Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nye seter

Startet av 50%NoFuel, lørdag 11. oktober 2014, klokken 02:14

« forrige - neste »

darthy001

@P85_Norway noen veldig viktige ord var utelatt fra teksten din der.

hele svaret med min utheving:
SitatPungoteague_Dave | NOVEMBER 9, 2014

Last week I received a call from the DS for our incoming P85D, informing me that the car will have less range than our outgoing S85. This was troubling, as our homes are 190 miles apart and our S85 often arrived with only a few miles remaining range in subfreezing weather. I considered downgrading to an S85D, but that car isn't available with the great new seats. I therefore sent an email to Jerome Guillen asking for definitive answers and guidance. Today he answered as follows:
"Dear David:
Thank you for your message and sorry for the slow response.
The P85D and the S85 have about the same range at constant speed on the highway. However, in EPA range testing (combination of cycles), the P85D is expected to have a lower rated range than the S85. If you want to maximize range, I would recommend the 85D, whose deliveries will start in February 2015. That's our vehicle with the longest range. At the moment, we are supply-constrained for the new generation seats: that's why they are only available for the P85D (arguably most needed for that car, given its acceleration). Over time, it is likely that we would extend the availability of the new generation seats beyond the P85D, but it is not for sure and I wouldn't be able to promise a date. If you decide to stick with your current P85D, it is expected to be delivered in December.
I wish there was a perfect answer to address all your questions and concerns (which are very valid). I need however to share the facts as they are today.
Xxxx, whom I have copied on this message, is most familiar with your account and can help you for any way you decide to move forward. Thank you again for your continued support! Best regards,
Jerome Guillen I VP, WW sales and service I jguillen@teslamotors.com I 45500 Fremont boulevard, Fremont CA 94538 I tel 650.681.xxxx I mobile 503.970.xxxx or 650.946.xxxx"

I normal Tesla-stil så kommer de sikkert etter hvert. Men han skriver _ikke_ at de garantert kommer.

Kjører Tesla samme metode som sine konkurrenter så blir toppsetene forbeholdt toppmodellen, men det er ikke noe Tesla har gjort til nå.

Kjell Leaf

"Kjører Tesla samme metode som sine konkurrenter så blir toppsetene forbeholdt toppmodellen, men det er ikke noe Tesla har gjort til nå"
Så Tesla har altså konkurrenter ?
De fleste bilmerker tilbyr de mest avanserte setene i billigere utgaver også.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

darthy001

Sitat fra: Kjell Leaf på søndag 07. desember 2014, klokken 21:29
"Kjører Tesla samme metode som sine konkurrenter så blir toppsetene forbeholdt toppmodellen, men det er ikke noe Tesla har gjort til nå"
Så Tesla har altså konkurrenter ?
De fleste bilmerker tilbyr de mest avanserte setene i billigere utgaver også.
Setene til f.eks RS-modellene til Audi er ikke mulig å kjøpe på andre modeller. Tror det samme er tilfelle for M-modellene til BMW også, men på litt tynn grunn der.

mr.rs4

Bmw M seter eller sport seter kan få på andre Bmw biler uten M utgave.
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

darthy001

Sitat fra: mr.rs4 på søndag 07. desember 2014, klokken 21:45
Bmw M seter eller sport seter kan få på andre Bmw biler uten M utgave.
Ok, vet du kan få Sportseter men har aldri sett M-seter. Er uansett lenge siden jeg lekte meg med en "bygg din bmw"-sak på nettet.

De bildene jeg fant av M5-seter på nettet ser også anderledes ut enn setene jeg har sett i div nyere bmw, men som nevnt var jeg på veldig tynn grunn(is burde det vel vært) her i utgangspunktet :)

mr.rs4

I senere tid så er kanskje komfort setene til Bmw bedre enn sportsseter.
Jeg har komfort setene i min BMW m5(e61 / stasjonsvogn som er faktisk til salgs:-) ),  de er faktisk de beste setene jeg noen gang har sittet i. Bedre enn Audi RS4 & S7 seter og om ikke alle merce seter(min mening da).  Komfort og sport stoler i en og samme stol. Støtte her og der(mener det er 21 innstillinger).
Om noen vil teste mine ut og sammenligne så skal de som vil få det. Gi lyd.
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

darthy001

Sitat fra: mr.rs4 på søndag 07. desember 2014, klokken 22:16
I senere tid så er kanskje komfort setene til Bmw bedre enn sportsseter.
Jeg har komfort setene i min BMW m5(e61 / stasjonsvogn som er faktisk til salgs:-) ),  de er faktisk de beste setene jeg noen gang har sittet i. Bedre enn Audi RS4 & S7 seter og om ikke alle merce seter(min mening da).  Komfort og sport stoler i en og samme stol. Støtte her og der(mener det er 21 innstillinger).
Om noen vil teste mine ut og sammenligne så skal de som vil få det. Gi lyd.
Hadde jeg fått "lov" av kona så hadde jeg hatt komfortsetene til BMW som kosestol hjemme 8)

Med mulig konkurranse fra de setene Mercedes har som endrer seg under kjøring så er komfortsetene til BMW det beste jeg vet om. De er fantastiske.

RS-setene til Audi har jeg aldri prøvd selv. Hadde en A5 før som jeg likte godt, men BMW og Mercedes sine beste seter er milevis bedre etter min smak.

Kjell Leaf

Sitat fra: darthy001 på søndag 07. desember 2014, klokken 21:40
Sitat fra: Kjell Leaf på søndag 07. desember 2014, klokken 21:29
"Kjører Tesla samme metode som sine konkurrenter så blir toppsetene forbeholdt toppmodellen, men det er ikke noe Tesla har gjort til nå"
Så Tesla har altså konkurrenter ?
De fleste bilmerker tilbyr de mest avanserte setene i billigere utgaver også.
Setene til f.eks RS-modellene til Audi er ikke mulig å kjøpe på andre modeller. Tror det samme er tilfelle for M-modellene til BMW også, men på litt tynn grunn der.
BMW leverer sine M seter til alle biler. Det er ikke bare 7 serien som kan leveres med massasje kjøling/varme i setene heller, også billigere modeller kan leveres med dette.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Dennis

#113
Vil tippe setene koster rundt 30 000 pr stk foran skal man kjøpe de utenom.

Feks Recaro setene til en Subaru Sti lå på ca 20-25 000 pr stk. Brukt ligger de nå til ca 14 000 pr stk for gamle seter fra 2006 :P
Så ville ikke forventet å få setene billig med tanke på at de er elektriske på Tesla i tillegg og airbag? men Subaru sine var manuelle.

Slik det er idag så koster setene nesten 22 000 ekstra uten moms, det vil si at de koster vel de gamle setene + 22 000 ekstra for et sett når de settes i fra fabrikken. Så en pris på rundt 60 000-70 000 + moms skal man ikke se bort ifra for et komplett sett ink. bakseter. Siden det blir iallefall dyrere å kjøpe de utenom enn montert fra fabrikken og de tar nok ikke de gamle setene i innbytte.


HåkonE

Sitat fra: Kjell Leaf på mandag 08. desember 2014, klokken 08:19
Sitat fra: darthy001 på søndag 07. desember 2014, klokken 21:40
Sitat fra: Kjell Leaf på søndag 07. desember 2014, klokken 21:29
"Kjører Tesla samme metode som sine konkurrenter så blir toppsetene forbeholdt toppmodellen, men det er ikke noe Tesla har gjort til nå"
Så Tesla har altså konkurrenter ?
De fleste bilmerker tilbyr de mest avanserte setene i billigere utgaver også.
Setene til f.eks RS-modellene til Audi er ikke mulig å kjøpe på andre modeller. Tror det samme er tilfelle for M-modellene til BMW også, men på litt tynn grunn der.
BMW leverer sine M seter til alle biler.

Dere tar feil. Standard-modeller kan du bestille med sportseter mot pristillegg. I M-bilene kommer med kraftigere M-seter. M-seter og sportseter er definitivt ikke de samme, noe som er ganske åpenbart om man setter de ved siden av hverandre (her 4-serie vs. M4):




darthy001

De M4-setene der finner jeg ingensted i online-konfiguratoren som valg for en 435i som jo er toppmodellen under M4. Og det var slike typer seter jeg tenkte på her tidligere i tråden.

Men uansett så er det jo en sjanse for at man kan bestille mer enn det som vises i konfiguratoren..

HåkonE

#116
Sitat fra: darthy001 på mandag 08. desember 2014, klokken 15:42
De M4-setene der finner jeg ingensted i online-konfiguratoren som valg for en 435i som jo er toppmodellen under M4. Og det var slike typer seter jeg tenkte på her tidligere i tråden.

Men uansett så er det jo en sjanse for at man kan bestille mer enn det som vises i konfiguratoren..

Det gikk ikke når jeg kjøpte min coupe. Jeg ble fortalt at kalkulatoren viser det samme som brosjyrene, og det er de valgene kundene har. Noe annet vil bare skape forvirring og irritasjon blant kunder, ikke minst blant de som bruker store summer på en M.

Unntaket er en egen BMW Performance avdeling, men de leverer heller ikke andre seter eller deler som er dedikert M-bilene. Og det er så strengt at fabrikken gjør seg ferdig med bilen som en standardbil, også må delene faktisk fjernes fra bilen igjen når den ankommer BMW Performance.

Det som kanskje kan være litt forvirrende er M-sport *pakken* man kan kjøpe (eller S-line for Audi sin del). Men de pakkene har altså lite/ingenting til felles med M-serien annet enn merkenavnet.

Hva Tesla tenker i denne sammenhengen aner jeg ikke. Svaret fra Jerome kan tyde på at setene blir tilgjengelig for alle. Forståelig det. Det er fortsatt en rask bil, og originalsetene har blitt kritisert.

Leaf_2014

De nye baksetene er lavere, dvs de gir bedre plass til hodet men man sitter til gjengjeld mere på bakken. Synes dere det nye baksetet er en forbedring?
Leaf 2014

P85_Norway

Nye GRÅ Next Gen. seter, ser veldig bra ut. Glad jeg valgte disse til Black Alcantara headliner.
Tesla M3 Performance

BMW850

Ser nydelige ut, særlig de sorte :) En ting jeg lurer på er om sitteputen er lenger enn på de gamle setene. Det er det ENESTE jeg ikke er så fornøyd med. Om de ikke er det hadde det ikke løst mitt problem. Men jeg er sikker på at de er nydelig å sitte i.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA