tunell. Kjørte omvei til ladestasjon på randaberg. Tok av ved første skilt som det stod randaberg på. Hadde da 37% igjen iflg ladestasjon. Ladet i litt over 40min. Hadde da 99% . Ladet rett over 12kWh. Kjørte til tananger. Var der noen timer og kjørte hjem uten problemer. Va kaos på ferja , brukte 4 timer hjem.
Skulle jeg har fartet rundt i stav så måtte jeg nok ha ladet før hjemreise.

Neste gang satser jeg på ladestasjon åsen, var veldig kjedelig og vente i 40 min med 2 små. Hvordan er det på åsen? Finnes det noe kjøpesenter, cafe el lign i nærheten?

elektrolux

På Åsen finnes bl.a Mekronomen og Europris. Ble benyttet så lenge vi kunne hurtiglade gratis der oppe.

Ser du har ladet med 18 kW/t hastighet. Tror nok ungene hadde likt bedre om du ladet i 2x10 min enn 1x40 min. Teoretisk burde du med 2x10 min lading fått inn 16 kW mot dine 12 kW på dobbelt så lang tid.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Svk

Sitat fra: elektrolux på lørdag 07. mars 2015, klokken 08:05
På Åsen finnes bl.a Mekronomen og Europris. Ble benyttet så lenge vi kunne hurtiglade gratis der oppe.

Ser du har ladet med 18 kW/t hastighet. Tror nok ungene hadde likt bedre om du ladet i 2x10 min enn 1x40 min. Teoretisk burde du med 2x10 min lading fått inn 16 kW mot dine 12 kW på dobbelt så lang tid.
Hei! Det du sier her høres jo ikke dummt ut. Hva skulle jeg gjort uten forumet her? Om åsen er like mye industri som randaberg så Satser jeg på og lade på statoil forus neste gang. Der kan du vel betale for 15 min eller noe sånt for 44kr? Dette er jo en greiere løsning en lyse som skal ha 99kr uansett.der går det jo an og kjøpe noe mat mens vi venter :-)

aronesen

Nå har det nå vært gratis de siste gangene jeg har ladet på åsen.
Mulig det er en feil, men det har bare vært å plugge i og lade.
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

Svk

Sitat fra: aronesen på lørdag 07. mars 2015, klokken 20:38
Nå har det nå vært gratis de siste gangene jeg har ladet på åsen.
Mulig det er en feil, men det har bare vært å plugge i og lade.
Har lest at lyse laderene var gratis i starten. Men at betaling kom på alle laderene etter hvert. Var visst aldrig meningen at de skulle være gratis. Var bare tekniske problemer som gjorde at de var gratis en stund? Noen som kan bekrefte?

knutgrr

Var gratis på Byrkjedal for 3 uker siden.
Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

Svk


Teinemad

Har hatt Nissan Leaf i et par mnd, og kjører ofte de 2 tunnelene i Rennfast-sambandet. Om jeg kjører ECO så bruker jeg ca 20% av batteriet til jeg er komt ut av tunnelen på Harestad (Randaberg).
Men da har jeg i tillegg kjørt i Finnfast, ca 1 km oppoverbakke.
Så vil tippe du kan regne 15-17% i Rennfast om du kjører ECO og får utnyttet nedoverbakkene godt.

Tok nettopp bilen opp til Hotell Ullensvang i Hardanger. Kjørte hjemmefra med 100%, og ladet en gang, i Etne, der lading er gratis foreløbig. Fungerte utmerket. Utgiftene for turen opp til Ullensvang var på 84 kr (2 voksne på ferja). Hadde 32% igjen når vi kom til Etne.

Ser noen lurer på Åsen hurtigladestasjon. Brukt den et par ganger. Godt skilta. Men Åsen er ikke akuratt en shoppingmetropol, det bør man være klar over :) Europris og bensinstasjon ganske nærme. Forsåvidt ikke så altfor langt å gå ned bakken til Kilden kjøpesenter om man føler for det..
Nissan Leaf Nordic 2015

Svk

Var 3 biler på randaberg og skulle hurtiglade idag. Tok tjangsen. Kom meg akuratt hjem.
Så tur/retur hgsd -stav går fint.

Svk

Sitat fra: K S på mandag 09. februar 2015, klokken 19:45
Sitat fra: elektrolux på mandag 09. februar 2015, klokken 00:12
Med e-Golf kjører du Haugesund - Stavanger-Retur på en lading.

Synes du er litt bastant jeg....med tre undersjøiske tunneller hvis en kjører T-forbindelsen og ca 165 km totalt (er vel rundt 180 km via Aksdal) jeg vet ikke hvor svk kommer fra og hvor han skal. Jeg hadde nok ikke hatt mot til å kjøre uten lading første gangen.

Tror det skal være mulig å kunne få lada på Ikea, ellers ser jo Møller på andre siden av motorveien, de må vel ha lademulighet?

Hvis du ikke har 16 A ladekabel så har jo elektrolux det, når du først skal til Stavanger :-) (det var dagens gratis reklame :-) )



Kan anbefale Charge Amps, deilig å bli kvitt "kladden", og myk kabel.

Går akuratt om om sommeren

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA