Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Det går for sakte med utbygging av hurtigladere

Startet av mortnbh, tirsdag 07. oktober 2014, klokken 09:42

« forrige - neste »

arnejorg1

Sitat fra: cavallino på fredag 21. november 2014, klokken 09:10
Det er utrolig fortvilende å lese sånt. Ja det er ikke den helt store butikken i å sette opp en lader helt vilkårlig langs E18, fordi man  tør ikke å dra på noe særlig langtur med el-bilen. (Bortsett fra Tesla). Nettopp fordi det ikke finnes noe system i hvor disse laderene står. Jeg skulle gjerne hatt bare elbil, men da må jeg vite at jeg kan stoppe å lade 3-4 ganger mellom feks Oslo og Trondheim. Men i dag er det ikke noe alternativ å kjøre elbil på denne strekningen, om man ikke har Tesla.
i følge kartet med kommende hurtigladere skal det bli mulig å kjøre Trondheim Oslo med "vanlig" elbil om ett halvt til ett år. Det avhenger av når selskapene får ut fingern å får dem opp.
Ny Nissan leaf kjøpt 2012. Siden diverse fosilbiler, en think city, en Renault zoe, en rav 4 ev og nå mg marvel R

Panduck

Sitat fra: arnejorg1 på fredag 21. november 2014, klokken 18:32
i følge kartet med kommende hurtigladere skal det bli mulig å kjøre Trondheim Oslo med "vanlig" elbil om ett halvt til ett år. Det avhenger av når selskapene får ut fingern å får dem opp.

Og hvem har fått tildelt penger fra Transnova til å sette opp ladere til Trondheim? Ishavsveien. De gir blaffen i tidsfrister og har en betalingsmodell som er helt hinsides. Jeg har ingen problem med å betale for strømmen, men når Fortum og Grønn Kontakt har lagt seg på prismodell på 2.50 pr minutt, sier det seg selv at 220kr for en lading ikke har noen fremtid. Tenk hva dette ville koste på en tur Oslo -> Trondheim...

Uansett, jeg velger å tro at med det økte salget av elbiler, kommer det til å komme rimligere DC-ladere som gjør at stort sett det som er av bensinstasjoner vil ha iallefall en semihurtig, og de større vil ha flere, både hurtig og semighurtige. Om de ønsker å overleve, har de ikke noe valg.

arnejorg1

Sitat fra: Panduck på søndag 23. november 2014, klokken 18:57
Og hvem har fått tildelt penger fra Transnova til å sette opp ladere til Trondheim? Ishavsveien

Ja. Har ikke sett så mye på hvem utbyggerne er, men det skal iallefall bli mulig å kjøre elbilen mellom Trondheim-Oslo. Nå er jo som kjent ishavsveien grusomt treg, så vi får se
Ny Nissan leaf kjøpt 2012. Siden diverse fosilbiler, en think city, en Renault zoe, en rav 4 ev og nå mg marvel R

Gordon Retriever

Ishavsveien har fått tilsagn om støtte til å bygge hurtigladere på Dombås, Hjerkinn, Oppdal, samt Bjorli og Lom.  Så veldig stor grunn til optimisme er det kanskje ikke...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA