Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Noen som er fornøyde?

Startet av e-h, søndag 23. november 2014, klokken 14:55

« forrige - neste »

Kjell Leaf

Veldig fornøyd, men dårlige fjærnlys.
Leser du i de andr el-bil forum ser du at Leaf uten tvil må være den mest bekymringsfrie.
Jeg ville ha en problemfri bil som virker alltid, det nytter jo ikke med en hyggelig og serviceinnstillt forhandler om bilen er helt ræva. ;)
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

E_S

Har kjørt min bil nå 6000 km siden jeg kjøpte den i juli. Total kilometerstand 34000. USA-modell med 2013-faceliften. Strålende fornøyd - ikke hatt noen problemer. Fjernlyset og vindusspyleren er elendige saker, men ellers er jeg så godt fornøyd at jeg skal tåle det, evt. klare å gjøre noe med det. :) Har ikke hatt noe med Nissan-apparatet å gjøre ennå, så det vet jeg ingenting om.

Hva angår servicepriser er det greit at man betaler 3500,- i året for serviceavtale på Tesla - men på den annen side "tåler" en bil til 6-700000 dette prisnivået mer enn en bil til 200-250000. Prisen i seg selv er grei nok, men prisen i forhold til mengden arbeid som utføres er absolutt ikke greit nok..
:)

Rio

Sitat fra: Gordon Retriever på søndag 23. november 2014, klokken 20:28
Sitat fra: mariowing på søndag 23. november 2014, klokken 18:10Birger N. Haug har vel tatt ca 3500 for såkalt et-års service (15 000 km) og 5000 for 30 000 km. Til sammenligning har jeg akkurat forhåndsbetalt for fem års service på Tesla Model S, det kostet 3550,- pr år. Så HELT horrible er ikke Nissans service priser tross alt.

Teslas serviceavtale inkluderer vel også reservedeler, som f.eks. bytte av bremseklosser, noe som vil koste en del ekstra på Leaf. ;)

Ser man i Service-tråden, så ser man førsteårsservice til ca. 2500,- flere steder, og andreårsservice til ca 3000,- kr, selv om man saktens finner steder som koster mer.

Joda, Tesla inkluderer sikkert en del ting, men det er vesentlig flere steder man kan få service på en Leaf enn på en Tesla, og med mindre man bor rett ved siden av Teslas verksted, så bør man vel kanskje regne inn hva det koster i tidsforbruk å kjøre dit.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Gliderman

Nok en happy leaf eier. Kjøpt ny i januar i år og kjørt 18500km så langt. Fjernlys kunne vært bedre, nærlys knallbra. Fikk byttet spylerdyser og de funker fint. Har igrunn ikke noe å klage på. Rekkevidden er som forventet. Gode seter og lavt innvendig støynivå.
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

Bil2

Har vært fornøyd Leaf-eier i snart 3 år. Ingen turer på verksted bortsett fra service. Fjernlysene er dårlige og det er knirking i demperne. Langt i fra nok til å overskygge det positive. Har ikke angret en dag på kjøpet!
Oslo
Skoda enyaq  IV 80x juli 2023
Kobberfarget Leaf 2018 40 kWh
Blå Leaf 10.02.2012. Solgt

Thomas Parsli

Jeg er også fornøyd med bilen, selv om jeg er missfornøyd med flere detaljer og servicen fra BNH.

Skulle jeg kjøpt brukt elbil i dag ville Leaf vært det innlysende valget!

Anbefaler en bil med 6,6kW lader -den gjør den langt mer anvendelig hvis du ikke bare skal bruke den til småturer.

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

mariowing


Sitat fra: Gordon Retriever på søndag 23. november 2014, klokken 20:28
Sitat fra: mariowing på søndag 23. november 2014, klokken 18:10Birger N. Haug har vel tatt ca 3500 for såkalt et-års service (15 000 km) og 5000 for 30 000 km. Til sammenligning har jeg akkurat forhåndsbetalt for fem års service på Tesla Model S, det kostet 3550,- pr år. Så HELT horrible er ikke Nissans service priser tross alt.

Teslas serviceavtale inkluderer vel også reservedeler, som f.eks. bytte av bremseklosser, noe som vil koste en del ekstra på Leaf. ;)

Ja det har du rett i, tenkte ikke på det i farten. Da blir ikke sammenligningen helt riktig. Til gjengjeld ble jeg enda mer fornøyd med kjøpet av servicepakken ;-)
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Kjell Leaf

Sitat fra: mariowing på søndag 23. november 2014, klokken 22:47

Sitat fra: Gordon Retriever på søndag 23. november 2014, klokken 20:28
Sitat fra: mariowing på søndag 23. november 2014, klokken 18:10Birger N. Haug har vel tatt ca 3500 for såkalt et-års service (15 000 km) og 5000 for 30 000 km. Til sammenligning har jeg akkurat forhåndsbetalt for fem års service på Tesla Model S, det kostet 3550,- pr år. Så HELT horrible er ikke Nissans service priser tross alt.

Teslas serviceavtale inkluderer vel også reservedeler, som f.eks. bytte av bremseklosser, noe som vil koste en del ekstra på Leaf. ;)

Ja det har du rett i, tenkte ikke på det i farten. Da blir ikke sammenligningen helt riktig. Til gjengjeld ble jeg enda mer fornøyd med kjøpet av servicepakken ;-)
Ti gjengjeld er Tesla plaget med så mye annet som vi slipper å tenke på.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

HoeggenEL

Skriver meg opp på lista over fornøyde kunder.
7.000km på 8 måneder med Acenta, så relativt kortreist og fersk elbilist.
Alt i alt meget fornøyd med bilen, og glad for at jeg valgte ny Leaf med varmepumpe. God komfort, samvittighet og driftsikkerhet.
Ville mest sannsynlig valgt samme bil igjen, dog kanskje med 6,6kW lader.
LEAF Acenta 2014 (26/3-14 - 15/3-19)
LEAF Acenta 2019 (15/3-19 ->)

Belloq

Har kjørt 16000 km feilfrie, så er veldig fornøyd jeg også. Dette er elbilen med minst feil, uten tvil .
P85 2014

klawrenc

#25
Også kjempe fornøyd med min Accenta, men har bare hatt den i 3 mnd. Selv kjører oftest kort, men regelmessig Bergen - Stavanger t/r. Er mest bekymret for hurtigladerinfrastruktur--lite eller ingen redundancy, for ofte i ustand, reparasjoner tar lang tid... (kan ikke lade hjemme eller på jobben, og det er vanskelig å komme til de få ladeplassene i Bystasjon osv)
blå Nissan Acenta som eneste bil
sykkel

e-h

Oj, det var spennende. Hvordan går strekningen Bergen - Stavanger og omvendt raskest mulig?

offpist

Vil bare skyte inn at jeg og familien tok en langhelg i Hamburg med Leaf`n denne uken.
Vi bor i Oslo, og tok Kiel fergen over.  Masse lade-muligheter i Hamburg både hurtig og vanlig, og fant også et kjøpesenter i Kiel som har gratis lading.

Passert 20 000 km med bilen og så langt veldig fornøyd.

Vi tenkte å ha den som bil nr 2 og beholdt lenge en ganske ny Audi A4 som nesten ikke ble brukt og nå er den også solgt. Dermed ble Leaf`n eneste bil for oss.

Passerer bomringen i Oslo gratis hver dag og sparer også mye på drivstoff.

Har lade mulighet både hjemme og på jobb så rekkevidde er aldri et tema i hverdagen vår, selv når vi må på ærender på kveldstid. Langturer krever litt planlegging bare.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

klawrenc

#28
re spørsmål om Bergen  - Stavanger:
SØROVER: Jeg hurtiglader enten på Fjøsanger (REMA 1000) eller Halhjem slik at jeg har ca 75% eller mer fra Halhjem. Det er nok til å komme til Aksdal med 10-15% igjen. Hurtiglade i Aksdal nok til å nå Stavanger.
NOROVER: I Stavanger (men ikke i Bergen) jeg kan treglade overnatt. Lett å rekke Aksdal med mye igjen, og 15-25 min lading er alt som trengs i Aksdal for å rekke i allefall Halhjem. Hvis du kan lade til godt over 80% i Aksdal så rekke du Bergen uten mellomlading. Trenger du mer detaljer? (Alt er skrevet opp men boken ligger i bilen!)
Jeg har fleksitid, og velge å kjøre midt på dagen og ikke i helgene. Da er det lite eller ingen kø på de hurtiladerne.
Du kan også lade mot betaling i Leirvik, hvis du må. Litt avsidesliggende. Ditto, Randaberg(Lyse). Aksdal har en koselig handlesenter og flere kafeer i nærheten. Har ladet en gang på både Leirvik og Randaberg, mest for å få vite hvordan de fungerte og hvor de ligger.
blå Nissan Acenta som eneste bil
sykkel

sølv-pilen

På Leirvik er det kun gratis lading. Betalings ladingen er på Heiane, rett ved siden av europaveien. På Heiane finnes det meste av kjøpesentra og restauranger, må bare krysse undergangen for å komme dit (om ikke Mc Donald, eller truck stop ved Shell er stedet for å drepe noen få minutter med hurtiglading). Snart åpnes det for lading ved kjøpesenter i Leirvik også..
Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA