Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Siden "Vi som ønsker elbilen dit peppern gror"

Startet av Mippen, søndag 11. januar 2015, klokken 21:44

« forrige - neste »

sn0le

Den kommer og går en del.

Jeg er en aktiv kommentator på den siden.
Men holder meg saklig og kommer med fakta som er relevant til noen av de påstandene som slenger ut i hytt og pine i kommentarfeltene.
Å være sur, sint, frekk og/eller nedlatende forsterker bare det negative inntrykket av elbilister.
Sakte men sikkert ser jeg at folk som i utgangspunktet er kritiske liker mine kommentarer.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Mippen

Samme erfaringene har jeg gjort. Nytter ikke å slenge med leppene.
Fremtiden er elektrisk.

Elbil fundamentalist

Ser at det er en bruker her på forumet som har i signaturen  -Oppfordrer alle til å boikotte Statoil Storo fordi Dag Oppegård står bak "vi som ønsker elbiler dit pepper'n gror". Bekreftes også av e24: http://e24.no/privat/denne-facebook-siden-samler-10-000-norske-elbilhatere/23379334

Dag Oppegårder "all-in" i fossilbilforhandler, busselskaper etc. http://e24.no/bedrift/rolle/89405/dag-hiorth-oppegaard/

Ikke akkurat objektiv elbilhater...

Min oppfordring er også å boikotte Statoil Storo og Verpet Auto Senter AS på E6 v/Son samt Statoil Åndalssnes med en vri; -ikke bruk 5 øre der, men dra innom å fyll opp statoilkoppen gratis. Stå parkert foran bensinpumpene, og ta dere gjerne god tid. :-)
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

emil

Sitat fra: Elbil fundamentalist på mandag 02. februar 2015, klokken 03:13
Ser at det er en bruker her på forumet som har i signaturen  -Oppfordrer alle til å boikotte Statoil Storo fordi Dag Oppegård står bak "vi som ønsker elbiler dit pepper'n gror". Bekreftes også av e24: http://e24.no/privat/denne-facebook-siden-samler-10-000-norske-elbilhatere/23379334

Dag Oppegårder "all-in" i fossilbilforhandler, busselskaper etc. http://e24.no/bedrift/rolle/89405/dag-hiorth-oppegaard/

Ikke akkurat objektiv elbilhater...

Min oppfordring er også å boikotte Statoil Storo og Verpet Auto Senter AS på E6 v/Son samt Statoil Åndalssnes med en vri; -ikke bruk 5 øre der, men dra innom å fyll opp statoilkoppen gratis. Stå parkert foran bensinpumpene, og ta dere gjerne god tid. :-)

Har kommet en oppklaring der:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,17005.msg317720.html#msg317720


Hans Håvard Kvisle

Eiere av bensinstasjoner kan være så mangt. En av kongene i hvert fall for noen år siden, eier av tre Statoil-stasjoner i Oslo, kjøpte i 2006 en Buddy :P
St.Hanshaugen

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

hottentott33

Sitat fra: Elbil fundamentalist på mandag 02. februar 2015, klokken 03:13
Ser at det er en bruker her på forumet som har i signaturen  -Oppfordrer alle til å boikotte Statoil Storo .....

.....

Min oppfordring er også å boikotte Statoil Storo og Verpet Auto Senter AS på E6 v/Son samt Statoil Åndalssnes med en vri; -ikke bruk 5 øre der, men dra innom å fyll opp statoilkoppen gratis. Stå parkert foran bensinpumpene, og ta dere gjerne god tid. :-)

Hehe, denne ble jo litt god da :) Så det oppfordres altså at elbil-eiere ikke skal fylle drivstoff på bl.a. Statoil Storo?  ;D  Jeg ser frem til å få elbil da jeg skal slippe å legge igjen ca 3000,- i diesel hver måned på ymse bensinstasjoner (jeg kjøper uansett ikke andre ting der, da alt annet koster jo flesk på bensinstasjoner), trenger ikke boikott for å slippe dieselutgiften  :)
Jeg synes nå heller ikke at en skal stå unødvendig parkert foran drivstoffpumper (blir akkurat det samme som å parkere foran ladestasjoner uten å lade, det er egoistisk og smålig), det er jo tross alt levebrødet hans, alle har lov til å ha meninger uten at ungene hans plutselig ikke lenger skal få mat på bordet av den grunn ;)
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

sølv-pilen

Jeg liker tanken om å boikotte akkurat den statsonen som da skulle hatt en slik holdning som denne facebook siden har. Men nå er vel dette avklart med ett voksent tilsvar fra nettopp denne Statoil stasjonen, og derved ikke noe behov for en boikott.

Jeg vil forvøvrig anbefale å kjøpe Statoils gullbelagte kaffeavtale, og bruke statoil stasjonen som er nær deg. Statoil er den eneste oljeleverandøren som faktisk satser på el bil, ved oppbygging av ladestasjoner. Når disse stasjonene ser at det er ett stort marked med alle disse el bilene som kommer innom vil de nokk fort se potensialet og få utbygget lademuligheter der også. Og kartellene sover ikke, Vi må få alle disse lysbelagte stasjonene til å satse på El bil og lademuligheter for å kunne ta del i denne infrastrukturen.
Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning

Hans Håvard Kvisle

Sitat fra: Mippen på torsdag 05. februar 2015, klokken 23:07
Hadde han en buddy i 2006?
Ja, er det noe rart? De første Buddyene kom i 2005. Bare les boka om norsk elbilhistorie :)
St.Hanshaugen

Mippen

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på lørdag 14. februar 2015, klokken 19:50
Sitat fra: Mippen på torsdag 05. februar 2015, klokken 23:07
Hadde han en buddy i 2006?
Ja, er det noe rart? De første Buddyene kom i 2005. Bare les boka om norsk elbilhistorie :)

Nei, ikke rart at det var buddy i 2005. Det jeg lurte på var om Dag Oppegaard kjørte rundt med buddy før? Har du noen kilder på dette? Han er jo så imot elbiler så det hadde vært gøy å konfrontere han med dette hvis det er hva du mener.
Fremtiden er elektrisk.

sn0le

Har inntrykk at det var en annen Statoil-eier som hadde hatt en Buddy, var i alle fall slik jeg forstod setningen.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

TS

#41
Sitat fra: Mippen på lørdag 14. februar 2015, klokken 21:45
Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på lørdag 14. februar 2015, klokken 19:50
Sitat fra: Mippen på torsdag 05. februar 2015, klokken 23:07
Hadde han en buddy i 2006?
Ja, er det noe rart? De første Buddyene kom i 2005. Bare les boka om norsk elbilhistorie :)

Nei, ikke rart at det var buddy i 2005. Det jeg lurte på var om Dag Oppegaard kjørte rundt med buddy før? Har du noen kilder på dette? Han er jo så imot elbiler så det hadde vært gøy å konfrontere han med dette hvis det er hva du mener.

Jeg tror det var en annen eier av Statoilstasjoner Håvard refererte til her.   Dag Oppegård "solgte" visstnok sine stasjoner i Oslo før 2004. http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=23802

Han leier ut eiendommen til den på Storo 
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

Petter Leaf


sn0le

Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA