Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser service e-Golf

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 01. oktober 2014, klokken 12:41

« forrige - neste »

rst

Min 2014 e-golf skal inn for 3.gang med 27500km. Har ingen service avtale.

Inspeksjon                     2100,-
Utvidet Service omfang     910,-
Bremsevæskeskift            890.-

Totalt                             3900,-

Møller bil Sandnes og Jæren

tallyho

Fikk pris på 3.190 fra Møller Trondheim. Det er snakk om andregangs service, ett år etter første. 47.000 km. + 1.588 kr for pollenfilter, bremsevæske og justering hovedlykter. Til sammen 4.778.

Er det ikke en noget stiv pris?
2015 E-Golf
2016 Tesla S90D
2016 Tesla 3 reservert

geear

Fuktinnholdet i bremsevæska kan måles på to minutter med veldig enkelt utstyr, og jeg har aldri opplevd problemer med svampete bremsepedal eller fuktinnhold på 2-3 år gammel bremsevæske.

Klimafilter kan man skifte selv... og hvis man liker alternativ til VW sin blodpriser så finnes det f.eks. til 330,- med frakt (altså tollfritt) fra eBay: https://www.ebay.com/itm/Cabin-Air-Filter-Mann-WD-EXPRESS-093-54021-058/272825461678?fits=Make%3AVolkswagen%7CModel%3Ae-Golf&epid=220141596&hash=item3f85aa2bae:g:0igAAOSw1~JZObt2&vxp=mtr

ReneM

Hadde bilen på service i dag hos møller nesttun. Har serviceavtale.

Til tross for at justering sv lys er ekstraarbeid ble kostnaden 0 kr
2021: P2 launch edition - non PP - 20 inch
2016: 2016 mod E-Golf med VP
Solgt: 2014 mod E-Up

Roddric

Hei
Har nettopp har bilen (2015 mod) inne på service nummer 2.
Kost for service nummer en var 2727.-
Kost for service nummer to var 4350.-
Siste servicen innebar:
Inspeksjon
Utvidet serviceomfang
Bremsevæskeskift (tilleggsarbeid)
Grunninnstilling av LED hovedlykter (nå lyser de bare 2 billengder foran bilen)
Bilen har kjørt 34829 km
E-Golf
Passat Stv (ikke 2liter)

Chivas

Sitat fra: Roddric på torsdag 09. november 2017, klokken 19:57
Hei
Har nettopp har bilen (2015 mod) inne på service nummer 2.

Bremsevæskeskift (tilleggsarbeid)


Og dette ble gjort fordi??

rsomby

Sitat fra: Chivas på fredag 10. november 2017, klokken 13:26
Sitat fra: Roddric på torsdag 09. november 2017, klokken 19:57
Hei
Har nettopp har bilen (2015 mod) inne på service nummer 2.

Bremsevæskeskift (tilleggsarbeid)


Og dette ble gjort fordi??

Bremsevæske er anbefalt skiftet hver 2 år.

Råde

Sitat fra: rsomby på onsdag 03. januar 2018, klokken 09:12
Sitat fra: Chivas på fredag 10. november 2017, klokken 13:26
Sitat fra: Roddric på torsdag 09. november 2017, klokken 19:57
Hei
Har nettopp har bilen (2015 mod) inne på service nummer 2.

Bremsevæskeskift (tilleggsarbeid)


Og dette ble gjort fordi??

Bremsevæske er anbefalt skiftet hver 2 år.
Fikk skiftet bremsevæske etter 3 år (deretter anbefalt hvert 2.år). Blodpris for det og for å kikke litt på bilen og sparke i dekkene.
e-Golf | X75D

Cral

#128
E-golf 300, 30k service

Fått priser ~ 2800-2900 i Osloområdet hos merkeforhandlere.

Inspeksjon 2290
Pollenfilter 549

Ut over dette, skal bilen ha en software oppdatering.

~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

Kårepåsporet

Ikke klag, Ioniq årlig service 15000 km kun inspeksjon, null ekstra så som bremser, pollenfilter osv, 2000 for første, tipper 2500-3500 pluss evt bremseservice....
Min erfaring er at VW er edruelig på serviceprisen, har ihvertfall vært det på mine fire (kjøpt nye og kjørt 60-80000 km før bytte. Ingen rep utenom service og garanti.

Råde

Sitat fra: Kårepåsporet på onsdag 03. januar 2018, klokken 17:52
Ikke klag, Ioniq årlig service 15000 km kun inspeksjon, null ekstra så som bremser, pollenfilter osv, 2000 for første, tipper 2500-3500 pluss evt bremseservice....
Min erfaring er at VW er edruelig på serviceprisen, har ihvertfall vært det på mine fire (kjøpt nye og kjørt 60-80000 km før bytte. Ingen rep utenom service og garanti.
Presis samme for eGolf i mitt område. 2000-2500 for sparking i dekk (pollenfilter og justering/kontroll av lys er ekstra). Bare tull så litt klaging er på sin plass.
e-Golf | X75D

Kårepåsporet

Kjører ikke VW long life service hvert andre år/30000 km eller deromkring???

1Ampera

VW e-up
Første service etter 2 år, så skal den inn hvert år.
2024 BMW i4 M50
2018 Ampera-E, levert 14.06.18, hvit alt utstyr.
2017 Ampera-e, levert 16.05.17, hvit alt utstyr.(Solgt)
2020 BMW M5 Individual Competition
2015 BMW M5 Individual Competition
2015 VW E-up, siden 10.11.14(Solgt, en gledens dag, endelig ferdig med Møller)
2014 Opel Insignia 4x4, Biturbo(solgt)

Råde

Sitat fra: Kårepåsporet på onsdag 03. januar 2018, klokken 21:47
Kjører ikke VW long life service hvert andre år/30000 km eller deromkring???
Gjorde, men nå har de «inspeksjonsservice» årlig. Også på fossiler.
e-Golf | X75D

Kårepåsporet

Da har de gjort seg mindre attraktive for min del. På mine VW dieselbiler fra 2005 til 2014 betalte jeg 6-7000 totalt for service opp til ca 70000 km, stort sett fordelt på to servicer.
Og dette var som sagt dieselbiler inkl filter og olje, en kostnad på 12-1500 x 2!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA