Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har forsøkt å få svar fra Renault i én måned uten å lykkes

Startet av Statteving1, tirsdag 01. november 2016, klokken 12:05

« forrige - neste »

Statteving1

Har en Nissan Leaf som lades med it-strøm, 32 ampere. Har forsøkt å få svar fra Renault og noen forhandlere om jeg kan bruke kabelen og få ladet nye Zoe, med 32 ampere.

Jeg vet at ikke Renault kan lades med chademo, men kabelen med strøm i har jeg altså hengende på veggen, og om det er mulig å koble til en 32 ampere lader med ladepistol via en trafo eller noe så er Renault sin bil interessant. Å lade med 16 ampere eller mindre er uinteressant.

Noen som har hørt om problemstilingen, for hos Renault er det tyst?

minibiti

In order to charge a Zoe, you need a Type 2 cable on the car side, and have this cable connected to a TN net.
So if you have IT net at home and do not have a transformer between the car and the fuse box, it won't work.
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

Rav4_EV

IT-nett er IT nett uansett strømstyrke.

Du trenger en transformator til oppgaven.

Har du tilgang på 3 fas 32A finnes det en 11 kW løsning som er bedre.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

Statteving1

Skal sjekke om jeg er koblet til 3-fas, men tror det (har ikke lyst til å betale nye 25 000 kroner for å koble meg til sikringgskapet og få trukket 25 meter kabel). I så fall så selger kanskje du/dere trafoen? Hva koster i så fall 11 kw-løsningen komplett med trafo?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA