Jeg sysler enda med tanken på bakmontert tilhengerfeste til min Zoe.
I dag satt jeg på vinterhjul og polerte bilen. Benyttet anledningen til å se litt under plastdekselet bakerst.
Jeg lurer på om ikke støtfangeren under støtfangeren (i mangel på bedre ord) er kraftig nok til å bære ett sykkelfeste. I det minste ser festene for denne ganske stødige ut.
Jeg har ikke lyst til å borre i metallet på bilen(chassis), så det må monteres med eksisterende skruer/i originale hull/bolter.
Er det noen som ønsker å gjøre seg noen tanker om saken ?
Ett annet alternativ er å feste en tverrbjelke mellom "armene" ut på støtfangeren, her er det ettpar hull som kan brukes. Men det er nok like greit å bruke festene som fangeren er skrudd fast i.
Dette festet skal aldri brukes til tilhenger. Det tyngste må bli sykkelstativ med 2 evt. 3 sykler.
Innfestingen for "tilhengerkule" blir nesten garantert den amerikanske Class I standarden som består av ett firkantrør på 1 1/4" evt 32mm.
Dette kan jeg ta ut like under plasten og blir dermed mye mindre synlig enn ett europeisk tilhengerfeste.
Kjøper jeg sykkelstativ som passer så er det forsvinnende liten sjanse for at noen noengang kommer på ideen å henge på en tilhenger.

iom at jeg kun skal ha sykkelstativ, så trenger jeg ikke noe annet enn dette røret ut, feste for kroker ol. kan jeg bare droppe.

edit;
ser at størfangerbjelken ikke er så dyr, så da tar jeg ikke store risikoen om denne blir bøyd,.