Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

P85D teknisk info

Startet av Havebigfun, lørdag 07. februar 2015, klokken 00:03

« forrige - neste »

Dennis

Har helt klart blitt raskere. Spes til 200. 0-200 km/t tar nå 13.5 sek

Krishell

men den er vanvittig treg ifra 200-250  :o
tror nesten min 200hk Volvo var raskere.

Dennis

Ja fra rett over 200 går den som sirup. Klarer også bare å holde over 235 en liten stund

Tuxedo

Håper dere er i Tyskland...eller har lånt en flyplass  ;D

Amper

Jeg tror ikke vi får 700 hk... motorene leverer nok det de skal, men hvis de ikke leverer samtidig så er dette en feilinformering ved salg av bilen. Alle forventer at vi skal få oppleve en full effekt som er oppgitt..

Jeg har sendt inn en klage på min bil.  Ref. til ca. 400 kw på wattmeter og bedt de opplyse om eller når jeg får 700 hk full funksjon på likt..   >:( :-\ >:(

P85D :o)

Havebigfun

Det er vel "bare" spørs om SW  kfr:
Sitat fra: jazzwheel på lørdag 11. april 2015, klokken 14:09
En på amerikanske forumet klarte å snappe denne før den ble fjernet igjen:

P85D har der 261 foran og 507 bak, totalt 768PS motor power:

http://s18.photobucket.com/user/LVSBB6/media/FB08D185-BE58-4773-9012-EDA38AD9FCCD_zpsivhjrexv.jpg.html

jazzwheel

http://www.dragtimes.com/blog/tesla-model-s-p85d-v6-2-performance-data-and-video

3,05 fra 0-60mph! Om de fortsetter med 0,1 i kvartalet er vi på 2,9 innen fellesferien :)

Ser ut som de ikke påvirket så mye annet:

"the highway passing power has not increased with the 1/4 mile trap speeds within tenths of each other"

RSR911

Sitat fra: Thor2014 på torsdag 09. april 2015, klokken 07:38
Klarer en GPS å måle riktig raskt nok når hastighetsendringen er så høy?
Den funker mye bedre DGPS-mode -- følger fint svinger i 2G på bane (men jeg ikke prøvd Tesla på bane).

Vedlagt bilder fra P85D med 60% SOC viser ca 3.8s 0-100km/t.
Det andre bildet viser beregnet effekt (P) som går til å akselerere bilen (P = m v a), hvor
m = 3000kg (en ca-verdi som inkluderer rotasjonsmasse av hjul og motorer i tillegg til bilens vekt)
v = hastighet i m/s målt av GPS
a = aks i m/s2 målt av GPS

Hva tror dere? 400kW til aks + ca 15kW til luftmotstand, rullemotstand, etc. etc.

Thor2014

Jeg har liten tro på at noe som er så raskt kan måles korrekt med GPS.
Dersom man kobler innom obdII kontakten og bruker bilens hastighetsensor bør det kunne bli en ok måling.

Teslanewbie

Sitat fra: Amper på lørdag 11. april 2015, klokken 17:23
Jeg tror ikke vi får 700 hk... motorene leverer nok det de skal, men hvis de ikke leverer samtidig så er dette en feilinformering ved salg av bilen. Alle forventer at vi skal få oppleve en full effekt som er oppgitt..

Jeg har sendt inn en klage på min bil.  Ref. til ca. 400 kw på wattmeter og bedt de opplyse om eller når jeg får 700 hk full funksjon på likt..   >:( :-\ >:(

Hvis det ikke stemmer at du har 700hk tilgjengelig så er dette grov feilinformasjon og heilt klart innen området ulovlig markedsføring . Dette og makshastighet angitt til 250 km/h som ikke er korrekte .  250km/h kan bare brukes i kort tid innen bilen senker makseffekten . Dette oppleve jeg i sommer når jeg kjørte i 200 på autobahn , etter noen km senket  bilen maks effekt . Dette er i mine øyne villedende markedsføring
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Teslanewbie

#355
P85D klarer bare å holde hastigheter over 200km/h en kort tid innen effekten begrenses ?
Etter kort tid i 250 så begrenset bilen maks hastighet til 217kmh til tross for at det var et stykke igjen til den stripete  gule linjen på effektmåleren ..  står ikke noe i tesla reklamen at 250 er kun for noen få sekunder...

Les teksten til YouTube filmen ..


Se denne : https://youtu.be/19KAd7-MTrQ
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Mippen

Sitat fra: RSR911 på lørdag 11. april 2015, klokken 19:44
Sitat fra: Thor2014 på torsdag 09. april 2015, klokken 07:38
Klarer en GPS å måle riktig raskt nok når hastighetsendringen er så høy?
Den funker mye bedre DGPS-mode -- følger fint svinger i 2G på bane (men jeg ikke prøvd Tesla på bane).

Vedlagt bilder fra P85D med 60% SOC viser ca 3.8s 0-100km/t.
Det andre bildet viser beregnet effekt (P) som går til å akselerere bilen (P = m v a), hvor
m = 3000kg (en ca-verdi som inkluderer rotasjonsmasse av hjul og motorer i tillegg til bilens vekt)
v = hastighet i m/s målt av GPS
a = aks i m/s2 målt av GPS

Hva tror dere? 400kW til aks + ca 15kW til luftmotstand, rullemotstand, etc. etc.


Hva bruker du til å måle?
Fremtiden er elektrisk.

Sveinung1954

P85D målt med Dynolicious appen i går. 6.1, ca 75% ladet:
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Teslanewbie

#358
Sitat fra: SKH på søndag 12. april 2015, klokken 10:39
P85D målt med Dynolicious appen i går. 6.1, ca 75% ladet:

4s... Huff ...  Da er faktisk det mange hevder at 85d er et bedre valg og at p85d er overpriset.  Her får du faktisk økt pris ,dårligere rekkevidde , økt tyngde og Og diskutabel akselerasjon med p85d mens man med 85d får det motsatte .. Noen som føler seg lurt ? Kjør debatt ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Thor2014

Sitat fra: Teslanewbie på søndag 12. april 2015, klokken 10:58
Sitat fra: SKH på søndag 12. april 2015, klokken 10:39
P85D målt med Dynolicious appen i går. 6.1, ca 75% ladet:

4s... Huff ...  Da er faktisk det mange hevder at 85d er et bedre valg og p85d overpriset juggel. Her får du faktisk økt pris ,dårligere rekkevidde , økt tyngde og Og diskutabel akselerasjon med p85d mens man med 85d får det motsatte .. Noen som føler seg lurt ? Kjør debatt ..
En App???
Du må nok måle med noe annet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA