Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nye seter

Startet av 50%NoFuel, lørdag 11. oktober 2014, klokken 02:14

« forrige - neste »

eadie

Merkelig at de ikke klarer å lage et sete der man kan trekke ut mere lårstøtte. Vil tro at for 75% (minst) som ønsker nye seter, så er manglende lårstøtte ankepunktet mot dagens seter.
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

BMW850

Enig! Og det ser virkelig ikke ut som om det er noe mer lårstøtte.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Havebigfun

Hvor mange amerikanske biler med bevegelig lårstøtte kjenner dere??
Tesla gjør så godt de kan- men de har kanskje ikke den samme bevisstheten som de tyske produsentene har jobbet seg frem til gjennom mange år med filing og sliping på hver minste detalj- her snakker jeg om setene- ikke den "manglende" innovasjonsinteressen mtp elektromobilitet.

eadie

Nja

Kan umulig være vanskelig å forstå fleksibiliteten med uttrekkbar lårstøtte for folk over 1.80?
Så dumme er ikke amerikanerne heller.
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

Olauten

Har nettopp fått mail fra Tesla, etter forespørsel om retrofit av next gen sport seter i min 2013 P85+, at det ikke er mulig.
"Unfortunately, it is not possible to have the next generation front seats retrofitted."

Henger vel også sammen med at de har stor etterspørsel på nye seter ifbm. produksjonsvolumet som de har nå.
Bærum/Høvik.
P21375 - Solgt
Levert 18. Nov. 2013

PaulG

Noen som har sjekket de nye baksetene for retrofit?

Oreo

Sitat fra: Olauten på mandag 05. januar 2015, klokken 10:52
Har nettopp fått mail fra Tesla, etter forespørsel om retrofit av next gen sport seter i min 2013 P85+, at det ikke er mulig.
"Unfortunately, it is not possible to have the next generation front seats retrofitted."

Henger vel også sammen med at de har stor etterspørsel på nye seter ifbm. produksjonsvolumet som de har nå.
henger nok også sammen med at de ikke prioriterer slikt når de har 1000 andre ting å henge fingrene i. Vet ikke om andre bilprodusenter gjør slikt heller? Uansett ser jeg for meg dette er i katergorien "ettermarked" av og med tredjepart.
Det hadde forsåvidt vært meget interessant å vite om det er noen fysiske forandringer som setter begrensinger. For forsetene klarer jeg ikke helt å se dette. Faktisk er en retrofit av baksetene kanskje det som er mest fornuftig, selv om vi som sitter foran gjerne vil ha en liten oppgradering.
Tror likevel en ettermakedsløsning vil koste mer enn hva det nødvendigvis smaker. Ser man seg råd til å skifte skinnsalongen i bilen for ~70k+ kan man jo like gjerne bestille ny bil.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

HåkonE

Tesla sliter med å levere ut nok nextgen-seter. Flere i USA som får levert nye P85D med gamle seter, for å så få ettermontert nye seter senere. Mulig/ikke mulig; disse kundene blir selvsagt prioritert.

Ikke bare bare å bytte ut til seter fra en 3.parts leverandør. Setet har sensorer for airbag etc. Det er en av årsakene til at gode original-seter på nye biler er svært dyre, og neppe noe som hadde solgt mye uansett etter kundene hadde fått høre prisen for ettermontering.


Oreo

Mulig jeg uttrykte meg litt uklart, men jeg mente montering av NextGeneration setene muligens kun ville være ved at en får tak i et sett fra f.eks. en kondemnert bil og at det da settes inn enten av eieren selv eller evt. et tredjeparts "verksted".  Var ikke meningen å hinte om å sette inn uorginale seter, fysjameg!  >:(

I og med at Tesla selv leverer ut P85D med "gamle" seter for så skifte de ut med NextGeneration er jo det bevis på at det kan la seg gjøre  ;D, og enda en grunn til at de ikke tilbyr å gjøre det til gamle kunder. De vil vel helst at du skal kjøpe en ny bil istedetfor.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

tesla007

Vet dere når de nye seter kommer til 60kw,85kw og 85D?
Tesla model 3 15.04.16
Solgt: Model s90d
Rød model X P100DL med alt utstyr,6 ultrawhite seter og 22" black oynx. Mars 2017 :)

tstens

Det er bare å smøre seg med tolmodighet og vente til next gen interiørene finnes hos hugger'n. Jeg har en gammel Renault Laguna som jeg byttet til komplett sports delskinn interiør i,det kostet meg 1000kr . jeg venter  ;).
P85,White

OKJ

Nå kan det bestilles Komfortseter til baksete.
MS Executive 4 seater vs 7 seater
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/40822-MS-Executive-4-seater-vs-7-seater

Dennis

Så veldig bra ut med de setene der  8)
Dessverre for seint å endre bestilling for meg.
Jaja får trøste seg med at man har plass til en ekstra, selv om jeg gladelig hadde ofret det for ordentlige seter bak i Porsche Panamera stil.

Teslanewbie

Sitat fra: Dennis på mandag 12. januar 2015, klokken 11:59
Så veldig bra ut med de setene der  8)
Dessverre for seint å endre bestilling for meg.
Jaja får trøste seg med at man har plass til en ekstra, selv om jeg gladelig hadde ofret det for ordentlige seter bak i Porsche Panamera stil.
Hadde du ofret  at du ikke kan vippe stolene ned også ? Jeg tviler på at du kan vippe disse stolene fremover slik at du får ekstra bagasjeplass ...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Dennis

Sitat fra: Teslanewbie på mandag 12. januar 2015, klokken 12:25
Sitat fra: Dennis på mandag 12. januar 2015, klokken 11:59
Så veldig bra ut med de setene der  8)
Dessverre for seint å endre bestilling for meg.
Jaja får trøste seg med at man har plass til en ekstra, selv om jeg gladelig hadde ofret det for ordentlige seter bak i Porsche Panamera stil.
Hadde du ofret  at du ikke kan vippe stolene ned også ? Jeg tviler på at du kan vippe disse stolene fremover slik at du får ekstra bagasjeplass ...

Nei, det hadde jeg ikke ofret ;) Må kunne legge ned setene så jeg får med meg ski, snowboard++. Siden jeg ikke har mulighet for takstativ.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA