Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading på Gardermoen

Startet av grorudklovnen, torsdag 04. desember 2014, klokken 15:24

« forrige - neste »

Panduck

Sitat fra: JTB på mandag 15. oktober 2018, klokken 21:22
Hva er status på lading på Gardermoen nær avgangshallen om dagen? Mener jeg hørte om noe ombygging?

Info her: https://avinor.no/flyplass/oslo/parkering/elbil/

GK har satt opp 2 nye hurtigladere, så nå er det 4 stk på Gardermoen, to ved CircleK og to ved hotellet rett ved stasjonen. Disse kan vel komme godt med når det er begrenset med lading.

JTB

Sitat fra: Panduck på mandag 15. oktober 2018, klokken 21:32
Sitat fra: JTB på mandag 15. oktober 2018, klokken 21:22
Hva er status på lading på Gardermoen nær avgangshallen om dagen? Mener jeg hørte om noe ombygging?

Info her: https://avinor.no/flyplass/oslo/parkering/elbil/

GK har satt opp 2 nye hurtigladere, så nå er det 4 stk på Gardermoen, to ved CircleK og to ved hotellet rett ved stasjonen. Disse kan vel komme godt med når det er begrenset med lading.

Ble litt forvirret av den artikkelen der. Skulle helst hatt treg lading, mens jeg er borte ca ett døgn. Ser ut som det er noen få plasser/muligheter. Blir jo interessant å se om det noe ledig...
S85 grå - bekreftet 07.04.14 - levering 30.06.14

Panduck

Sitat fra: JTB på tirsdag 16. oktober 2018, klokken 06:23
Ble litt forvirret av den artikkelen der. Skulle helst hatt treg lading, mens jeg er borte ca ett døgn. Ser ut som det er noen få plasser/muligheter. Blir jo interessant å se om det noe ledig...

Det betyr vel at det som blir tilgjengelig er
P10: 41 plasser på plan 2
P11: 30 plasser på plan 3

Parkerer ofte på P10, plan 2, og ser flere ganger det er ledige ladeplasser der, så det er ingen umulighet. Merk at dette er stikkontakt-lading, ikke type2. Men ved en anledning slet jeg med å finne parkeringsplass (ikke bare ladeplass), så vær forberedt på at det kan være fullt når så mange plasser er borte...

JTB

Sitat fra: Panduck på tirsdag 16. oktober 2018, klokken 08:20
Sitat fra: JTB på tirsdag 16. oktober 2018, klokken 06:23
Ble litt forvirret av den artikkelen der. Skulle helst hatt treg lading, mens jeg er borte ca ett døgn. Ser ut som det er noen få plasser/muligheter. Blir jo interessant å se om det noe ledig...

Det betyr vel at det som blir tilgjengelig er
P10: 41 plasser på plan 2
P11: 30 plasser på plan 3

Parkerer ofte på P10, plan 2, og ser flere ganger det er ledige ladeplasser der, så det er ingen umulighet. Merk at dette er stikkontakt-lading, ikke type2. Men ved en anledning slet jeg med å finne parkeringsplass (ikke bare ladeplass), så vær forberedt på at det kan være fullt når så mange plasser er borte...

Takk for det! Satser på at det ordner seg.
S85 grå - bekreftet 07.04.14 - levering 30.06.14

Nuvolari

Sitat fra: JTB på tirsdag 16. oktober 2018, klokken 08:22
Sitat fra: Panduck på tirsdag 16. oktober 2018, klokken 08:20
Sitat fra: JTB på tirsdag 16. oktober 2018, klokken 06:23
Ble litt forvirret av den artikkelen der. Skulle helst hatt treg lading, mens jeg er borte ca ett døgn. Ser ut som det er noen få plasser/muligheter. Blir jo interessant å se om det noe ledig...

Det betyr vel at det som blir tilgjengelig er
P10: 41 plasser på plan 2
P11: 30 plasser på plan 3

Parkerer ofte på P10, plan 2, og ser flere ganger det er ledige ladeplasser der, så det er ingen umulighet. Merk at dette er stikkontakt-lading, ikke type2. Men ved en anledning slet jeg med å finne parkeringsplass (ikke bare ladeplass), så vær forberedt på at det kan være fullt når så mange plasser er borte...

Takk for det! Satser på at det ordner seg.

Off topic tips:

Stadig oftere er P10 bortimot fullt uavhengig av lademulighet og spesielt nå som mange plasser ikke er tilgjengelig som følge av ombygging til Type2. I stedet for å lete etter en enslig ledig parkeringsplass er det mye raskere å kjøre rett opp til øverste plan. Der er det alltid flest ledige plasser. Alternativt bruke Park&Go så slipper man å lete etter parkering.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA